Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Bila je na Forbsovoj listi „30 ispod 30”, sada je u Ananasu: Ova sposobnost vodi ka uspehu

    Naslovna strana novog broja BIZLife magazina, inače martovskog izdanja tradicionalno posvećenog ženama u biznisu, donosi nam ekskluzivne intervjue sa rukovodećim damama kompanije ANANAS koje nam otkrivaju kako da rizik kreiranja novog biznisa iskoristimo kao snagu za rađanje profitabilnog poslovanja.

    Danas predstavljamo petu sagovornicu, Ninu Anglesovsku, International Business Development Executive u Ananas e-commerceu.

    Svoje dugogodišnje iskustvo Nina Angelovska gradila je kao predsednica Makedonskog udruženja za e-trgovinu, doc. prof. na Univerzitetu za turizam i menadžment u Skoplju i kao bivša ministarka finansija Republike Severne Makedonije. „Sada sam preduzetnica i International Business Development Executive u Ananas e-commerceu”, ističe.

    Osnivanjem kompanije Grouper.mk, vodeće platforme za e-trgovinu u Makedoniji, u čijem je osnivanju učestvovala, značajno je uticano na transformaciju tržišta u oblasti e-trgovine.

    „Moja strast za e-trgovinom, digitalnom transformacijom i želja za promenom rezultovale su osnivanjem prvog makedonskog udruženja za e-trgovinu, 2017. godine. Takođe, bila sam i članica nekoliko odbora, uključujući Makedonsku privrednu komoru i Evropsku trgovinsku asocijaciju za e-trgovinu i više kanala (EMOTA). Trenutno sam članica borda direktora makedonskog Telekoma”, ističe.

    Ananas marketplace, deDelta Holdinga, privukao me je svojom misijom da postane ’Amazon Balkana’ i da donese novo iskustvo onlajn kupovine u regionu kakvo danas poznajemo na razvijenim tržištima”, tvrdi za BIZLife.

    • U pogledu zaduženja koja imate – kako vam izgleda poslovni dan?

    Brz, organizovan i dinamičan. Moj posao se odnosi na razvoj međunarodnog poslovanja i tokom ovog perioda intenzivno radimo na pripremi Ananasa za lansiranje na makedonskom tržištu, tako da je svaki dan vrlo dinamičan, ispunjen različitim izazovima.

    Svakodnevne poslove obavljam u saradnji sa kolegama iz Srbije. U isto vreme, jedan od glavnih fokusa je na izgradnji posvećenog i motivisanog tima u Makedoniji koji će doprineti izgradnji uspešne Ananasove priče na ovom, novom tržištu. Raspored mi je skoro uvek popunjen. Svakodnevne obaveze su brojne i različite, od sastanaka sa timovima u Srbiji i Makedoniji, sa saradnicima, partnerima, menadžmentom do operativnih poslova i rešavanja raznih usputnih situacija. Najkraće rečeno, dinamično i izazovno.

    • Zbog čega je Ananas dobro poslovno okruženje?

    Pridruživanje timu Ananasa je nastavak mojih napora i težnji da doprinesem promeni i unapređenju e-trgovine. Ananas, sa tako ambicioznom agendom pred sobom, nesumnjivo mi nudi priliku da budem deo projekta koji će napraviti velike, regionalne promene u oblasti elektronske trgovine.

    Dobro je biti okružen kolegama koji dele istu želju za razvojem, koji su spremni da vredno rade, koji poseduju internacionalna znanja i iskustva iz ove oblasti i koji su otvoreni da svakodnevno uče jedni od drugih i „guraju” promene.

    • U kojim konkretnim primerima vidimo koncept rodne ravnopravnosti u vašem sistemu?

    Sve više kompanija prepoznaje važnost rodne ravnopravnosti na radnom mestu. Digitalna transformacija otvara nove mogućnosti za rodnu ravnopravnost, a digitalni svet omogućava jednakost bez predrasuda i veću inkluzivnost.

    Imala sam priliku da se više uključim u temu rodne ravnopravnosti iz uloge žene ambasadorke za e-trgovinu u UNCTAD-u, da vidim situaciju i da se inspirišem da doprinesem više gde mogu. Tako smo u okviru Makedonskog udruženja za e-trgovinu prošle godine osnovali Alijansu za rodnu ravnopravnost na radnom mestu, koja se zalaže za jednaku zastupljenost, jednake mogućnosti i jednaka prava. Brojne kompanije koje su se pridružile kao partneri prepoznaju važnost rodne ravnopravnosti, zalažu se za inkluzivnu kulturu i dobar su primer drugima.

    Ananas je jedna od kompanija koja može biti dobar primer i uzor kada govorimo o rodnoj ravnopravnosti. Dosta mojih koleginica radi na veoma bitnim pozicijama i svakodnevno donosi važne odluke u vezi sa poslovanjem ove kompanije.

    • Čini se da devojke dobijaju sve više institucionalnog prostora u kompanijama, ali reklo bi se da je kapital i dalje u rukama muškaraca. Kako to vidite?

    Dinamika napretka, kada je reč o rodnoj ravnopravnosti, daleko je od zadovoljavajuće, a neiskorišćenje potencijala žena predstavlja gubitak za privrede i društvo uopšte. Gotovo sve studije i sva istraživanja u vezi sa korelacijom između zastupljenosti žena i učinka kompanija dovode do istih nalaza: veća zastupljenost žena na višim pozicijama dovodi do boljeg poslovanja.

    Nažalost, u korporativnom prostoru na tržištima zemalja u razvoju žene nisu dovoljno zastupljene na ključnim pozicijama. Većina žena u manje razvijenim regijama susreće se sa velikim izazovima kada je u pitanju njihovo angažovanje. Toliko puno potencijala se može otkriti i pokrenuti ukoliko bi bilo više žena preduzetnica, žena u tehnologiji, na rukovodećim pozicijama, u kreiranju politike.


    Tokom karijere bila je nagrađivana brojnim priznanjima, među kojima je i Forbsova lista „30 ispod 30”, na kojoj se našla 2018. godine, a 2019. proglašena je za jednu od sedam UNCTAD žena ambasadorki za e-trgovinu.


    • Dajte nam neke poslovne savete koji su vam pomogli u karijeri.

    Izazovi u današnjem, brzom digitalnom svetu zahtevaju nove načine razmišljanja i nove veštine. Smatram da je sposobnost stalnog i brzog učenja ključ uspeha. Izdvojila bih nekoliko ključnih karakteristika koje su presudne za uspeh: dobra percepcija, neprestano učenje, konstantne promene, strast, dobar tim, težnja da maksimalno iskoristimo svoj potencijal, proaktivnost i upornost.

    Smatram sebe večitim optimistom koji ima velika očekivanja od života i od sebe.

    Mislim da očekivanja igraju veoma važnu ulogu, posebno ona koja sami sebi postavljamo – ako su dovoljno visoka, uvek će nas terati da težimo ka višem cilju i pružiće referentno poređenje da budemo bolji u odnosu na ranije. 

     

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE