Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Alumil stvara, neguje i razvija svoj tim

    Alumil je globalno prepoznatljiv brend u industriji i inženjerskom svetu i asocira na garanciju kvaliteta proizvoda i vrhunsku tehničku podršku, a takve, najviše vrednosti nesebično deli sa svima koji postaju deo tima – objašnjava razvoj employer brandinga u kompaniji Alumil YU Industry HR menadžer Sandra Stevanović Ali Farahat.

    Ona sa ponosom ističe da Alumil ima tim koji može da kaže da je lojalnost, zaista, vrednost kompanije.

    • Koji su kratkoročni, a koji dugoročni projekti kompanije koji se odnose na strategije employer brandinga?

    Employer branding je oblast koja zahteva sagledavanje ciljeva dugoročno, kao što i većina HR procesa zahteva vreme da bi se krajnji efekti videli. Ipak, kada pričamo o projektima, možemo da ih svrstamo u dve kategorije. U okviru kratkoročnih projekata na polju employer brandingaAlumil je intenzivno prisutan na brojnim dešavanjima, poput sajmova zapošljavanja, Dana karijere, promocija i radionica za učenike i studente završnih godina tehničkih i inženjerskih škola i fakulteta. Pored toga, nastojimo da kroz tradicionalne i onlajn kanale komunikacije, odnosno putem socijalnih mreža, stručnih i poslovnih časopisa, govorimo o našim praksama i mogućnostima za razvoj karijere.

    Kada govorimo o dugoročnim projektima, oni, zaista, zahtevaju jedan celovit uvid u našu strategiju i definisanje vizije – gde želimo da idemo i kakvo okruženje težimo da kreiramo. Dugoročni projekti na polju employer brandinga u kompaniji Alumil zapravo su okrenuti ka ulaganju u interno iskustvo zaposlenih. Tu, pre svega, mislim na građenje organizacione kulture i razvojnog okruženja, o kojem će se iznutra komunicirati ka tržištu.

    Kreiranje poželjnog radnog okruženja takođe je jedan od dugoročnih projekata. Bitan segment koji se naslanja na employer branding jeste zadovoljstvo zaposlenih, kao i njihova angažovanost. Upravo sa ovog izvora crpimo energiju o kojoj se komunicira ka tržištu i koja se deli od strane zaposlenih. Godine 2021. uveli smo godišnje istraživanje zadovoljstva zaposlenih, koje se odnosi na sve koji su u kompaniji duže od šest meseci. Kroz ovu anketu dobijamo povratne informacije od zaposlenih o 14 različitih faktora koji utiču na zadovoljstvo na radnom mestu. Rezultati ankete su nam polazna tačka da kroz akcione planove radimo dalje na unapređenju faktora koji su ocenjeni niže od ostalih.


    U Alumilovom timu je preko 140 zaposlenih koji su u kompaniji duže od 10 godina


    • Na koji način vaša organizacija privlači, zapošljava i zadržava zaposlene?

    Alumil grupa strateški pristupa ovoj oblasti i tu je od ključnog značaja angažovanost kako HR sektora, na prvom mestu, tako i našeg menadžmenta koji vodi i razvija timove. U zavisnosti od godišnjih planova zapošljavanja, naš nastup ka tržištu se, biranjem relevantnih kanala komunikacija, fokusira ka ciljnim grupama. Moram napomenuti da je danas najveći izazov HR-u, ali i svim biznisima širom Evrope, nedostatak radne snage. Ovaj izazov sada predstavlja jednu pandemiju, gde više nemate profil zaposlenog koji je lako dostupan na tržištu. Zbog toga je danas teže privući kvalitetne kandidate i raditi na njihovom pozitivnom iskustvu, gde god radili, bez obzira na industriju. Kandidati su u ovom procesu, takođe, neko ko bira poslodavca i tu činjenicu ne smemo da zanemarimo. Stoga je važno da u ovom procesu zaista približimo mogućnosti potencijalnim zaposlenima i predočimo buduće radno okruženje. Odgovoran odnos poslodavca i brojni benefiti koje Alumil nudi svojim zaposlenima značajno doprinose donošenju pozitivne odluke kandidata da se pridruže našem timu, kao i da se u njemu dugoročno zadrže.

    • Ako Alumil posmatramo kao brend – koje su njegove ključne vrednosti?

    Alumil je globalno prepoznatljiv brend u industriji i inženjerskom svetu. On asocira na garanciju kvaliteta naših proizvoda i vrhunsku tehničku podršku. Međutim, te proizvode i tehničku podršku čine ljudi, naše kolege, koje žive vrednosti kompanije Alumil. Te vrednosti nesebično delimo sa svima koji dolaze u naš tim, a to su timski duh, lojalnost, inicijativa, integritet i, nezaobilazni, meraki. Kao tim, nastojimo da dugoročno ostvarujemo dobre rezultate, oslanjajući se jedni na druge. Imamo tim koji ponosno može da kaže da je lojalnost, zaista, vrednost. U našem timu je preko 140 zaposlenih koji su u kompaniji duže od 10 godina. Ipak, negujemo inicijativu, podstičemo nove ideje i perspektivu s novim uvidima koje donose nove kolege, poštujući podjednako integritet svih. Na kraju, ne manje važna – a na mojoj listi vrednosti i prva – nalazi se meraki. Na našim prostorima je ne treba posebno tumačiti, jer znamo da predstavlja ono što radimo svim srcem i sa strašću, kada poslu koji obavljamo dajemo lični pečat.

    • Da li možete da nam navedete primere prakse employer brandinga iz zemlje i sveta koji su vam skrenuli pažnju?

    Dobrih primera ima dosta u našem okruženju, kao i u svetu. Kao dobar primer se izdvaja interno promovisanje pozitivnog iskustva zaposlenih, jer su oni, zapravo, najbolji ambasadori kompanija u kojima rade. Ovakva poruka u digitalnom svetu ima težinu i relevantna je.

    Dobrom motivacijom i vrednovanjem prilika najbolje se gradi budući tim lidera i specijalista

    • Na koji način će kompanija pristupiti ovoj temi u narednom periodu?

    Mi nastavljamo ustaljene prakse i u narednom periodu, osvrćući se i na trendove koji se pojavljuju kod generacije Z, koja je sada već na tržištu rada. Pored toga, fokus će biti na održivosti i u oblasti HR-a, pa će tako dobrobit zaposlenih, briga o njihovim potrebama i podrška porodici biti prioritet. Takođe, kreiranje razvojnog okruženja i interni razvoj zaposlenih intenzivirani su poslednje dve godine i vidimo odlične efekte kroz visok procenat zadržavanja zaposlenih. Osnovni razlog za to je dobra motivacija i vrednovanje prilike da se kroz interno promovisanje zaposlenih gradi budući tim lidera i specijalista. Alumil investira u platforme za učenje i brojne treninge kako bi podelio znanje stečeno u globalnom timu. Pored toga, svake godine radimo na razvoju naših menadžera, kako bi još uspešnije i efikasnije upravljali svojim timovima.

    • Zašto Alumil vidi employer branding kao važan segment poslovanja i komunikacija?

    Nastojimo da podelimo sa svojim okruženjem zašto je dobro biti deo tima koji gradi savršenstvo svaki dan. To iskustvo se ogleda kroz sinergiju, timski rad, ostvarivanje i proslavljanje dobrih rezultata, tim bildinge, trčanje maratona, CSR aktivnosti i brojne druge prakse.

    Mladima posebno želimo da približimo ove mogućnosti kada izađu iz akademskog sveta i postaju inženjeri na tržištu rada. Alumil ima bogato stručno znanje i volju da ga nesebično deli. Sve ovo dovodi do veće svesti tržišta o kvalitetu i poziciji kompanije Alumil kao poslodavca koji privlači kvalitetne pojedince da postanu deo našeg tima.

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Goran Zlatković

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE