Adidas izgubio sudski spor protiv dizajnera Toma Brauna oko korišćenja pruga
Adidas je izgubio sudski spor u pokušaju da spreči modnog dizajnera da koristi dizajn sa četiri trake. Gigant sportske odeće je tvrdio da su četiri pruge luksuznog brenda Thom Browne Inc previše slične njegovim trima prugama.
Browne je tvrdio da je malo verovatno da će kupci pomešati ova dva brenda jer je, između ostalih razloga, njegov imao različit broj pruga.
Adidas je planirao da traži više od 7,8 miliona dolara odštete, ali je porota u Njujorku stala na stranu Thom Browne-a.
Braunov dizajn sadrži četiri horizontalne, paralelne pruge, koje okružuju kraj odeće ili čarapu.
Adidas i Thom Browne imaju drugačije kupce
Braunov pravni tim ga je prikazao kao autsajdera koji preuzima ogromnu korporaciju, i tvrdio je da dva brenda služe različitim kupcima.
Sportska odeća ne dominira kreacijama Thom Browne Inc i njena proizvodnja je namenjena bogatim kupcima. Braunovi advokati su takođe tvrdili da su pruge uobičajen dizajn.
Adidas pokrenuo pravni postupak 2021. godine, ali bitka između dve kompanije datira od pre 15 godina.
Podsećamo, godine 2007. Adidas se žalio da Thom Browne koristi dizajn sa tri trake na jaknama. Browne je pristao da prestane da ga koristi i dodao je četvrtu traku, piše BBC.
Od tada se Thom Browne Inc brzo proširio i sada se prodaje na više od 300 lokacija širom sveta, a poslednjih godina proizvodi više atletske odeće.
Brend ima raznoliku bazu obožavatelja. Dizajnirao je odeću reperke Kardi Bi za Met Galu 2019, dok je bivši profesionalni fudbaler i menadžer Bornmuta Skot Parker nosio jedan od kardigana i blejzer za utakmice.
Adidas razočaran ishodom
Portparol Adidasa je rekao da je kompanija razočarana, ali da će da „nastavi da budno sprovodi njihovu intelektualnu svojinu, uključujući podnošenje svih odgovarajućih žalbi“.
Portparol Thom Browne Inc rekao je da je kompanija zadovoljna ishodom. U razgovoru za Asošijeted pres, dizajner je rekao da se nada da će ovaj slučaj inspirisati druge čiji rad izazivaju veće kompanije.
„Bilo je važno boriti se i ispričati svoju priču“, rekao je.
Dokumenti korišćeni u slučaju pokazuju da je Adidas pokrenuo više od 90 sudskih bitaka i potpisao više od 200 sporazuma o poravnanju od 2008. godine u vezi sa njegovom robnom markom.
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash