
Zaposleni pod pritiskom, ali lojalniji nego ikad: Šta banke rade drugačije?
Zaposleni u srpskim bankama su pod sve većim pritiskom, ali njihova lojalnost raste. Kako je to moguće? Iznenađujuće razloge zaslužne za održavanje stabilnosti bankarskog sektora u Srbiji otkriva najnoviji HeartCount izveštaj, zasnovan na podacima više od 10.000 zaposlenih.
Podaci prikupljani u šest vodećih banaka u Srbiji, u periodu između jula 2024. i juna 2025. godine, detaljno analizirani i prikazani u izveštaju „Inside Banking: What Drives Employee Engagement in 2025“ ukazuju na to da srpski bankarski sektor ostaje snažan, a svoju snagu u velikoj meri „duguje” upravo lojalnosti zaposlenih.
Oni su i dalje motivisani i lojalni, uz veliku spremnost da preporuče svog poslodavca, uprkos tome što povremeno osećaju umor i manjak kontrole nad sopstvenim radom. To potvrđuje da ljudi ostaju najvažniji kapital svake banke, a najveće među njima ulažu napore da taj neprocenjivi resurs zadrže i zaposlenima vrate osećaj uticaja, prepoznatosti i smisla.
Podaci do kojih su došla istraživanja savremenog digitalnog alata HeartCount pokazuju da je 84% zaposlenih izjavilo da se „uglavnom oseća dobro na poslu“, što potvrđuje da dobrobit (well-being) i dalje ostaje jedna od ključnih snaga bankarskog sektora. Ipak, gotovo 4 od 10 zaposlenih ističu da su iscrpljeni. Zaposleni su emocionalno vezani za svoje timove i organizacije, ali izražavaju manje dodatnog zalaganja.
Prema nalazima istraživanja čak 85% zaposlenih ima poverenja u svoje menadžere i smatra da im oni zaista pomažu da ostvare svoj maksimum. To poverenje raste, ali istovremeno se produbljuje jaz između svakodnevnog rukovođenja i korporativnog liderstva. Drugim rečima, timski lideri su svetla tačka, dok ima prostora za napredak kada je reč o izgradnji kulture doslednog liderstva na svim nivoima.
Priznanje i napredak – dve najveće praznine
Iako 79% zaposlenih redovno prima povratne informacije, mnogi osećaju da priznanje dolazi prekasno ili deluje generički, što umanjuje njegovu motivacionu vrednost. Kao najveći izazov, polovina ispitanika navodi nejasne i nejednake mogućnosti za napredovanje. Zaposleni žele da vide jasnu vezu između svog truda i prilika za rast – u suprotnom, čak i motivisani timovi mogu početi da stagniraju.
Šta zaista pokreće zaposlene
HeartCount izveštaj otkriva da zaposleni u bankarskom sektoru i dalje pokreće smislen rad, timska podrška i poverenje u neposredne rukovodioce, ali da su ih u poslednjem periodu usporili nejasni procesi i emocionalna iscrpljenost. Ipak, 79% ispitanih tvrdi da bi ponovo izabrali istu kompaniju, a 78% njih bi je preporučili drugima.
Poruka za banke – ali i sve poslodavce
Iz HeartCount-a poručuju: „Banke i druge kompanije koje redovno prate zadovoljstvo zaposlenih mogu prepoznati rane znakove iscrpljenosti i reagovati pre nego što problemi eskaliraju.“
O HeartCount-u
HeartCount je digitalni alat koji pomaže kompanijama da redovno prate zadovoljstvo i angažovanost zaposlenih kroz kratke, poverljive ankete. Na osnovu prikupljenih podataka i njihove analize primenom veštačke inteligencije od strane HeartCount alata, menadžeri mogu prepoznati trendove, rizike i prilike za unapređenje radnog iskustva – u realnom vremenu, bez čekanja na godišnje izveštaje. HeartCount platforma omogućava da organizacijama da pretvore podatke u konkretne odluke koje jačaju kulturu poverenja, priznanja i autonomije – ključne stubove savremenog liderstva.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife
Foto: HeartCount






