Kako WTC model poslovnog kluba refediniše globalno umrežavanje

U eri digitalnog preopterećenja i transakcionih LinkedIn veza, kreiranje smislenih poslovnih odnosa postaje retka vrednost. Kompanije – posebno mala i srednja preduzeća – koje upravljaju izazovima kompleksnosti međunarodne trgovine traže više od same liste kontakata, odnosno pažljivo birane zajednice, pouzdane savete i direktno vođenje ka prilikama. Upravo to izdvaja WTC poslovne klubove, moćan, a neretko potcenjen alat Asocijacije svetskih trgovinskih centara (WTCA).

WTC poslovni klub predstavlja mnogo više od tradicionalnog umrežavanja. To je strateški koncept koji primenjuju članice WTCA mreže širom sveta – od Filadelfije i Pariza do Bengalurua – kako bi izgradile jake, sektorske veze koje dovode do merljivog poslovnog razvoja. Ovaj model podrazumeva prelazak sa generičkog organizovanja skupova ka stvaranju ekskluzivnih ekosistema od visoke vrednosti za članove poslovnog kluba.

Kontrast generičkom umrežavanju: pažljivo odabrano, a globalno okruženje

Suštinska vrednost WTC poslovnog kluba leži u jedinstvenoj kombinaciji lokalne autentičnosti i globalne povezanosti. Za razliku od brojnih lokalnih privrednih komora, WTC poslovni klub svojim članovima otključava moć globalne WTCA mreže od preko 300 lokacija u blizu 100 zemalja/teritorija.

WTC Greater Philadelphia

Thérèse Lam, projekt menadžer WTC Pariz Ile-de-France, na sledeći način pojašnjava ovu strateško izdvajanje: „U Parizu postoji više biznis klubova, ali jedino mi nudimo prave međunarodne veze. Naš cilj je bio da stvorimo klub koji povezuje naše članove sa svetom, koristeći snagu WTCA mreže koja nadopunjuje francuski sistem javne podrške.“ Ovaj pristup globalnom „ko je ko“ obezbeđuje članovima kvalifikovan, prethodno verifikovan niz kontakata, koji jednostavno nije moguće replicirati.

Prilagođavanje i specijalizacija: modeli u praksi

Snaga WTC modela poslovnog kluba leži u njegovoj prilagodljivosti. Svaki WTC prilagođava svoj poslovni klub jedinstvenoj ekonomskoj strukturi svog regiona.

U Filadelfiji se rad usmerava na sektorske i regionalne klastere. „Naše biznis klubove sve više usmeravamo sa regionalnih na industrijske sektore“, objašnjava Thomas Young, predsednik i izvršni direktor WTC Greater Philadelphia. „Okupljamo poljoprivrednike ili proizvođače napredne tehnologije, kako bi razmenili najbolje prakse i čuli svetska iskustva. Naša uloga je da udružimo snage i stvorimo uslove gde svi imaju korist.“ Njihova Panafrička i karipska razmena (PACE inicijativa) sjajan je primer kako se jačaju bilateralne trgovinske veze između Filadelfije i afro-karipske dijaspore.

WTC Lisbon

WTC Bengaluru, s druge strane, karakteriše veoma uspešan model velikih razmera, orijentisan na životni stil. Kako ističe Gurmeet Singh, pomoćnik potpredsednika Brigade Grupe, koja je nosilac licence za WTC Bengaluru: „Naši članovi su IT stručnjaci, lekari, vlasnici preduzeća. Upravljamo zajednicom od preko 6.500 članova, a naši poslovni klubovi raspolažu svim sadržajima, od gostinskih soba do rekreacije i sala za sastanke. Oni su poput porodičnih klubova, ali i mesto gde se ugovaraju poslovi.“ Ovakav pristup stvara živu platformu za svakodnevni dijalog, gde se profesionalno i društveno uspešno prepliće, a poslovni partneri postaju pravi prijatelji.

Luciano Menezes, zamenik predsedavajućeg WTCA i CEO WTC Curitiba i WTC Lisbon, objašnjava strateški značaj poslovnog kluba: „Biznis klub je srce WTCA mreže. Ne radi se samo o prostoru, već o obilju trgovinskih usluga. Želimo da podstaknemo one koji još uvek nemaju svoj klub da ga osnuju, a one koji ga već imaju, da se povežu i prošire svoje domete.“

WTC Paris

Od lokalnog kluba do globalne scene

Principi koji čine lokalne WTC poslovne klubove tako efikasnim – pažljiva selekcija, povezivanje i pouzdan pristup – ojačaće se na globalnom nivou kroz godišnji vodeći događaj WTCA, predstojeći Globalni biznis forum (GBF) 2026. 2026 WTCA GBF, čiji je domaćin WTC Greater Philadelphia, predstavlja krajnju ekstenziju koncepta WTC poslovnog kluba. Ovo prestižno okupljanje će spojiti hiljade poslovnih lidera, kreatora politika i predstavnika WTCA globalne mreže radi visokokvalitetnog umrežavanja, panel diskusija koje podstiču na razmišljanje i ekskluzivnih tržišnih brifinga. Za članove bilo kog WTC poslovnog kluba, WTCA GBF nudi jedinstvenu priliku da svoje lokalne veze dovedu na globalnu scenu, pretvarajući odnose izgradnjene u prostorijama kluba u partnerstva koja sežu širom sveta.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

 

Izvor: BIZLife

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE