Labubu

Labubu više nije hit! Evo zašto su cene figurica strmoglavo pale

Kasidit Teerawiboosin (22), prodavac igračaka za Pop Mart na Tajlandu, profitirao je od donedavnog uspeha popularnih Labubu figurica. Ali period lakog profita preprodajom čudovišta je sada završen, piše Rojters. „Cene na tajlandskom tržištu preprodaje padaju veoma, veoma, veoma brzo“, rekao je Teerawiboosin, koji kupuje igračke Pop Mart od početka 2024. i prodaje ih neotvorene.

Labubu figurice su deo serije Čudovišta, koja je činila više od trećine prihoda kompanije u prvoj polovini godine, podstaknute popularnošću među poznatim ličnostima kao što su Liza iz Blekpinka, Rijana i Dejvid Bekam.

To je dovelo do buma na tržištu preprodaje, što je dovelo do povećanja cena i samih igračaka i akcija Pop Mart-a. Ali otkako su ovog leta dostigle vrhunac, globalne cene preprodaje su značajno pale, postavljajući pitanje koliko će dugo trajati tražnja za zlatnom kokom kineskog proizvođača igračaka.

Drastičan pad vrednosti

Prema kineskoj platformi Kiandao, cena Labubu karaktera Luck, koja je lansirana u aprilu, dostigla je više od 500 juana (oko 60 evra) u junu, a sada je oko 108 juana (oko 13 evra). Cene ostalih likova takođe su pale ispod onih u zvaničnim prodavnicama.

Labubu ludilo: Kako je malo čudovište postalo globalna zvezda i proizvođaču donelo milijarde

Vrednost akcija Pop Mart-a pala je za oko 25 odsto u odnosu na avgust, ali analitičari i sama kompanija tvrde da je problem u povećanju ponude, a ne u padu interesovanja. Akcije su i dalje porasle za 186% od početka godine.

Problem ponude, a ne potražnje

Ove godine Pop Mart je desetostruko povećao proizvodnju plišanih igračaka, uključujući i Labubu, na oko 30 miliona komada mesečno. „To je slično ulaznicama za koncerte“, rekao je Sid Si, izvršni direktor i suosnivač Pop Mart-a, na pitanje Rojtersa o vrednosti Labubua na tržištu preprodaje.

Letnji bum rasprodaje učinio je gotovo nemogućom kupovinu figurice Labubu u prodavnicama Pop Mart. Pad cena na tržištu preprodaje, prema analitičaru Morningstara Džefu Džangu, mogao bi „potencijalno” da ukaže na to da je potražnja zadovoljena, ali i više dostupnih proizvoda, s obzirom da su preprodavci verovatno činili značajan deo početne prodaje.

Stoga potražnja na tržištu preprodaje možda nije glavni problem. „Investitori bi mogli da utiču na veću premiju rizika na zaradu Pop Mart-a ako se rast prihoda približi vrhuncu ove godine“, dodao je Zhang.

Rast prihoda se nastavlja

Uprkos zabrinutosti, prihod Pop Mart-a porastao je za čak 250% u periodu od jula do septembra, premašivši rast od 204,4% u prvoj polovini godine. Analitičari Morgan Stenlija su u septembarskoj belešci rekli da „cene na sekundarnom tržištu ne odražavaju efektivno stvarnu situaciju ponude i potražnje“, posebno zbog napora Pop Mart-a da ograniči špekulativnu preprodaju.

Sa Pop Mart otvaranjem svoje najveće prodavnice u Bangkoku u avgustu, Teeraviboosin takođe pripisuje pad vrednosti preprodaje jačanju direktne prodaje potrošačima. Ovo primorava preprodavce na Tajlandu da traže nove kanale prodaje u inostranstvu. „Preprodavci počinju da izvoze u druge zemlje, posebno u Evropu ili Rusiju – mesta koja nemaju zvanične prodavnice Pop Mart“, zaključio je on.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZlife/Reuters

Foto: Unsplash/Dushawn Jovic

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE