
Sa stola na ekran: Netflix pravi seriju po hit igri “Catan”
Netfliks je konačno dobio prava za ekskluzivnu igranu ili animiranu adaptaciju društvene igre Katan. Producenti projekta su glavni direktori Asmodee, kompanije koja pravi Katan, kao i sinovi osnivača. Da biste igrali Katan potrebno je da nabavite igru i naoružate se živcima, jer ovo nije igra za one koji se lako ljute. Uspešno igranje sa sobom nosi trampu, planiranje i malo sreće. Katan univerzum, pored društvene i video igre, sada ubraja i televizijske adaptacije.
Da li Katan može da se ekranizuje?
Iako je Netfliks postigao uspeh sa adaptacijama video igara (Arcane, Castlevania), Variety nas podseća da platforma takođe ima u pripremi rijaliti takmičenje inspirisano Monopolom. Za sada, fanovi predviđaju da će serija krenuti pravcem rijalitija kao što je Surviror. Rijaliti bi podrazumevao međusobni sukob doseljenika, ali i prisustvo zlikovca koji će krasti materijal baš kada neko konačno nagomila dovoljno da izgradi kuću ili deonicu puta.
„Milioni ljudi uživaju u Katanu od njegovog nastanka, a za mnoge on predstavlja prozor ka modernim društvenim igrama. Uzbuđen sam što vidim da se igra širi ka široj publici koja će otkriti bogatstvo njenog univerzuma. Smatram da je to uzbudljivo za budućnost brenda“, rekao je Tomas Kegler, izvršni direktor kompanije Asmodee. „To je takođe dokaz da su društvene igre zaista deo pop kulture i popularan oblik zabave u svačijim domovima, i drago mi je što nastavljamo saradnju kompanije Asmodee sa Netfliksom.“
Prvobitno objavljena u Nemačkoj 1995. godine pod nazivom „Doseljenici Katana“, igra se odvija na izmišljenom ostrvu gde igrači moraju da se bore za resurse. Igra je prodata u više od 45 miliona primeraka širom sveta i prevedena je na preko 40 jezika. Godine 2010, Vašington Post ju je nazvao „društvenom igrom našeg vremena“. Katan ove godine beleži 30 godina postojanja, a njegova istorija nije protekla bez kontroverzi.
Kako će Netfliks izbeći problem kolonijalizma?
Katan pokreće vađenje resursa u ime naseljavanja navodno prazne zemlje. Veza između narativa u igri i političkih istorija Severne Amerike i drugih delova sveta je jasna. Društvene igre poput Rizika eksplicitno naglašavaju sukob u ime teritorije, u Katanu igrači preuzimaju uloge doseljenika koji uzurpiraju teritoriju. Problem sa igrama koje uključuju kolonijalnu istoriju i strategiju u svoj narativ ili mehaniku igre normalizuju ove diskurse kroz svoj status popularne zabave.
Monopol i Hasbro: Kako je jedna igra postala globalni fenomen?
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash/Aksel Fristrup






