Fišing na steroidima: Rade Furtula o opasnostima AI u sajber svetu

Na konferenciji eSecurity u Beogradu, Rade Furtula, Presales menadžer kompanije Kaspersky, održao je predavanje “Powered Phishing on Steroids – Threat Landscape Overview“. Sa njim smo razgovarali o načinima na kojim veštačka inteligencija ubrzava fišing napade, koje metode koriste APT grupe poput HoneyMite, koliko su ugroženi industrijski sistemi, ali i kako obični ljudi mogu da se zaštite od lažnih poziva i poruka.

Fišing napadi više nisu naivni pokušaji prevare putem sumnjivih mejlova, već sofisticirani i dobro osmišljeni scenariji čiji je cilj krađa podataka ili nanošenje materijalne štete. Ove napade danas gotovo uvek pokreću AI alatke koje ih čine uverljivijim i teže prepoznatljivim, istakao je Rade Furtula iz kompanije Kaspersky na konferenciji eSecurity u Beogradu.

”Sajber rat uveliko je počeo, iako mi obični ljudi to ne vidimo. Sajber svet nije opipljiv, ali ono što definitivno postoji jeste velika ekspanzija država protiv država u ovoj oblasti“, rekao je Furtula u razgovoru za naš portal.

Od fišinga do APT grupa

Kao jednu od ključnih opasnosti, Furtula je izdvojio činjenicu da fišing napadi nisu više samo usmereni na pojedinačne korisnike i krađu bankarskih podataka, već često predstavljaju prvu fazu ozbiljnijih napada međunarodnih APT grupa. Ti napadi su ciljani na najveće privatne, javne i državne sisteme.

”Mi možemo da se pohvalimo i stručnošću naših domaćih eksperata i organizacija. Srbija je u tom smislu jako dobro, gotovo zadivljujuće pozicionirana. Ono što mogu da kažem jeste da se u ovoj oblasti Srbija, u određenim segmentima, nalazi rame uz rame sa vodećim zemljama“, naveo je on.

Pored individualnih korisnika, sve su češće mete i industrijski sistemi, a Furtula naglašava da obični građani ne treba da potcene opasnost, jer se fišing šeme vrlo lako prenose na svakodnevni život.

”Skoro je bila jedna kampanja kod nas gde navodno stiže paket koji treba da preuzmete. I meni je stigla takva poruka. Za trenutak sam pomislio da je u pitanju prava pošiljka, a onda sam se setio da nisam ništa poručio. To je dobar primer kako se obični ljudi lako prevare. Zato je ključno zastati i razmisliti pre nego što kliknete na link ili date podatke“, objašnjava Furtula.
KOMPLETAN TEKST JE NA PORTALU WEBMIND.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: WEBMIND/Nemanja Kuč

Foto: Freepik/ WebMind

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE