Stiv Džobs, Steve Jobs

Kako je italijanski modni brend „Steve Jobs“ nadmudrio Apple

Malo je poslovnih priča koje zvuče podjednako neverovatno i logično kao ona o italijanskoj modnoj kompaniji „Steve Jobs“. Dok Apple posluje u milijardama dolara i njegovi proizvodi menjaju način na koji živimo i radimo, dvojica italijanskih preduzetnika – braća Vinćenco i Đakomo Barbato – 2012. godine iskoristili su pravnu prazninu i registrovali ime jednog od najpoznatijih vizionara u istoriji biznisa kao svoj brend.

Kako je moguće da Apple nikada nije zaštitio ime svog osnivača? Upravo to pitanje otvorilo je vrata Barbatovima. Njihovo istraživanje tržišta pokazalo je da „Steve Jobs“ nikada nije registrovan kao zaštitni znak, i odlučili su da tu priliku iskoriste. Ne samo da su pokrenuli modnu liniju pod tim imenom, već su osmislili i logo, stilizovano slovo „J“ sa isečenom stranom, podsećajući tako na Apple-ovu poznatu jabuku.

Apple ih je tužio, ali je 2014. godine Kancelarija za intelektualnu svojinu EU presudila u korist Barbatovih. Obrazloženje? Slovo „J“ nije jestivo, pa se odgrizeni deo ne može tumačiti kao kopija Apple-ove jabuke. Pravna bitka jeste završena tada, ali je brend zvanično zaživeo tek 2017. godine.

Danas, gotovo deceniju kasnije, „Steve Jobs“ brend i dalje postoji, proizvode torbe, farmerke, majice, modne dodatke, a braća najavljuju ulazak i u svet elektronike. Naizgled paradoksalno, ali istinito: na policama bi se uskoro mogli naći telefoni, laptopovi ili pametni satovi sa logoom „Steve Jobs“ koji nema nikakve veze sa Apple-om.

„Jedan od nas mora da promeni politiku – reci mi ko“: Brutalan mejl Stiva Džobsa

Važna pitanja za biznis svet

Ova priča postavlja nekoliko važnih pitanja za današnji biznis svet. Zaštita brenda je ključna. Ako i globalni gigant kao što je Apple može prevideti tako očiglednu stvar, zamislite koliko je to česta greška kod manjih kompanija. Snaga imena je u poslovanju. Samo ime „Steve Jobs“ nosi reputaciju inovacije, vizije i perfekcionizma. Barbato braća su to iskoristila, iako je njihov proizvodni fokus potpuno drugačiji. Gde su granice između inspiracije i imitacije. Gde prestaje kreativna ideja, a počinje „pozajmljivanje“ tuđeg identiteta? U eri kada brendovi sve više liče jedni na druge, ovo pitanje postaje centralno i u modi i u tehnologiji.

Aktuelni trenutak čini ovu priču još zanimljivijom. U vremenu kada veštačka inteligencija, novi patenti i zaštita intelektualne svojine postaju teme broj jedan u poslovnom svetu, slučaj „Steve Jobs“ je podsetnik koliko je strateški važno misliti nekoliko koraka unapred. Ono što je Apple propustio, neko drugi je pretvorio u višemilionski biznis.

Možda se nikada neće dogoditi da „Steve Jobs“ telefon postane konkurencija iPhone-u, ali kao poslovna anegdota, ovo je školski primer kako pravovremeno prepoznavanje praznine na tržištu može dovesti do velikog uspeha. A još važnije – lekcija o tome da inovacija ne podrazumeva samo nove proizvode, već i pametne odluke u zaštiti i vođenju brenda.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife

Foto: Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE