Kako spojiti kreativnost i bankarstvo?

Kad korisnici kažu da bi preporučili neku banku drugima, to se ne dešava slučajno. To znači da ih je ona istinski čula. Yettel Bank je za nešto više od godinu dana uspela da poremeti ustaljena pravila bankarske komunikacije, i to fer igrom – jasno, direktno i bez skrivanja.

Kampanja koja im je donela nagradu „Effie” nije samo marketinški uspeh, već dokaz da i bankarstvo može da izazove emocije i poverenje. U razgovoru za BIZLife Aleksandar Milić, Brand & Marketing Communications Director Yettel Bank, otkriva kako izgleda kad se kreativnost spoji sa rezultatimai zašto je ovo tek početak.

  • Nedavno ste osvojili „Effie” priznanje u kategoriji „Finance, Financial Cards & Insurance”. Šta to priznanje vama znači?

Nagrada koju smo dobili nije bila cilj sama po sebi, ali je potvrda da su nas čuli i da je vreme da bankarstvo postane iskreno i direktno. Fer i transparentna komunikacija prepoznata je kao vrednost koja unapređuje potrošačko iskustvo i postavlja nove standarde u finansijskom i bankarskom sektoru. Zato jedno veliko hvala mom timu i agenciji na trudu uloženom da to i dokažemo.

„Effie” takmičenje je posebno značajno jer se rezultati mere veoma konkretno i precizno, a u žiriju su vrsni stručnjaci iz različitih oblasti. To je zaista veliko priznanje od struke, koje nam daje vetar u leđa kako bismo nastavili u istom stilu i tempu.


Kampanja koja je direktno pogodila problem i promenila način na koji ljudi posmatraju banke


  • Po čemu se ta kampanja toliko izdvojila na tržištu?

Kreativa jeste najzabavniji deo našeg posla, ali visoki rezultati su cilj. Ova kampanja je uspela da spoji ove dve stvari na fantastičan način i postala je primer efektivnog marketinga koji hrabrom komunikacijom menja nepovoljnu percepciju bankarskog sistema. Prepoznali smo problem – nedostatak transparentnosti kod konkurencije – i kroz jasnu, relevantnu poruku približili korisnicima finansijske koncepte, olakšavajući im donošenje boljih odluka. Strategija, oslonjena na snažan uvid i inovativan pristup, rezultirala je visokim angažovanjem, rastom svesti o brendu i njegovim ključnim atributima, te konkretnim poslovnim rezultatima.

  • Yettel Bank postoji kao brend nešto duže od godinu dana, a već se izdvaja na poseban način kroz dosadašnje kampanje, kojih nije bilo malo. Da li ste zadovoljni rezultatima?

Izdvojili smo se ne samo specifičnom bojom i poveznicom sa telekomunikacijama već i pozicijom izazivača na tržištu. Ima dosta banaka u našem sektoru, pa smo odlučili da napravimo pometnju – kako ponudom tako i komunikacijom.

To se, očigledno, dopalo ljudima, sudeći po istraživanjima agencije „Kantar”. Sada smo u vodeće tri banke kada klijenti razmatraju koju banku žele da koriste, što je pomak od čak četiri mesta nakon procesa rebrendiranja. Takođe, u prethodnoj godini prepoznati smo kao brend eksperti za digitalno bankarstvo i brend sa liderskom pozicijom u donošenju inovacija u digitalnom bankarstvu.

Prema istom izvoru, kampanja „Bank MAX” je jedna od najbolje upamćenih kampanja koju smo ikada testirali. To nije samo znak da smo uradili dobru kampanju, već da ispred toga stoji zaista dobar i jedinstven proizvod na tržištu, koji, za sada, koristi skoro 150.000 korisnika.

Poslednji NPS rezultat, iz maja, koji meri zadovoljstvo korisnika, tj. spremnost klijenta da preporuči uslugu ili proizvod, pozicionirao nas je na prvo mesto u bankarskom svetu. Ne postoji bolja potvrda da radimo dobar posao od toga da su korisnici zadovoljni. To je posebno značajno imajući u vidu da se bankarski sektor tradicionalno suočava sa izazovima u izgradnji emocionalne povezanosti s klijentima.

PREPOZNATI SMO KAO BREND EKSPERTI ZA DIGITALNO BANKARSTVO I BREND SA LIDERSKOM POZICIJOM U DONOŠENJU INOVACIJA U DIGITALNOM BANKARSTVU

  • Yettel Bank, kao digitalna banka, zasigurno u fokusu ima prvenstveno digitalne kanale. Šta je za vas performans marketing i gde ga sve primenjujete?

Spremnost da se preuzmu rizici kroz testiranja kako kanala tako i komunikacije bio je jedini način da se napravi iskorak u rezultatima i percepciji važnosti digitala u rezultatima banke.

Kroz jednu kampanju prođe preko 50 različitih kreativa i koristimo više od 15 kanala oglašavanja, što se reflektovalo u dostizanju i do 210 odsto ostvarenja ciljeva u pojedinim kampanjama. Ipak, u digitalu ne treba pričati samo o lidovima i stvaranju svesti, već i o akvizicijama i retenciji klijenata. Zato je ključan performans marketing i naš tim je uključen u ceo prodajni levak banke svakog ključnog proizvoda – do same akvizicije.

Konstantna su ulaganja u digitalne kanale, pogotovo u performans kanale, jer smo stalnom optimizacijom kampanja dostigli velike uspehe. Učešće u otvaranju novih računa u 2025. godini iznosi 26 odsto kroz digitalne kanale, dok je učešće u izdatim kreditima u 2025. godini 28 odsto, isto kroz digital. Mi smo među retkim bankama koje su se orijentisale i na akviziciju klijenata preko aplikacije, što nam je dalo novi performans kanal koji na efikasan način klijentima nudi sve potrebne informacije u samoj aplikaciji.

  • Koliko je Yettel uticao na stvaranje dobrih rezultata? Da li je teže ili lakše stvarati isti, a ipak malo drugačiji brend?

Yettel je naš veliki brat i ogromna podrška. Zajedno pravimo jedinstveni ekosistem koji briše granice između bankarstva i telekomunikacija. Želimo da korisnicima sve bude jednostavnije, brže, sigurnije i bezbrižnije. Da, sve je nekako lakše kad smo zajedno, zato smo lansirali „Yettel Sve”, program kakav nije postojao na tržištu. Spojili smo telekomunikacije i bankarstvo i potpuno bez naknade otključali korisnicima niz pogodnosti. Uz leto i sezonu odmora, fokusirali smo se na putovanja i pripremili: 36 GB u romingu, 90 dana putnog osiguranja za celu porodicu, 500 dinara keš-beka svakog meseca kao nagradu za lojalnost, posebne Air Serbia pogodnosti uz kod prilikom kupovine karte na platformi Yettel Shopping, kao što su prioritet prilikom ukrcavanja, brz prolaz kroz pasošku kontrolu i pristup laundž salonu Air Serbia. To je samo deo pogodnosti koje očekuju naše zajedničke korisnike, a vremenom ćemo još razvijati ovaj program – zato nas pratite na yettelsve.rs.

  • Koji su planovi za budućnost?

Ambicije su nam, kao i uvek, visoke. Digitalno bankarstvo je normalnost i o tome više ne pričamo kao o nekoj vrsti inovacija. Mi težimo nečemu višem, a to je da postanemo vodeća banka za stanovništvo u narednim godinama i siguran sam da sa ovakvim rastom i ovakvim timom to možemo da postignemo.

Ovo je samo početak jedne uzbudljive i jedinstvene priče, jer dosta toga će tek da klikne. 

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

 

Izvor: BIZLife Magazin

Foto: Danijel Ristović

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE