Moja prva biljka

Moja prva biljka – Mali biznis i velika ljubav

Ima li poklon veću vrednost ako sa sobom nosi priču? Ako je neponovljiv, iskren i svedoči o nekom trenutku koji će trajati? Da li je moguće pokloniti osećaj i da on nikne, poraste i ostane? Upravo ta pitanja pokrenula su Jovanu Grujovski i njenu sestru da, u tišini jedne pandemijske godine, bez velikih planova i ambicija, zasnuju nešto što danas ljudi širom Srbije poklanjaju s razlogom i ljubavlju. Tako je nastala „Moja prva biljka” – porodični brend koji izrađuje pažljivo osmišljene poklon-setove za sadnju biljaka, namenjene stvaranju uspomena i povezivanju sa prirodom.
Moja prva biljka

Jovana Grujovski, osnivačica brenda „Moja prva biljka“

Kako je sve počelo?

Ideja je, kako kaže osnivačica brenda Jovana Grujovski, „nikla iz tišine” – iz trenutka kada su shvatile koliko im prija da sade, da se smire i posmatraju kako nešto raste. Njihova prva biljka bio je orah, posađen u porodičnom dvorištu, dok se ceo svet nečujno usporavao.

Taj trenutak ih je podsetio na staru tradiciju da drvo raste zajedno s detetom, a u njima probudio želju da to iskustvo podele i s drugima. Od tada, pa sve do danas, hiljade ljudi je dobilo poklon koji ne ostaje samo uspomena, već se pretače u simbol brige, pažnje i trajanja.

U moru generičkih poklona, njihov set nudi nešto dublje, priliku da zasadiš priču, povežeš se s prirodom i ostaviš trag. Svaki paket koji izađe iz njihove radionice pažljivo je upakovan, sa jasnom namerom da ne ostane samo stvar – već doživljaj. Umesto klasičnog poklona, nude iskustvo sadnje koje se deli sa voljenom osobom.

„Baš zato smo odabrale da poklon bude iskustvo sadnje koje ćeš podeliti sa voljenom osobom, a njoj će i nakon toga ostati uspomena koja se budi kad god ugleda tu biljku, a kasnije i plodove svog truda oko nje, a time i plodove te ljubavi”, rekla je Jovana za magazin BIZLife.

Moja prva biljkaGreške kao lekcija i put ka uspehu

Naravno, kao i svaki mali biznis, i njihov je imao svoje izazove. Dešavalo se da sestra i ona pošalju dve različite pošiljke istom klijentu ili odgovore na isti imejl u isto vreme. Bilo je grešaka, duplih imejlova i paketa, ali i puno podrške i razumevanja.

Kako priznaje Jovana, najveći izazov bila je podela poslova. Na početku su radile sve same, učile iz svake situacije i polako se uhodavale. Uprkos početničkim propustima, ljudi su ih podržavali – i to ih je, kaže ona, dodatno motivisalo da svaki sledeći set spakuju kao da ga poklanjaju nekome koga vole.

U svetu u kojem dominiraju masovne kampanje, algoritmi i brzi marketing, sestre su odlučile da idu drugačijim, sporijim, ali iskrenijim putem. Bez velikih budžeta i spektakularnih pakovanja, oslonile su se na ono što imaju – ideju, volju i pažnju prema svakom kupcu.

Kako kaže Jovana, na početku je sve delovalo kao sadnja semena na vetru – kao da ih svi pretiču. Ali upravo ta posvećenost detaljima i ljudska mera u svakom pakovanju postale su njihova prednost. Njihov ritam je prirodan i ne pokušavaju da budu najbrže ili najjeftinije. Radije će porudžbinu poslati dan kasnije, ali sa rukom napisanom porukom, koju ljudi čuvaju godinama.

„Veliki svet nas nije obeshrabrio, naučio nas je da čuvamo ono što nas čini drugačijima”, kaže Jovana Grujovski.

Moja prva biljkaSreća se ne traži – ona se sadi

Danas, „Moja prva biljka” nije samo poklon. To je radionica, susret, inspiracija. Sestre organizuju sadnje sa decom u vrtićima i školama, a nedavno su objavile i svoj priručnik „Kako da rasteš – za tebe i tvoje biljke”, posvećen ličnom razvoju kroz baštovanstvo.

Kako objašnjava Jovana, kod nas još nije razvijena svest o važnosti lične nege i o tome da, tek kada si ti dobro, možeš da brineš i o drugima. Biljke ih, kaže, svakodnevno podsećaju upravo na to.

Jedan od značajnijih trenutaka u razvoju brenda bio je kada su u ponudu uvrstile detelinu sa četiri lista. Iza jednostavnog simbola krila se jasna poruka: „Prestani da čekaš sreću – zasadi je.”

„Nema više traženja deteline sa četiri lista po livadi – sada imaš svoju”, kaže Jovana i dodaje da je to i poziv da se, bilo u baštovanstvu, bilo u životu, sreća ne prepušta slučaju.

Za one koji imaju ideju, ali ih strah koči da je pokrenu, Jovana ima jasnu poruku: „Strah je tu da proveri koliko ti je stalo. Nema ’pravog trenutka’. Svaki je pravi ako veruješ u ono što radiš.”

A kada smo je pitali, ako bi njihov biznis bio biljka, koja bi to bila – bez razmišljanja je odgovorila da bi to bila maslina:

„Spora, otporna, dugovečna. Ima koren koji pamti i krošnju koja se ne boji da raste visoko. Simbol je postojanosti, mudrosti i duboke veze između prošlosti i budućnosti.”

Baš kao i njihov brend.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife/Jovan Kragović

Foto: Privatna arhiva

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE