
Igračka koja je stvorila milijardera: Labubu lutke vinule vlasnika Pop Marta među 10 najbogatijih
Wang Ning, osnivač i direktor kompanije Pop Mart, po prvi put se našao među deset najbogatijih ljudi u Kini, zahvaljujući planetarnoj popularnosti igračaka Labubu, koje osvajaju kupce u Aziji, Evropi i SAD-u.
Prema Forbsovoj listi najbogatijih u realnom vremenu, Wang ima bogatstvo od 22,7 milijardi dolara, čime je postao najmlađi član kineske milijarderske elite, uz osnivača ByteDance-a, predsednika Nongfu Springa i suosnivača Tencent-a.
Labubu ludilo: Kako je malo čudovište postalo globalna zvezda i proizvođaču donelo milijarde
Lutka zbog koje ljudi lude i troše hiljade dolara
Pop Martove akcije na berzi u Hongkongu su od početka godine utrostručile vrednost, dostigavši više od 270 hongkonških dolara. Lutke Labubu, koje je dizajnirao umetnik Kasing Lung, postale su kolekcionarski hit među svetskim zvezdama, među njima su Rihanna, Dua Lipa i Lisa iz grupe Blackpink.
Igračka izgleda kao nevaljali zec, sa šiljatim ušima, oštrim zubima i nestašnim osmehom – i pravi potpuni haos gde god se pojavi. Nakon lansiranja treće serije u aprilu, u jednoj prodavnici u Londonu izbila je tuča među fanovima, spremnim da plate i do 50 funti po primerku.
U Kini je čak i figura u prirodnoj veličini prodata za 150.000 dolara na aukciji u Pekingu, dok je Ping An banka pokušala da privuče nove klijente nudeći Labubu kao poklon za deponovanih 50.000 juana, što su regulatori brzo zabranili kao „neprimereni podsticaj“.
Retko koja igračka probije kulturološke barijere
Zahvaljujući ogromnoj tražnji, investicione banke poput Deutsche Bank i Morgan Stanley podigle su ciljne cene akcija Pop Marta. Deutsche Bank je, primera radi, povećala procenu vrednosti akcija za 52%, na 303 HKD.
„Retko koja franšiza iz sveta stripova i igračaka uspeva da probije kulturološke barijere i osvoji i Aziju i Zapad“, navodi analitičarka Jessie Xu.
Pop Mart nije komentarisao cene svojih akcija, ali stručnjaci upozoravaju da bi euforija mogla biti kratkog daha.

Foto: Unsplash
„Pop Martove akcije smatramo precenjenim na duže staze“, kaže Jeff Zhang iz Morningstara. „Labubu je trenutno hit, ali potrošači lako prelaze na konkurentske proizvode.“
Stratezi dodaju da će dugoročan uspeh zavisiti isključivo od sposobnosti dizajnera da iznova stvore nešto novo i uzbudljivo.
„Akcije su sada skupe, ali pad bi mogao doneti investicionu priliku“, kaže Kenny Ng iz Everbright Securities.
Pop Mart je, prema preliminarnim rezultatima, u prvom kvartalu ove godine zabeležio rast prodaje od čak 170% u odnosu na prošlu godinu, dok su prošlogodišnji prihodi skočili 107%, a profit za više od 180%. Za 2025. godinu planira se godišnji rast prodaje od preko 50%, uz projicirani prihod od više od 20 milijardi juana.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash