
Škoda bi da se više vozi u Indiji
Evropski proizvođač automobila Škoda u Indiji planira proizvodnju novog sportskog vozila srednje veličine, u sklopu investicije od 1,2 milijarde dolara kojom njegov vlasnik Folskvagen (Volkswagen – VW) nastoji da oživi prodaju na tom velikom tržištu.
Prodaja Škodinih vozila u Indiji porasla je prošle godine 30 posto, ali VW pak zaostaje za konkurencijom na tom tržištu, uključujući Ford i Tojotu, uprkos blagom rastu prodaje u prošloj fiskalnoj godini.
Nova Škodina vozila proizvedena u Indiji koristiće lokalnu verziju VW platforme za vozila MQB A0, koja će biti usklađena sa strožim sigurnosnim i standardima emisije štetnih gasova, najavljenima za 2020. godinu.
Vlasnik Škode Volkswagen planira takođe da proširi pogon u Aurangabadu u zapadnoj Indiji i osnuje novi inženjerski centar.
Širenje Škode vremenski se poklopilo s nastojanjima krovne firme da decentralizuje upravljanje ograncima u različitim delovima sveta, prepuštajući ga pojedinim brendovima.
„Mislimo da bi se grupa VW mogla fokusirati na tehnologiju i električne automobile i pokušati da zadrži udeo na razvijenim tržištima, dok bi Škoda mogla postati predvodnica u segmentu masovnih proizvoda na tržištima u nastajanju“, nagađa Puneet Gupta, pomoćnik direktora za prognoze u autoindustriji u istraživačkoj kompaniji IHS Markit.
Iako su Škoda i indijski Tata Motors u avgustu prošle godine odustali od planiranog partnerstva za razvoj automobila namenjenih tržištima u nastajanju, Škoda je i dalje otvorena za saradnju, rekao je Maier i dodao da trenutno Škoda ne pregovara s drugim kompanijama o povezivanju.
Izvor: SEEbiz
Foto: Pixabay