Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Uspešno „preskakanje prepona”

    Mi, kao ovlašćena punionica kompanije PepsiCo, uvek možemo da tržištu ponudimo nešto novo ili inovativno, po čemu smo prepoznati i prošle godine zahvaljujući novim ukusima koje smo predstavili tržištu, a koji su, pored postojećih, doprineli poslovnom napretku, kaže za BIZLife magazin Marko Cvetković, direktor marketinga u A&P DOO – Pepsi Srbija i dodaje:

    „Već nekoliko godina unazad A&P DOO – Pepsi Srbija beleži rast na svim poljima. Zasluge za to idu, svakako, posvećenom radu i fokusu da se na tržištima Srbije i Crne Gore kompanija predstavi u svom punom potencijalu. Trudimo se da ispunimo želje naših potrošača, ali i partnera, koji iz godine u godinu prate naše prisustvo, koje sledi svetske trendove.“

    Koliko se uspesi kompanije odražavaju i na njenu reputaciju u javnosti? Kako to utiče na poslovnu, a kako na širu javnost?

    Kompaniju kao sistem čine ljudi. Svi procesi, uspesi i reputacija u direktnoj su vezi sa ljudima. Konstantno usavršavanje procesa dovodi nas do uspeha, što nas dalje dovodi do sve bolje reputacije u javnosti. Odgovornost koju imamo kao kompanija sa preko 20 godina tradicije i poslovanja u Srbiji i Crnoj Gori nešto je što smo sami stvorili i što se trudimo da poštujemo na svim poljima, jer samo na taj način možemo imati i poštovanje javnosti. Uspeh se nije izgradio preko noći, a ono što je najlepše u svemu jeste što smo mi na konstantnom putu uspeha svake godine, što direktno utiče na poslovnu i širu javnost. Konkretno, u poslovnom smislu smo sve poželjniji partner, a u javnosti smo sve poželjniji brend.

    Koliko je kompaniji kao što je vaša značajno da stalno bude u vrhu po svim kriterijumima (poslovni rezultati, najbolji brend, najbolji poslodavac)?

    Verujemo da je svakoj kompaniji na našim prostorima to značajno, jer to je ogledalo kompanije u svakom smislu. Kao i u sportu, mnogo je teže odbraniti neki uspeh nego ga postići i to je ono što nas pokreće. Samo pozicioniranje u vrhu govori da implementacija PepsiCo filozofije o održivom rastu „Pobeđujemo sa svrhom” vodi ka dobrim rezultatima, kako na globalnom, tako i na lokalnom nivou. Kako smo svesni okruženja i tržišne utakmice sa svim njenim izazovima, svako uspešno „preskakanje prepone” potvrda je da imamo znanja, veština i energije da idemo još dalje i još bolje. Verujemo da se svaki smisleni i fokusirani trud isplati, a to se direktno preslikava na rezultate, brend i kompaniju kao poželjno mesto za rad.

    Da li poslovne pobede donose i neka očekivanja i kod zaposlenih? Kako se ti uspesi odražavaju na njih?

    Apsolutno. U suprotnom, poslovna pobeda bi se posmatrala kao stvar koja isključivo ide u korist kompanije. Nije poenta od zaposlenih napraviti robote, koji će zadatke odrađivati mehanički. Stvaranje poslovnog okruženja u kom pojedinci imaju prostora i želje da se ostvare važnije je za funkcionisanje celog sistema. Svačiji rad se ceni, poštuje i, naravno, nagrađuje. Upravo tome težimo: da lična motivacija bude sastavni deo uspeha čitave kompanije.

     Na koji način A&P DOO dolazi do kvalitetnih kandidata na tržištu rada?

    Do kvalitetnih kandidata na tržištu rada dolazimo u saradnji sa konsultantskom kućom „Key Solutions”, našim spoljnim HR partnerom, koji za nas obavlja sve HR procese, između ostalog, i regrutaciju kandidata, na osnovu čega uspevamo da prepoznamo kvalitetne kandidate. Šansu pružamo i našim zaposlenima, tj. preispitujemo i postojeći potencijal u organizaciji koji može drugačijim rasporedom ili dodatnom obukom biti bolje iskorišćen.

    Pružanjem mogućnosti zaposlenima da dođu do radnih mesta i poslova koji ih privlače pozitivno utičemo na motivaciju i podstičemo razvoj naših zaposlenih. Deo podrške dobijamo i iz eksternih izvora: preporuke zaposlenih, saradnja sa obrazovnim institucijama, Zavod za zapošljavanje, saradnja sa omladinskim zadrugama, agencijama za zapošljavanje i preko portala za zapošljavanje. Fokusirani smo, posvećeni i negujemo korektan pristup prema svim kandidatima.

    Da li biste nam mogli napraviti „foto-robot” zaposlenog u vašoj kompaniji (vrline, sposobnosti, ponašanje, radne navike)?

    Da bi se naša kompanija spremno suočila sa tržišnim promenama ili čak svojim inovacijama menjala tržišne uslove i bila apsolutno konkurentna na tržištu, potrebno je da ima što više kvalitetnih, aktivno angažovanih zaposlenih u svojim redovima. Dobar izbor zaposlenog višestruko utiče na uspešnost naše kompanije. Pri zapošljavanju, osnovni kriterijumi za odabir kandidata jesu motivacija, fleksibilnost, kompetentnost i inicijativa.

    Idealan kandidat je kandidat koji odgovara zahtevima posla koji treba da obavlja i zahtevima naše organizacije (sistem vrednosti, kultura, stavovi, razvojni potencijal za buduće poslove i sl.). Težimo da „pravu osobu” rasporedimo na „pravo mesto”, što je još veći izazov za nas kao kompaniju koja teži odabiru najkvalitetnijih kadrova.

    Koliko sami zaposleni u vašoj kompaniji rade na njenom imidžu i koliko su oni, u stvari, PR-ovi kompanije?

    Svaka kompanija teži da se prikaže javnosti u najboljem svetlu. Naravno, to je poslovni postulat kojim se svi vode. Međutim, politika naše kompanije ide korak dalje. Svaki zaposleni je ambasador naše kompanije. Njegovo ponašanje i viđenje kompanije u direktnoj su vezi sa imidžom. Danas više nego ikada zaposleni postaju PR-ovi kompanije. Trudimo se da uključimo naše zaposlene u razgovor i pružamo im šansu da komentarišu, predlažu, pa čak i ospore neka od pravila koja smo definisali. Ohrabrujemo naše zaposlene da šire pozitivnu energiju i van okvira kompanije. Cilj nam je da naši uspesi i postignuti rezultati zaista budu potvrda rada naših zaposlenih, nezavisno od ostalih konkurenata na tržištu.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: Irena Nuhanović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE