Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Svaka srećna žena je i uspešna žena“

    Iako u svom neposrednom okruženju nemam primere diskriminacije, veoma pažljivo pratim temu rodne ravnopravnosti. Duboko u sebi osećam potrebu i neku vrstu dužnosti da svojim znanjem, ekspertizom i posvećenošću pokušam da doprinesem stvaranju inkluzivnijeg i pravednijeg okruženja za svaku ženu, kaže za BIZLife magazin Branka Pudrlja Durbaba, glavni direktor za tržište u kompaniji Vip mobile.

    „Danas često možemo da čujemo da je „stakleni plafon” – koji sprečava žene da u poslovnoj hijerarhiji napreduju do najviših rukovodećih pozicija – slomljen, što statistika, nažalost, demantuje. U Srbiji žene i dalje zarađuju manje od muškaraca, čak i ako imaju isti nivo obrazovanja i podjednake godine radnog iskustva. Činjenica je da je ekonomsko osnaživanje žena ključno za zdravstveni i socijalni razvoj porodica, zajednica i nacija. Zbog toga smatram da tema ravnopravnosti prevazilazi pol i da je borba za okruženje jednakih prilika, zapravo, borba za bolju budućnost svakoga od nas“,kaže ona.

    Vaša kompanija bila je dobitnik nagrade „Rodno najsenzitivnija kompanija”, koju dodeljuje Udruženje poslovnih žena Srbije. Koje su to karakteristike koje vas čine takvom kompanijom?

    Od osnivanja do danas Vip mobile najvažnije segmente poslovanja poverava ženama. One su stub naše kompanije i važan faktor našeg uspeha. Zbog toga je naša korporativna kultura, koja bez kompromisa počiva na ravnopravnosti i jednakim prilikama za napredovanje i razvoj, posebno prilagođena njihovim potrebama. Među prvima u Srbiji počeli smo da isplaćujemo punu razliku do ugovorene zarade na porodiljskom odsustvu, a mamama smo obezbedili period privikavanja – pola radnog vremena uz punu zaradu po povratku sa porodiljskog odsustva. One mogu da koriste slobodan dan za polazak dece u prvi razred, da prilagode smenu, kao i da rade od kuće prilikom polaska dece vrtić. Isplaćujemo im mesečnu nadoknadu do 15. godine života trećeg deteta, a jedna od najvećih olakšica svakako je i vrtić u okviru same kompanije. Zbog toga smo prvi u Srbiji sertifikovani kao „Family Friendly” kompanija, dobitnici smo priznanja „Prijatelj porodice” Privredne komore Srbije, kao i priznanja Udruženja poslovnih žena Srbije „Rodno najsenzitivnija kompanija”, i to dve godine zaredom. 

    Kakav je odnos „snaga – žene vs. muškarci u kompaniji Vip mobile? 

    Od dolaska na lokalno tržište negujemo dugu tradiciju poveravanja ključnih procesa i odluka u kompaniji upravo ženama – najvažnijim stručnjacima u timu. Danas, oko 50 odsto naših zaposlenih čine žene, koje se ujedno nalaze na oko 60 odsto rukovodećih pozicija. Možda i glavna prednost naše, uslovno rečeno, ženske korporativne kulture jeste to što se zasniva na podršci i pozitivnim povratnim informacijama, što podstiče dame koje nisu lideri da to i postanu. Pokazalo se i da žene na rukovodećim pozicijama u našoj kompaniji održavaju zdraviju ravnotežu i tako doprinose boljem opštem balansu između radnog i privatnog života svih zaposlenih.

    Koliko je vama u karijeri pomogla ili odmogla činjenica da ste žena? 

    Ja sam imala tu sreću da svoju karijeru gradim u kompaniji u kojoj pol ni na koji način nije povezan sa uspehom ili neuspehom. U A1 Telekom Austrija grupu stigla sam 1999. godine i od tada, pa sve do danas, svaki i najmanji napredak postizala sam isključivo na osnovu svog znanja, iskustva, posvećenosti i ljubavi prema poslu. Imam privilegiju da se moj rad ne procenjuje kroz prizmu pola, već samo profesionalnosti i integriteta. Pozitivna sam i hrabra u donošenju odluka. Uvek sam fokusirana na rešenje, a ne na izgovore. To me je učinilo profesionalcem kakav sam danas, i to u industriji koja nije tipično ženska. Upravo zato što poslove ne delim na „muške” i „ženske”, spremna sam da preuzmem inicijativu u svakom segmentu i uvek budem ponosna na svoje rezultate i rezultate svog tima.

    Kada je poslovni život u pitanju, večita tema je balans privatnog i poslovnog. Kako vi uspevate da održite tu ravnotežu? 

    Dobra organizacija najbolji je vetar u leđa da se preskoče sve virtuelne granice. Dosta se oslanjam i na nove tehnologije, koje mi omogućavaju da stalno i svuda budem uključena i imam relevantne informacije nadohvat ruke. Zbog toga mi nije teško da žongliram između zahteva karijere i privatnog života i da i jednom i drugom segmentu posvetim punu pažnju. Jako mi je važno da sve što radim radim svim srcem i uvek budem stoprocentno prisutna i posvećena. U tome mi podršku podjednako pružaju porodica, a prvenstveno suprug, i tim ljudi sa kojima radim, jer delimo iste poglede na život, posao i vreme koje provodimo zajedno. To mi daje slobodu da sam na poslu fokusirana samo na posao, a u slobodno vreme na svoju porodicu i prijatelje. 

    Ko su, po vašem mišljenju, uspešne žene? 

    Kada govorimo o uspešnim ženama, prva asocijacija će nam najverovatnije biti poznate dame koje su postigle dostignuća istorijskih razmera, poput Marije Kiri, Mileve Ajnštajn, Koko Šanel ili Emilije Erhart i mnogih drugih. Međutim, za mene lično postoji mnogo žena koje su uspešne u svakom segmentu svog života, a nisu toliko poznate. Njih možemo prepoznati kao svoje koleginice, prijateljice, sestre, majke, bake. Jednom rečju, svaka srećna žena je i uspešna žena. Uspeh je vrlo relativna kategorija. Za neke je to ostvarenost na poslu, za druge u porodici ili kod kuće, za treće pak u sportu ili umetnosti i tako unedogled. Ipak, najvažnija mera uspeha je unutrašnji osećaj postignuća i zadovoljstva samim sobom. Čvrsto verujem da ćemo, onda kada shvatimo da je uspeh unutrašnja i vrlo lična kategorija, bolje razumeti jedni druge. 

    Da li imate savet za mlade žene koje tek počinju karijeru?

    Put do uspeha popločan je integritetom, znanjem, poštovanjem, ali ponajviše verom u sebe i druge ljude. Ali pre nego što se otisnete na taj put, najvažnije je da budete sigurne da ste odabrale posao koji volite, jer bez te ljubavi i te hemije nema pravog postignuća. Koračajte uzdignute glave, imajte hrabrosti da napravite skok u nepoznato. Ne zaboravite da ste vi vaša reputacija, vaše ime i prezime i zato uvek držite do svoje reči i obećanja koja ste dali. Budite iskrene i posvećene poslu koji radite i priznanje iz vašeg okruženja i struke neće izostati.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: BIZLife/Sanda Mokanić

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE