STOP INFLACIJI: Crnogorski trgovački lanci ograničavaju cene

U Crnoj Gori u utorak počnje kampanja STOP INFLACIJI u koju se uključilo šest maloprodajnih lanaca: Voli, Mercator, Laković, Domaća trgovina (Aroma, City, Conto), Franca i Megapromet.

Antiinflaciona korpa formirana je na način da sadrži najmanje po jedan artikal iz svake od 25 vrsta dogovorenih proizvoda.

Izbor konkretnog artikla iz definisane vrste proizvoda određuje sam trgovac i formira cenu u skladu sa prethodno postignutim dogovorom sa Ministarstvom ekonomskog razvoja (trgovačka marža u maloprodaji ne treba da bude iznad pet odsto, dok je trgovačka marža u veleprodaji takođe limitirana na pet odsto).

Trgovac je u obavezi da vodi evidenciju o vrstama, cenama i zaračunatim maržama na pojedinačne artikle koji ulaze u strukturu antiinflacione korpe i na zahtev Ministarstva iste dostavi na uvid.

Svi trgovci imaju mogućnost da prošire listu proizvoda koji ulaze u sastav antiinflacione kopre, formiraju cene prema postignutom dogovoru i o tome vode adekvatnu evidenciju, ali trgovac ne može skraćivati listu proizvoda.

Trgovac može menjati artikle u okviru iste vrste proizvoda u zavisnosti od raspoloživosti i zaliha, na mesečnom nivou.

Trgovci će artikle obeležavati na poseban način, a Ministarstvo će obezbediti odgovarajuću promotivnu kampanju trgovaca koji pristupe ovom sistemu snižavanja cena.

Artikal ne sme biti pri isteku roka, ne sme imati manjkavosti niti bilo kakva oštećenja i ne sme biti lošijeg kvaliteta od prosečnog kvaliteta proizvoda određene vrste.

Predviđeno je da nove, snižene cene u skladu sa dogovorom o „antiinflacionoj korpi“ stupe na snagu u utorak, 21. marta i traju do kraja aprila, nakon čega će akcija biti produžena do 1. juna sa mogućnošću zamene artikala.

Izvor: CdM

Foto: Pixabay

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE