Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Šta sam naučio o radu od kuće, radeći od kuće

     Piše: Tomica Orešković, CEO Lokomotiva, www.lokomotiva.tech

    Od ponedeljka se većina zaposlenih I&F Grupe,kao i naši klijenti i partneri, našla u situaciji u kojoj verovatno ranije nije bila, počeli smo da radimo od kuće. Razlog je drugačiji nego što je iko od nas mogao i da zamisli.

    Sa radom od kuće, prvi put sam se susreo u Velikoj Britaniji 2008. godine dok sam radio u avio-industriji. Podeliću sa vama svoja iskustva i šta sam naučio.

    Rad od kuće je drugačiji od rada u kancelariji, često je opušteniji, omogućava nam da se lakše fokusiramo na konkretne zadatke, blizu smo porodice, radimo u okruženju koje smo sami  napravili, dizajnirali i uredili. Verovatno je da će rad od kuće biti prijatno iskustvo za nas, ali isto tako i za naše klijente.

    U nastavku sledi osvrt na nekoliko aspekata rada od kuće na koje treba obratiti pažnju kako bi nam svima iskustvo zaista bilo pozitivno.

    Komunikacija

    Prva stvar koju ste sigurno primetili tokom ovih prvih dana rada od kuće je da je komunikacija drugačija. Ono što smo uzimali zdravo za gotovo, više nije moguće. Nema koleginice za susednim stolom s kojom možete da se posavetujete, ne možete da pogledate preko ramena kolegi za stolom iza vas i da zajedno odgovorite na mejl klijenta, ne možete da se konsultujete sa timom u Mekenzi ili da pričate o „stvarima“ u liftu. Za nas iz Lokomotive, činjenica da više nema tabli na zidovima svuda oko nas na kojima su iscrtani dijagrami, sheme i zaključci sa sastanka od prošle nedelje, je veliki izazov. Sve je to preko noći nestalo.

    Obezbediti efikasan protok informacija je jedan od najvećih izazova za remote timove / timove koji rade „na daljinu“ Rad od kuće nas vrlo brzo nauči da je komunikacija jedan od ključnih preduslova za uspeh praktično svakog projekta. I oni koji su za sebe uvek mislili da mogu da rade sve sami, vrlo brzo shvate koliko su svakoga dana dobijali i delili informacije sa kolegama a da toga možda nisu ni bili svesni.

    Za većinu čitalaca ovog teksta, prva misao na temu komunikacije bi bila da je potreban dovoljno dobar alat i da će se ona nesmetano nastaviti. Pogrešno. Iako odgovarajući alat može da pomogne da se komunikacija uspostavi i olakša, efikasna komunikacija pre svega zahteva dobru organizaciju. Ko, s kim, kada i zašto komunicira je jednako važno kao i šta se komunicira, a sve zajedno je mnogo važnije od tehnike ili alata koji se koristi za realizaciju te komunikacije.

     Mali timovi

    Menadžment procesa i ljudi u uslovima rada od kuće je takođe izazov, pogotovo za kompanije koje nisu imale vreme potrebno da se za takvu tranziciju na organizovan način pripreme.

    Univerzalno rešenje za ovaj problem je organizovanje u što manje timove, idealno u timove koji predstavljaju male i fleksibilne  funkcionalne jedinice. Tim od troje ljudi će lakše da komunicira međusobno kao i da  izabere alate za komunikaciju i termine sastanaka nego tim od 20 ljudi. Samim tim će i lakše da podeli zadatke, dogovori zajednički pristup datom problemu, koordiniše aktivnosti kako bi proces rada bio efikasniji – čekanje da kolega nešto završi je jedan od značajnijih razloga neefikasnosti u organizacijama.

    Iz ugla menadžera, mnogo je lakše upravljati organizacijom u kojoj je šest timova od po tri člana nego jedan tim od 18 članova. Tim od 18 članova se, u praksi, svodi na 18 timova od po jednog člana.

    Ergonomija

    Ako već niste primetili onda ćete verovatno uskoro, da i pored toga što je rad od kuće generalno prijatan, sedenje je teže i neudobnije nego sedenje u kancelariji. Razlog za to je jednostavan. Dobar deo nas kod kuće ima nameštaj koji nije napravljen za rad. Oni koji imaju pravi radni sto i pravu kancelarijsku stolicu, imaju i priliku da sebi naprave ergonomsko, udobno i zdravo radno okruženje. Oni koji to nemaju, te rade na stilskoj stolici za trpezarijskim stolom, već posle nekoliko dana će da počnu da osećaju posledice. Prvi znaci su bol u ramenima i leđima, vratu i u ručnim zglobovima.

    Idealno bi bilo da imate stolicu koja može da se podešava po visini i sto na kojem ima dovoljno prostora da stavite računar, monitor (ako ga koristite) i na ispravan način oslonite podlaktice.

    Ako koristite laptop, može vam biti interesantno to što možete da radite sa sofe ili iz kreveta. Nemojte. Neće dugo proći pre nego što potražite pomoć fizijatra.

    Probajte da deo dana radite stojeći. Iznenadićete se koliko je udobno posle kratkog perioda navikavanja.

    Disciplina

    Ovo je nešto što zavisi samo od vas. Napravite svoj dnevni plan rada i pridržavajte ga se. Ustanite ujutro na vreme kao da idete na posao, presvucite se iz pidžame u udobnu odeću u kojoj vas neće biti sramota da se iznenada uključite u video conference, odredite sebi pauzu za ručak i radite do onog vremena do kog biste inače radili i u kancelariji.

    Kada ste sami kod kuće, nema kolega oko vas koji će svojim entuzijazmom i energijom da vas „podignu“, povuku i fokusiraju. Sami ste izvor svog entuzijazma i generator svoje  energije. Budite fokusirani, proaktivni, obratite pažnju na kolege koji su možda u „low energy“ fazi, ponudite pomoć i lepu reč čak i češće nego što to radite u kancelariji, učestvujte u conference pozivima sa entuzijazmom jer energija stvara energiju… i držite se svog plana.

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE