Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    putarine promene

    Putarina uskoro i za brze saobraćajnice: Za pojedina vozila naplata i na magistralama

    Putarina će se od sledeće godine, osim na auto-putevima, naplaćivati i na brzim saobraćajnicama u Srbiji, a za najveće šlepere i na pojedinim magistralnim putevima koji su opterećeni, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

    Goran Vesić, kompanije

    On je najavio da će biti formirano i posebno preduzeće koje će baviti samo naplatom putarine. „Putarina se po našem zakonu sada naplaćuje samo na auto-putevima. Već do 2026. godine imaćemo završenih skoro 180 kilometara brzih saobraćajnica pa će početi naplata i njihovog korišćenja, ali ne preko rampi, već satelitskim praćenjem vozila. Cena putarine na brzoj saobraćajnici ne može da bude ista kao na auto-putu ali će se korišćenje naplaćivati“, rekao je Vesić za Bloomberg Adria.

    Na pitanje zašto se osniva posebno preduzeće za naplatu putarine, ministar je rekao da se očekuje da, sa naplatom putarine na auto-putevima, brzim saobraćajnicama i najvećim šleperima na pojedinim magistralnim pravcima, iznos bude oko tri puta veći, nego ove godine kada se očekuje više od 40 milijardi dinara prihoda, a takav posao prevazilazi kapacitete „Puteva Srbije“.

    Ministar je ukazao i na potrebnu reorganizaciju putarskih firmi, kako bi se jedna bavila samo auto-putevima, druga svim ostalim putevima i posebna koja će naplaćivati putarinu.  Na pitanje kada će država prestati da subvencioniše „Puteve Srbije“, s obzirom na prihod od naplate putarine, koji je godišnje oko 33,7 milijardi dinara, ministar je pojasnio da se putevi ne mogu rekonstruisati samo iz tog izvora, budući da je u Srbiji oko 6.000 kilometara magistralnih puteva koje treba da se rekonstruišu, od 15.000 kilometara koliko ih je ukupno.

    Zato, dodao je, država ima obavezu da ulaže u putnu infrastrukturu, ali i napomenuo da to nisu klasične subvencije, jer se ta sredstva koriste za rekonstrukciju puteva, a ne za plate. Kada je reč o zajedničkim tagovima sa zemljama u okruženju, Crnom Gorom, Hrvatskom i Grčkom, koji nisu proradili u skladu sa najavama, Vesić je rekao da se to nije dogodilo zato što su davali nerealna obećanja i zbog nerada pojedinih koji su u „Putevima Srbije“ zaduženi za primenu sistema jedinstvene naplate putarine.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

     

    Izvor: BIZLife/Bloomberg Adria

    Foto: Beta

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE