Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Pekom

    Porodični biznis „Pekom“: Unapređenje procesa i veština ključno je za razvoj kompanije

    „U svom poslovanju dostigli smo fazu razvoja koja traži ulaganje u unapređenje procesa i veština, što je bila tema za veliki broj zaposlenih”, poručuje Marko Peković, vlasnik kompanije Pekom. On u razgovoru za BIZLife ističe da su ključne odluke donete u pravom trenutku, jer su omogućile da se kompanija dalje razvija iz godine u godinu.

    • Koje poslovne odluke smatrate ključnim za rast kompanije Pekom na domaćem tržištu u poslednjih nekoliko godina?

    Brojne teme su prva asocijacija na ovo pitanje: novi kontakti, nova tehnička rešenja, savremena oprema u proizvodnji, novi proizvodni pogon, novi ERP, drugačiji način organizacije kompanije itd. Uspeli smo da postignemo proizvodnju većeg broja artikala puštanjem u rad automatizovanih linija i opreme koja pruža standardni kvalitet proizvoda i povećava brzinu proizvodnje. Tokom prošle godine puštena je u rad i nova fabrika, koja obezbeđuje dalji rast i unapređenje u procesu proizvodnje. Proces implementacija znanja u više segmenata poslovanja svakako su ciljevi koji će se ostvarivati u narednim godinama.

    Pekom

    • Kako je Pekom prilagodio svoje proizvode i usluge za inostrana tržišta? Da li postoje specifični izazovi sa kojima ste se susreli prilikom ekspanzije?

    Razvoj proizvoda se iz godine u godinu vrši u smeru koji zadovoljava najstrože svetske standarde. Atesti i sertifikati kvaliteta izdati od strane domaćih, kao i akreditovanih laboratorija iz EU – potvrda su usaglašenosti za brojne proizvode. Tendencija razvoja već godinama je zasnovana na želji da se postigne kvalitet koji zadovoljava zahteve tržišta EU i to je koncept koji se samo dalje razvija za sve nove proizvode. Tržište Srbije i okruženja je već godinama pod velikim pritiskom najvećih svetskih proizvođača nosača kablova i montažnih sistema, što nije pružalo priliku da se može ponuditi proizvod nižeg kvaliteta. Izazovi sa kojima se susrećemo na tržištu usmerili su našu firmu da u razvoju proizvoda mora biti u samom vrhu – kako u pogledu kvaliteta izrade tako i u ponudi tehničkih rešenja. Time smo sebe stavili u okvire koji nam sada omogućavaju da sve planove za nastup na inostranim tržištima realizujemo mnogo lakše i sa većom snagom.

    Nastup na novim tržištima se zasniva na konceptu lako dostupnih podataka o svim karakteristikama proizvoda, koji su raspoloživi kupcu na maternjem jeziku za svako tržište. Tehnička podrška je često prednost koju novi kupci visoko cene i koja omogućava povećanje kapaciteta prodaje. Tim iskusnih inženjera je dostupan kako za davanje tehničkih rešenja tako i za projektovanje trasa uz optimizaciju troškova. Bogat asortiman proizvoda nam pruža mogućnost da ponudimo tehničko rešenje koje će zadovoljiti sve tehničke standarde u izgradnji objekata uz odabir najpovoljnijih artikala. Naš tim iskusnih inženjera i prodavaca može značajno pomoći u izboru konačnog rešenja.

    • Kako je učešće na međunarodnim sajmovima uticalo na poslovanje Pekoma? Možete li da izdvojite neki sajam koji je bio posebno značajan za vas?

    Pekom je godinama prisutan na sajmu u Frankfurtu. Zahvaljujući energiji koju smo posvetili pripremama i nastupu, stvarno smo uspeli da predstavimo firmu na ovom najvećem evropskom sajmu u pravom svetlu. Time smo ojačali naš tim i dali visoka očekivanja na svakom narednom nastupu. Teško je zamisliti kako bi se odvijao rast na inostranim tržištima da nije bilo učešća na Frankfurtskom sajmu „Light&Building”. Kupci koji nas posećuju iz godine u godinu se vraćaju i dele utiske o primetnom rastu više segmenata firme. Svaki put se taj nastup odvija na kvalitetniji način i sa porukama koje su kupcima usmerene u skladu sa aktuelnostima koje nudimo.

    Pekom

    • Koju strategiju koristite za predstavljanje Pekoma na međunarodnim sajmovima kako biste privukli pažnju potencijalnih klijenata i partnera?

    Svi naši gosti su dočekani kao istinski prijatelji. Poslovna saradnja je nešto što treba prepoznati kao priliku za obe strane. Nekada je za taj korak potrebno manje ili više vremena, što zavisi od mnogo faktora. Nekada prođu meseci i godine od trenutka kada smo prvi put razgovarali sa kupcem. Strategija se menja iz godine u godinu, kako se i Pekom razvija na tržištu i obezbeđuje sve viši kvalitet svojih proizvoda. Sada smo na prekretnici, koja treba da obeleži narednu fazu razvoja, koja nas može svrstati u rang značajnih evropskih proizvođača u narednim godinama.

    • Možete li nam detaljnije opisati proces akvizicije kompanije u EU? Kakvi su dugoročni ciljevi Pekoma u vezi s tim projektom?

    Akvizicijom kompanije u EU stvara se još bolja poslovna pozicija za kompaniju na evropskom tržištu, čime će Pekom upotpuniti svoj asortiman proizvodima koji su sastavni deo svih projekata na kojima je i sada prisutna sa nosačima kablova. Uspeli smo da obezbedimo uslove da se sada pod našom dirigentskom palicom prave proizvodi koji se koriste za elektroinstalacije. Kapaciteti ove proizvodne celine će biti najveći kako u našoj državi tako i u okolnim zemljama.

    • Koji su vam bili glavni izazovi u integraciji preuzete kompanije u EU?

    Želimo da akvizicijom kompanije u EU upotpunimo proizvodni program delom artikala za koje smatramo da čine prednost u odnosu na dosadašnju ponudu na tržištu. U narednim mesecima fokus našeg tima biće razvoj proizvoda usmeren ka tom cilju, kao ka i stvaranju novih tehničkih rešenja. Nastup na tržištu će početi u trenutku kada budemo obezbedili da kvalitet prati širok asortiman proizvoda iz nove game proizvoda Pekoma.

    • Koji su vam sledeći koraci u pogledu daljeg širenja i razvoja, posebno na međunarodnom tržištu? Da li planirate još akvizicija?

    Planovi Pekoma su vezani za širi nastup na tržištu Balkana, kao i na području DACH regije. Strategija je usmerena na pružanje informacija o proizvodima koji će omogućiti daleko širu primenu i kupcima koji se do sada nisu susretali sa našim nosačima kablova. Cilj je da sve tehničke karakteristike i podatke o proizvodima učinimo još jasnijim i upotrebljivim kroz alate i softverska rešenja koja će moći da primeni kupac.

    • Da li postoje i druge aktivnosti za koje smatrate da su dodatna vrednost koju biste želeli da istaknete?

    Razvoj kadrova kroz ciljane obuke treba i u narednim godinama da unapredi i olakša svakodnevni rad kolegama. Unapređenje kompetencija je proces kojem se pristupa individualno i gde se sagledavaju oblasti za razvoj koje će svakog pojedinca učiniti boljim u svakodnevnom radu. Planiranje karijere je tema na kojoj firma radi sistematski sa iskusnim profesionalcima upravo da bi svaki pojedinac bio u punoj meri motivisan za timske ciljeve.

    Tokom prethodnih godina započet je i dualni sistem obrazovanja, koji polako daje rezultate. Polaznici imaju priliku da ostvare svoj san i postanu profesionalci u zanimanju koje su izabrali. Kompanija je tu da ih podrži u sticanju novih znanja i pruži priliku za zaposlenje odmah nakon završetka školovanja. Najveća vrednost ulaganja u mlade se tako brzo primeti kod onih koji žele da steknu nova znanja. Iz meseca u mesec se primećuju krupni koraci koje mladi pokazuju uz podršku iskusnih i stručnih mentora.

    U sam proces proizvodnje uključeno je od prošle godine i 10 koleginica, koje su svojim zalaganjem postale deo uspešnog tima i sada imaju značajnu ulogu na brojnim pozicijama. To je snaga koju smo pokrenuli i u narednom periodu će samo rasti i razvijati se i u drugim segmentima poslovanja.

    Tokom prethodne godine Regionalna privredna komora Raškog i Moravičkog okruga dodelila je priznanje za ostvarene rezultate nakon 17 godina predanog rada. Ovo je priznanje čast i obaveza koja ima poseban značaj kada je dodeljena od strane privrednika koji vas najbolje poznaju. 

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: Nikola Furundžić

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE