Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Most na Ostružnici dobio „blizanca“ (FOTO)

    Most na Savi, „Blizanac“ postojećeg mosta kod Ostružnice na obilaznici oko Beograda, pušten je u saobraćaj.

    Izgradnja mosta počela je krajem februara 2016. godine, a ovom prilikom ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je da će ovaj most doprineti tome da budemo efikasniji što se tiče protoka saobraćaja.

    „Završili smo još jedan most na teritoriji Srbije. Ovaj posao nije bio lak, ali je od velikog značaja pošto je prvi put primenjena jedna potpuno nova tehnologija u izgradnji mosta„, rekla je Mihajlović.

    Puštanju mosta u saobraćaj prisustvovali su i direktor JP Putevi Srbije Zoran Drobnjak, šefica regionalne kancelarije Evropske investicione banke Dubravka Negre. Ugovorena vrednost radova (sa aneksom) je oko 4,2 milijarde dinara i reč je o zajmu EIB.

    Investitor je JP Putevi Srbije, a podizvođač na izvođenju čelične konstrukcije preko reke je građevinsko preduzeće Mostogradnja AD Beograd. Na izgradnji betonskih konstrukcija i završnih radova učestvovalo je više od 10 domaćih firmi.

    Most je dužine skoro dva kilometra, a projektom je predviđena izgradnja leve trake autoputa iza mosta u zoni petlje Ostružnica dužine jednog kilometra, kao i uklapanje dve rampe petlje Ostružnica u novoizgrađeno stanje. Ukupna dužina mosta je tri kilometra.

    Most preko Save kod Ostružnice jedan je od najvažnijih i najskupljih objekata u sklopu izgradnje deonice autoputa od Dobanovaca do Bubanj Potoka. Završetkom mosta obilaznica oko Beograda praktično postaje funkcionalna u punom profilu autoputa u dužini od skoro 27 kilometara.

    Njegovo puštanje u saobraćaj značajno će povećati kapacitet obilaznice kojom dnevno u proseku prolazi oko 18.000 vozila, što će dodatno rasteretiti centralne gradske saobraćajnice i skratiti vreme putovanja u tranzitnom saobraćaju.

    „Blizanci“ na Ostružnici (foto: screenshot)

    Novoizgrađeni most je „most blizanac“ već izgrađenom mostu preko Save koji je završen i pušten u saobraćaj 1999. godine, ali je iste godine bombardovan. U periodu od 2002. do 2006. rekonstruisan je i pušten u saobraćaj.

    Pored značaja za tranzitni saobraćaj Ostružnički most predstavlja i rezervnu saobraćajnu vezu postojećeg autoputa E-70 sa Ibarskom magistralom, odnosno budućim autoputem Beograd-Južni Jadran.

    Obilaznica će povezati i magistralne puteve ka Obrenovcu i Valjevu, Čačku i Kraljevu i Ralji i uklopiti u pravac ka Nišu kod Bubanj Potoka.

    Za izgradnju čeličnog mosta – konstrukcija 8 preko reke predviđene dužine 586 metara nabavljeno je i obrađeno 4.900 tona čelika. Specifičnost mosta je da je prvi put u Srbiji primenjena takozvana tehnika liftovanja velikih delova konstrukcije.

    Radovi su počeli 24. februara 2016. godine, a predviđeni rok za završetak je bio jun ove godine.

    Izvor: BIZLife, Agencije

    Foto: MGSI

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE