Google kolačići, dominacija, IT

Google odbacio plan za blokiranje kolačića na pretraživaču

Iznenađujućim potezom Google je odustao od plana koji je prvi put najavio pre četiri godine da blokira kolačiće treće strane iz svog Chrome internet pretraživača.

Britanska služba za zaštitu privatnosti podataka rekla je da je ,,razočarana“ odlukom. Kolačići su male datoteke uskladištene na vašem računaru koje omogućavaju oglašivačima da prate internet aktivnosti i ciljaju oglašavanje.

Google kaže da će umesto toga da sledi novi pristup koji će korisnicima dati „informisani izbor koji se primenjuje na njihovo pregledanje weba“ i razgovara o narednim koracima sa regulatorima.

To ukazuje da kompanija ne napušta svoj alternativni pristup oglašavanju, ali će dozvoliti da sistem zasnovan na kolačićima treće strane radi paralelno, piše BBC.

To na kraju znači da će ljudi i dalje videti iskačući prozor sa molbom da u budućnosti uključe ili isključe kolačiće.

„Naše je mišljenje da bi blokiranje kolačića trećih strana bilo pozitivan korak za potrošače. Novi plan koji je postavio Google je značajna promena i mi ćemo razmisliti o ovom novom pravcu delovanja kada bude dostupno više detalja“, rekao je Stiven Boner iz Kancelarije komesara za informacije.

Google kolačići

Google pretraga (Freepik)

Privacy sandbox

Kolačići trećih strana, male datoteke koje na vašem računaru čuvaju preduzeća, koja nisu web lokacija koju posećujete, istorijski su bili suštinski deo načina na koji funkcioniše digitalno oglašavanje.

Oni omogućavaju oglašivačima da prate ponašanje korisnika na web lokacijama, kao i da profilišu potrošače prema njihovim interesovanjima.

Google je glavni igrač u onlajn oglašavanju, tako da se njegov plan da zameni kolačiće – nazvan „Privacy Sandbox“ – pokazao kontroverznim, dok su se rivali i kompanije za oglašavanje na mreži usprotivile tim predlozima.

Britanska agencija za zaštitu konkurencije, Uprava za konkurenciju i tržišta (CMA) intervenisala je 2021. godine, plašeći se da bi planovi giganta mogli da dovedu do toga da još više oglašivača koristi Google-ove sisteme.

Pristup privatnosti

Tokom 2022. agencija je uspela da dobije obećanja od Google-a koja je trebalo da umire te strahove. Sada traži reakciju na promenu plana tehnološkog giganta.

„Moraćemo pažljivo da razmotrimo Google-ov novi pristup privatnosti Sandbox-a, blisko sarađujući sa ICO-om u tom pogledu i pozdravimo stavove o revidiranom Google-ovom pristupu, uključujući moguće implikacije na potrošače i tržišne rezultate“, navodi se.

Džef Grin, šef reklamne platforme The Trade Desk, pozdravio je ovaj potez.

„Godinama govorim našoj industriji, Google-u, pa čak i Volstritu da mislim da je strateška greška za Google da se oslobodi kolačića trećih strana. Čini se da gigant konačno priznaje da je najbolja opcija za njih da potrošačima da izbor“, rekao je on.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE