Tony Durham ponovo u Beogradu: Bihevioralnom psihologijom do uspeha u poslu
Čuveni svetski stručnjak za psihologiju i ponašanje kupaca, Tony Durham, ponovo stiže u Beograd. On će 9. aprila održati Masterclass, radionicu koja će obogatiti znanje stručnjaka u domenu FMCG marketinga.
Tony Durham je jedan od svetski priznatih stručnjaka za psihologiju i ponašanje kupaca. Rođen u Velikoj Britaniji, Durham je svoju karijeru započeo davne 1982. godine u kompaniji “Procter & Gamble”, gde je ostao 35 godina. Tokom svog rada za “P&G”, Durham je obučavao neke od direktora vodećih svetskih brendova o tome kako mogu da promene svoje poslovanje tako da bolje odražava potrebe kupaca i poveća profite. Poslednju deceniju njegovog rada u ovoj firmi obeležio je rad na poziciji Director Shopper Based Design za oblast Evrope, Indije, Afrike i Srednjeg Istoka.
Sledeći veliki korak u njegovoj karijeri bio je razvijanje koncepta regionalnih “First Moment of Truth (FMOT)” centara koji su imali za cilj podizanje standarda u trgovini skupljanjem i korišćenjem najboljih praksi i relevantnih znanja o ponašanju kupaca. Ovi centri su vremenom postali mesto gde su kompanije mogle da testiraju efikasnost svojih ideja pomoću fizičkih instalacija i virtuelne stvarnosti. Danas su ovi centri prisutni širom sveta i predstavljaju važan adut za mnoge svetske kompanije.
Posle uspeha prethodnog Masterclass-a koji je okupio više od 200 učesnika, na radionici koja će biti održana 9. aprila, a koju organizuje InStore magazin, očekujte još dublje uvide, najnovije trendove i priznatu ekspertizu koja će dodatno obogatiti vaše znanje u domenu FMCG marketinga.
Ključ u razumevanju odluka potrošača
U modernom marketingu, ključ je u razumevanju potrošačkih odluka. Korišćenje različitih platformi za razmenu poruka omogućava trenutnu i personalizovanu komunikaciju, dok podsticaji poput nagrada oblikuju ponašanje potrošača. Informisanje o normama, istaknutost informacija, priming i emotivni uticaj oblikuju odluke kupaca. Angažovanje, jačanje ega i reciprocitet igraju ključnu ulogu u izgradnji lojalnosti i pozitivnog imidža brenda. Brend postaje kreator iskustava, gradeći dugoročan odnos s potrošačima putem različitih strategija, uključujući personalizovanu komunikaciju, privlačne podsticaje, usmeravanje normi i jednostavne odluke, kao i emocionalno povezivanje.
Radionica vodi učesnike kroz širok raspon koncepata bihevioralne nauke i kognitivne psihologije koje marketinški stručnjaci i prodavci mogu primeniti na svoje trenutno poslovanje. Učesnici će videti ponašanje kupaca i potrošača iz drugačije perspektive generišući niz novih ideja i koncepata koje bi mogli da primene na svoje brendove.
Šta je Mindspacer?
Koristeći okvir MINDSPACER, radionica pomaže polaznicima da razumeju kako se ljudske predrasude i naučeno ponašanje mogu koristiti za poboljšanje prodajnih i marketinških rezultata, dok istovremeno poboljšavaju zadovoljstvo kupaca i potrošača.
Mindspacer
Messenger / Glasnici – Kako različiti nosioci poruka utiču na to kako je naša marketinška komunikacija prihvaćena
Incentives / Podsticaji – Razumevanje širokog raspona podsticaja koji mogu uticati na ponašanje povećanjem ili smanjenjem sklonosti potrošača kupovini
Norms / Norme – Kako na potrošače snažno utiče kada im stavimo do znanja šta drugi ljudi rade
Defaults / Zadate postavke – Kako se unapred postavljene opcije mogu koristiti za podsticanje radnji smanjenjem napora potrebnog za donošenje odluke
Salience / Istaknutost – Kako stvari koje su različite i relevantne privlače pažnju kupaca i potrošača
Priming / Priprema – Kako se može uticati na odluke kupaca i potrošača povezivanjem trenutnih radnji sa prethodno pripremljenim informacijama
Affect / Uticaj – Kako emocije snažno oblikuju ponašanje kupaca i potrošača
Commitments / Obaveze – Podsticanje predanosti planiranjem, propisima i drugim pokretačima delovanja koji utiču na ponašanje kupca i potrošača
Ego – Kada se kupci i potrošači bolje osećaju, prodaja se povećava
Reciprocity / Reciprocitet – Kupci i potrošači lojalniji su brendovima koji donose neočekivanu korist i kažnjavaju one koji ne isporučuju
Izvor: BIZLife
Foto: Instore