Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Čudo neviđeno: akcije “BILJNIH” burgera porasle za 160% na dan puštanja u prodaju

    Ne dešava se svaki dan na Njujorškoj berzi da cena deonica neke kompanije, na dan puštanja u prodaju, “skoči do neba”. Upravo to se dogodilo sa akcijama kompanije “Beyond Meat”, koja proizvodi “biljne” burgere i druge proizvode na bazi biljnih proiteina. Naime, cena akcije od 25 $ na početku trgovanja, dotakla je 72$ tokom dana, dok je pre zatvaranja berze iznosila 65.75$. Ovakvom skoku cene od 160%, pored vlasnika kompanije Itana Brauna, radovali su se i investitori Leonardo Dikaprio i Bil Gejts. Sama kompanija “Beyond Meat” tada je procenjena na 3,8 milijardi dolara!

    Budućnost je u biljnoj hrani!

    Ovakav skok i sama cena akcija, dokaz je da raste popularnost hrane na biljnoj bazi, jer samo u SAD postoji nekoliko ozbiljnih proizvođača vegetarijanske i veganske hrane, a najveći konkurent “Beyond Meat”-a je start-up iz Silikonske doline “Impossible Foods”. Zajedno sa Burger Kingom počeli su prošlog meseca da prodaju svoje veganske burgere “Impossible Whopper” u 59 prodavnica u i oko Sent Luisa, a proširenje prodaje očekuje se do kraja godine.

    Pokazatelj popularnosti ovakvih proizvoda je i prelazak kompanije “Tyson Food” iz statusa deoničara  “Beyond Meat”-a, sa 6,5% udela, u status konkurenta. Naime, najveći američki prerađivač mesa je početkom maja ove godine saopštio da je prodao svoje akcije, jer želi da razvija sopstvenu liniju alternativnih proteinskih proizvoda.


    Međutim, Itan Braun nije zabrinut zbog konkurencije, već ističe da kompanija ima agresivne planove za proširenje prodaje izvan SAD. Novac prikupljen od listinga na berzi će im dati vetar u leđa da se takmiče sa ostalim rivalima na prepunom tržištu “zamene za meso”. Govoreći na berzi lansiranja na Nasdak razmeni, Braun je istakao: “Mi razumemo sastav mesa, razumemo arhitekturu i iz godine u godinu smanjujemo jaz između naših proizvoda i proteina životinjskog porekla.”

    U čemu  je tajna?

    “Beyond Meat” stvara zamenu za meso koristeći sastojke koji imitiraju sastav mesa životinja, a  zasnovane su na proteinima iz graška, boba i soje.  Oko 70% prihoda preduzeća generisano je od prodaje svog vodećeg “Beyond Burger”-a, a takođe i od prodaje imitacije kobasice i veganske mlevene junetine.  „Beyond Meat“, koji tek treba da napravi profit, počeo je sa prodajom proizvoda u Velikoj Britaniji i više supermarketa puni svoje police sa alternativnim mesom.

    Posle Velike Britanije, Islanda i Nemačke, “Beyond Burger” se od sada nalazi i u Srbiji, na policama prodavnica METRO Cash&Carry, u odeljenju mesa, u delu sa zamrznutim proizvodima.

    Osim što je napravljen od proteina iz graška, u sastav ovog burgera ušla je i cvekla, koja mu daje crvenu boju i neophodnu sočnost. Kako ne sadrži soju ni gluten, mogu da ga konzumiraju i osobe netolerantne na gluten, kao i vegetarijanci i vegani. Probajte i vi da pripremite ukusan, prolećni “Beyond Burger”!

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE