Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    BLACK FRIDAY u Srbiji – prava sniženja ili jeftino navlačenje kupaca?

    Šoping groznica trese danas svet, a obeležavanje dana kada se artikli snižavaju u velikom procentu – Black Friday, prihvatile su i mnoge kompanije u Srbiji.

    Sigurno ste već primetili da prolazeći pored izloga trgovci već danima istuču akcijske cene, a oglasi sa popustima iskaču koju god stranicu da otvorite na internetu.

    Međutim, ono što je već godinama evidentno jeste da popusti kod nas nisu tako veliki kao što je to slučaj u SAD, odakle je ovaj kupoholičarski praznik i uvezen, odnosno koliki bi trebalo da budu da bi to zaista moglo da se nazove Black Friday.

    Pa tako umesto sniženja od 70 ili čak 90 odsto, popusti u Srbiji budu uglavnom minimalni.

    Da to nije tako samo kod nas pokazalo je i istraživanje britanskog društva za zaštitu potrošača Which, koje je pokazalo da čak 95 posto artikala koji se po posebnim cijenama nude u sklopu akcije Black Friday, po njenom završetku dostupni su za još nižu ili makar istu cenu.

    Zaključak je donet na osnovu analize prošlogodišnjeg crnog petka, a isto istraživanje potvrdilo je i kako je 61 odsto analiziranih artikala nižu ili barem istu cenu imalo i pre ove velike akcije.

    Britanske organizacije za zaštitu potrošača su svoje zaključke izneli na primeru 83 predmeta koji su se prošle godine prodavali na Amazonu, Bootsu, John Lewisu i Currys PC Worldu, i to uporedivši cene koje su postizali tokom lanjskog Black Fridaya s cenama šest meseci pre i šest meseci posle te akcije.

    Gledajući po tipu proizvoda, ispostavilo se da je 97 odsto kućnih aparata te 94 odsto elektroničkih proizvoda poput televizora imalo istu ili nižu cenu nakon crnog petka, a sve skupa se pokazalo da je nižu cenu tokom crnog petka postiglo samo četiri od sve skupa 83 analizirana proizvoda.

    Kad je u pitanju Amazon, svi proizvodi koje su lani prodavali tokom crnog petka istu ili nižu cenu imali su barem jednom u šest meseci pre akcije.

     

    Izvor: BIZLife/Novac.hr

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE