
„Beograd ne treba da zavidi Evropi jer ima VELIKI POTENCIJAL za rast“
Srbija već neko vreme spada u red zemalja sa velikim potencijalom za otvaranje novih šoping centara i rentiranje poslovnog prostora.
Da li je to tako, budući da se poslednjih godina i povećao broj igrača na tržištu nekretnina, kakvi su potencijali za dalji razvoj istog i po čemu je srpsko tržište različito od ostalih, da li ima neke prednosti i specifičnosti, za BiZLife portal govori CEO kompanije MPC Properties Maxence Liagre.
Liagre smatra da je očigledno i da se već pokazalo da srpsko tržište ima velikog potencijala za dalji razvoj, kao i da Beograd sada spada u red najboljih mesta u centralnoj i istočnoj Evropi za posao, inovacije i primenu novih standarda.
Karakteriše ga snažna ekonomska aktivnost, trend rasta plata, razvojni potencijal, a sve je to jako važno za tržište poslovnog prostora i šoping centara.
Srpsko tržište je malo, ali sa jakom dinamikom rasta i velikim brojem igrača
„Tržište je malo ali ima izuzetnu dinamiku rasta. Beograd danas predstavlja najbolje mesto u centralnoj i istočnoj Evropi za posao, inovacije i primenu novih standarda. Naše zgrade su dobar primer toga i više ne moramo da budemo zavidni na Evropu jer možemo i ovde da nađemo isti kvalitet, ako ne i bolji od zgrada u bogatijim evropskim metropolama“, kaže Liagre.
Srpsko tržište iako malo, veoma je inovativno i ima veliki potencijal za ekonomski rast, smatra on i dodaje da malo tržište nije samo po sebi uvek loše jer i ono ima svoje prednosti, a neke od njih su i bolja fokusiranost na detalje.
„Imam poverenja u brojke, odnosno očekujem da će tržište nastaviti da raste i da će biti veoma atraktivno gledajući broj igrača na njemu“, smatra Liagre.
Svako tržište ima svoje prednosti i mane, a budući da Srbija još nije članica EU ali je na evropskom putu, tržište još uvek kontrolišu lokalne kompanije, ističe Liagre.
Mnogo je domaćih kompanija i domaćih igrača, što je dobro i daje nam mogućnost da razvijamo kvalitetne projekte, a to će doprineti i spajanju portfolia u bliskoj budućnosti, odnosno veće mogućnosti za manje igrače da prerastu u veće.
View this post on Instagram
S obzirom na to da je Srbija kandidat za članstvo u EU, postoji veliki potencijal za razvoj portfolia, a to će u srednjoročnom periodu omogućiti domaćim kompanijama da apliciraju i za evropske i međunarodne fondove.
Detaljnije o planovima kompanije na srpskom tržištu, čitajte u martovskom izdanju BIZLife magazina.
Izvor: BIZLIfe/Jelena Andrić
Foto: BIZLife/ND studio, MPC Properties/Relja Ivanić