
Ball Corporation: 20 godina rasta u Srbiji i liderstva u održivoj ambalaži
Kompanija Ball Corporation, globalni lider u proivodnji aluminijumske ambalaže, ambalažnoj industriji obeležava 20 godina poslovanja u Srbiji, ističući da Srbiju vidi kao jednu od ključnih baza za dalji razvoj proizvodnje, izvoza i održivih rešenja u ambalažnoj industriji, izjavili su danas predstavnici kompanije.
„20 godina fabrike, nismo više tinejdžeri. Nekolicina nas se pre 20 godina vratila sa obuke u tada najboljoj fabrici u Poljskoj i dogovorili se da Beograd postane najbolja fabrika i ispunili smo to obećanje. Dokazali smo korporaciji da vredi ulagati. Danas imamo ukupno četiri proizvodne linije, a Ball Corporation pored proizvodnje limenki proizvodi i poklopce sa mogućnošću otvaranja i zarvaranja. Ali, zašto je beogradska fabrika toliko dobra? Ljudi su ti koji prave razliku. Uvek smo se fokusirali da zaposlimo najbolje ljude“, istakao je Dejan Jovanović, direktor operacija za region Evrope, Bliskog istoka i Afrike u kompaniji Ball Corporation.

Dejan Jovanović, Foto: Zoran Lončarević
Ball je u Srbiji započeo poslovanje 2005. godine otvaranjem fabrike u Beogradu, koja je u tom trenutku predstavijala najvecu američku greenfield investiciju u jugoistočnoj Evropi, prema podacima OECD-a. Tokom dve decenije, kompanija je kontinuirano širila kapacitete, unapređivala tehnologiju i razvijala izvoz, pozicionirajući se kao lider u ambalažnom sektoru.
„Tokom 20 godina u Srbiji, Ball je izgradio stabilno i dugorono poslovanje zasnovano na investicijama, ljudima i visokim standardima. Srbija je danas jedan od nash kliunih proizvodnih centara u Evropi i ima važnu ulogu u budućem razvoju kompanije“, izjavio je Jovanović.
Danas fabrika u Beogradu proizodi milione limenki devno, odosno milliarde godišnje, a više od 65 odsto proizvodnje plasira se na strana tržišta. U prvih devet meseci 2024. godine, kompanija je zabeležila rast prihoda od 11 odsto, dok je profit povećan za 20 odsto.
Na malo više od pola ovog puta kompaniji se priključio Nikola Cerović, direktor fabrike Ball Corporationa u Srbiji.

Nikola Cerović, Foto: Zoran Lončarević
„Počeo sam kao mlad mašinski inženjer bez puno iskustva i poslednjih 13 godina sam deo ove priče u Beogradu. Za 20 godina imali smo kontinuirani rast proizvodnje, rastemo iz godine u godinu i kroz investicije i kroz razvoj proizvodnjih procesa. U fabrici je zaposleno 330 ljudi, 9 miliona limenki napravimo na dnevnom nivou, a tri milijarde na godišnjem. Mašine su iste svuda, ali su ljudi ti koji nam omogućavaju da rastemo i da budemo fleksibilni prema svojim kupcima. U ovoj godini smo obelezili i 30 milijardi proizvedenih limenki nekoliko različitih veličina“, ističe on.
On je istakao da su kontinuirana ulaganja u proizvodnju i tehnologiju omogućila da se u Srbiji razvije visoko efikasan i fleksibilan proivodni sistem, koji odgovara potrebama najvećih globalnih brendova i tržišta širom Evrope.

Nenad Đurđević, Foto: Zoran Lončarević
Nenad Đurđević, komercijalni direktor za Jugoistočnu Evropu, Tursku i CIS istakao je da svako ko opstane na tržištu dve decenije zaslužuje posebnu pažnju. On je itakao da potražnja za aluminijumskom ambalažom kontinuirano raste, jer tržiste sve više prepoznaje prednosti limenke – od bezbednosti i kvaliteta proizvoda, do dizajna i održivosti.
„U Srbiji se danas konzumira milijardu limenki godišnje. Naša prodaja zavisi dosta od izvoza – preko polovine proizvodnje izvozimo, najviše u zemlje jugositočne Evrope. Proizvodnja iz Srbije danas snabdeva oko 20 međunarodnih tržišta, što potvrđuje konkurentnost i značaj ove lokacije u okviru Ball-ove globalne mreže. Poznati smo kao firma velike poslovne kulture, širili smo mrežu dobavljača koji su se razvijali sa nama. Nešto sto verovatno mnogi ne znaju je nešto što je došlo kao nagrada za ovakav rad – 2016. godine smo dobili priliku da osnujemo Ball globalni biznis servis, u kom se odvija podrška za Ball Corporation. Osim toga, u samoj fabrici imamo grafički centar za razvijanje grafika, a naši su učestovali i u postavljanju novih standarda u industriji“, ističe on.

Jelena Petljanski, Foto: Zoran Lončarević
Rast poslovanja Ball-a prati i globalni trend povećane upotrebe aluminijumskih limenki, koje sve veći broj proizvoda pića bira zbog niihove bezbednosti, dizajnerskih mogućnosti i održivosti. Aluminijum je materijal koji se može gotovo reciklirati neograničen broj puta bez gubitka kvaliteta, što limenku čini jednim od ključnih pakovanja u tranziciji ka cirkularnoj ekonomiji. Održivost predstavija centralni deo Ball-ove strategije. Kompanija je prepoznata među tri najodrživije kompanije u Evropi u oblasti cirkularnih pakovanja, a kroz svoj Climate Transition Plan postavila je jasne ciljeve do 2030. godine, uključujući 90 odsto stope reciklaže, 85 odsto recikliranog sadržaja u aluminijumskim limenkama i značajno smanjenje emisija CO2.
Govoreći o društveno odgovornim aktivnostima kompanije, Jelena Petljanski, menadžer za održivost i odnose sa javnošću za region Centralne i Istočne Evrope, navela je da se u Srbiji već 15 godina sprovodi projekat „Svaka limenka se računa“, kroz koji je od 2010. godine do danas prikupljeno više od pet miliona limenki, dok je samo tokom 2024. godine prikupljeno 350.000 limenki na različitim događajima širom zemlje. U Srbiji Ball zapoljava oko 330 ljudi u proizvodnji, dok dodatnih 283 zaposlenih radi u Global Business Services (GBS) centru u Beogradu, koji pruža podršku Ball-ovim globalnim operacijama.
Ball Corporation je potvrdila da ostaje dugoročno posvećena Srbiji, uz planove za nova ulaganja u proizvodnju, tehnologiju, logistiku i održiva rešenja, sa ciljem da Srbija i u narednim decenijama ostane jedna od ključnih evropskih lokacija kompanije.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife
Foto: Zoran Lončarević







