
Kako se pripremiti za obavezne e-otpremnice: Zaključci sa BIZLife & Docloop radnog doručka
U trenutku kada se finansijski sektor ubrzano digitalizuje, a regulativa menja način na koji kompanije vode svakodnevne procese, BIZLife je u saradnji sa kompanijom Docloop organizovao ekskluzivni radni doručak posvećen jednoj od najaktuelnijih tema uvođenju e-otpremnica koje postaju obavezne od januara sledeće godine. U prijatnoj, ali profesionalnoj atmosferi Mama Sheltera, okupljeni finansijski direktori i donosioci odluka imali su priliku da iz prve ruke saznaju šta ih očekuje u narednom periodu i kako može da izgleda glatka i efikasna tranzicija.
Događaj je spojio dva elementa koja se retko sreću u isto vreme – kratku, konkretnu i visoko praktičnu edukaciju i networking uz doručak, koji je omogućio da se iskustva razmene neformalno, ali fokusirano. Upravo ta kombinacija pokazala se kao idealna za temu koja se tiče svakodnevnog poslovanja, ali nosi i ozbiljne regulatorne posledice.
U uvodnom delu, predstavnici Docloop-a dali su fokusiran pregled ključnih obaveza koje kompanije očekuju sa startom nove regulative, kao i konkretne korake koje je neophodno preduzeti kako bi prelazak na e-otpremnice bio pravovremen i bezbolan.

Bojan Brajović, Foto: Stefan Jovanović
Docloop je jedini licencirani informacioni posrednik od strane Ministarstva Finansija Republike Srbije za razmenu e-faktura i drugih e-dokumenata
Bojan Brajović, direktor prodaje kompanije Docloop istakao je odmah na početku da je e-otpremnica logičan nastavak digitalizacije.
„Ovaj dokument od januara 2026. godine postaje obavezan za javni sektor, kao i za firme koje šalju i primaju robu od javnog sektora, ali i za sve koji posluju sa akciznom robom. Od oktobra 2027. godine i za ceo privatni sektor. Najjednostavnije rečeno, e-Otpremnica je elektronski dokument koji prati kretanje robe od pošiljaoca do primaoca“, počeo je on priču o e-otpremnicama.

One sadrži sve podatke koje je do sada imala papirna otpremnica: ko šalje, ko prima, koja roba ide, u kojoj količini i kada je predata. Razlika je u tome što se ovaj dokument više ne štampa i ne potpisuje rukom, već se razmenjuje kroz informacioni sistem države i ima pravnu snagu jednaku papirnoj verziji.
„Zakon je usvojen pre godinu dana i tada se znalo da e-otpremnice od januara stupaju na snagu za javni sektor, ali i za sve koju posluju sa akciznom robom, a i kafa je, na primer, akcizna roba, to znači da će i za promet kafom morati da se izdaje e-otpremnica, što opet znači da je obuhvat onih koji od januara moraju da počnu da ih koriste mnogo veći nego što se na prvi pogled misli“, priča on.

Brajović je objasnio koji sve načini postoje da se pošalju e-otpremnice i istakao da svaki veliki sistem teži da izbegne manuelno unošenje podataka.
„Velika većina računovodstvenih programa nema te mogućnosti. Mi u Docloop-u smo mnogo pre nego što je zakon stupio na snagu, edukovali javnost i imamo ostvarenu saradnju sa preko 220 erp rešenja u Srbiji. Napravili smo i Docloop konverter, da to što kompanije eksportuju bude dovoljno dobro i da u pravilnoj strukturi ode na portal e-otpremnica“, istakao je on.

Docloop tim, foto: Stfan Jovanović
Brajović je napomenuo da je uz termin e-otpremnica uveden i novi termin – prijemnica.
„Zamišljeno je da kompanija koja prima robu izvrši prijem robe i napravi prijemnicu. Sikovito prikazano – naručio sam deset flaša vode – neko ih dostavi u magacin, magacioner potvrdi fizički prijem, kompanija kreira prijemnicu. To znači da bi i magacioneri trebalo da mogu da pristupe sistemu“, rekao je on i istakao da Docloop i za to ima rešenje.

Represent System dobio Zeleni sertifikat od kompanije Docloop
Nakon stručnog dela, razgovor se prirodno preselio u neformalniji okvir uz doručak, gde su učesnici imali priliku da razmene dileme, iskustva i očekivanja sa kolegama iz drugih kompanija. Upravo ovaj deo događaja pokazao je koliko je tema e-otpremnica ne samo tehničko, već i organizaciono pitanje, koje utiče na širu efikasnost poslovanja.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife
Foto: Stefan Jovanović






