Novi kreatori trgovine: Kako nova generacija WTCA lidera oblikuje globalnu trgovinu

Suštinski preokreti ne dolaze uvek sa vrha. Širom globalne mreže Asocijacije svetskih trgovinskih centara (WTCA), nova generacija lidera preuzima upravljanje poslovanjem i beleži konkretne rezultate. Pozitivan uticaj njihovih odluka se ogleda u rastu izvoza, boljoj usklađenosti poslovanja i efikasnijim procesima digitalizacije širom sveta. Ovaj iskorak je bio u centralnom fokusu nedavno održanog Foruma WTCA članica 2025. pod temom „Osnaživanje perspektivnih glasova“, gde su lideri nove generacije pokazali kako ostvaruju uticaj unutar matičnih Svetskih trgovinskih centara (WTC) i širom globalne WTCA mreže.

Leonardo Monniello, direktor usluga prema članicama u WTC Trst, jedan je od aktera ove transformacije. Kao menadžer klijentskih usluga, koji više od osam godina napreduje u ovoj organizaciji, Monniello je ostvario značajne konkretne rezultate. Ove godine je obezbedio milion evra bespovratnih sredstava za razvoj projekata kompanija članica i vodio prvi projekat cirkularne migracije WTC Trst između Italije i Libije. „Ova inicijativa nam je omogućila da budemo vidljivi za međunarodne institucije i pokazala sposobnost WTC Trst da bude pouzdan partner u složenim projektima sa više interesnih strana“, navodi Monniello. Projekat je obuhvatio 10 javnih i privatnih subjekata u kojima su libijski veterinari prošli više od 2000 sati obuke na radu. Njegov doprinos prevazilazi upravljanje projektima. Monniello je proširio bazu članica WTC Trst za 15 odsto i povećao njihovo učešće u inicijativama ove organizacije za 20 odsto. Uvođenjem alata veštačke inteligencije i analize podataka, skratio je vreme realizacije trgovinskih usluga za oko 30 odsto.

Monniello Leonardo, WTC Trieste by WTC Trieste

U Jermeniji, Shushanik Gasparyan, menadžerka za usluge međunarodne trgovine u WTC Jerevan (WTCY), stvara dinamičan trgovinski ekosistem od samog početka. Njeno glavno dostignuće je konsolidovanje početne liderske vizije podeljene na dva različita pravca u jedinstvenu, integrisanu poslovnu platformu. „Moje istraživanje je ukazalo na velika preklapanja među potencijalnim korisnicima, ciljevima i poslovnim resursima“, objašnjava Gasparyan. „Predložila sam spajanje ova dva pristupa u jednu objedinjujuću platformu, pozicionirajući Poslovni centar WTCY kao strateški skup alata za pružanje i širenje usluga međunarodne trgovine.“ Alati veštačke inteligencije su se pokazali presudnim za njeno istraživanje tržišta i analizu konkurencije, pri čemu je WTCA mreža obezbedila najznačajnije primere najbolje globalne prakse. Gasparyan ističe važnost „odbacivanja zastarelog načina razmišljanja“ i naglašava da je emocionalna inteligencija „istinski temelj održive globalne saradnje“.

Shushanik Gasparyan, WTC Yerevan by WTC Yerevan

Edgar Braham-Herrera, generalni direktor WTC Saltilo, uspešno je uveo prvu ponudu usluga ovog centra namenjenu sektoru proizvodnje u Meksiku. Putem Instituta za industrijsku bezbednost i sprečavanje rizika ove zemlje, centar je organizovao kurseve zaštite od požara sa NFPA sertifikatom za više od 50 ljudi i proširio usluge odabira lokacije za tri nova projekta procene najboljih industrijskih koridora u Meksiku. „Rezultati su postignuti zahvaljujući aktivnom angažovanju u globalnoj WTCA mreži“, ističe Braham-Herrera, uključujući učešće u skupovima od Marseja do Kine. Njegovi podaci o tržištu i uvidi u direktna strana ulaganja su nedavno uticali na odluku jednog međunarodnog proizvođača da investira u Meksiko, stvarajući mogućnost za ulaganje vredno 50 miliona dolara. „Naš ugled se temelji na kombinaciji visoke stručnosti u oblasti trgovine, pristupa podacima o međunarodnom tržištu i snažnih veza u okviru WTCA mreže“, navodi on.

Svaki lider donosi jedinstven model za ostvarivanje uspeha. Monniello preporučuje „stratešku saradnju“ i analizu podataka, sa periodom od 90 dana za prikupljanje podataka, izradu rešenja i dostizanje konkretnih ciljeva. Gasparyan predlaže koncept ubrzanog „učenja i povezivanja iz početka“, koji podrazumeva odbacivanje zastarelih navika, sticanje znanja o boljim alternativama i primenu sistema upravljanja odnosa sa klijentima za uspostavljanje novih veza. Braham-Herrera ističe „spajanje strateškog znanja o međunarodnoj trgovini sa socijalnim veštinama“ i organizovanje sastanaka sa drugim WTCA članicama za brzo postizanje rezultata.

Njihov zajednički savet novoj generaciji lidera odražava njihov pristup: „Budite radoznali, agilni i vođeni svrhom“, kaže Monniello. „Definišite uticaj koji želite da ostvarite – svrha bez napretka je težnja; napredak bez svrhe je pod rizikom da se izgubi pravac.“ Gasparyan insistira na proaktivnosti: „Uspeh u podsticanju globalne trgovine ne dolazi od čekanja na priliku, već od njenog stvaranja.“ Braham-Herrera dodaje: „U ranoj fazi karijere iskoristite prednosti WTCA mreže koja mnogostruko povećava vaš domet, ubrzava učenje i otvara vrata prilikama koje inače ne bi bile moguće.“

Zahvaljujući konkretnim dostignućima i inovativnim pristupima, novi lideri aktivno grade budućnost globalne trgovine, svedočeći da snaga WTCA mreže leži u dolazećem liderstvu,  sposobnom da pokrene suštinsku transformaciju unutar same organizacije.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife

Foto: WTC Saltillo, WTC Trieste, WTC Yerevan

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE