Konferencija

Konferencija Nemačko–srpske privredne komore okupila domaće i međunarodne stručnjake u Beogradu

Konferencija „Društvena održivost kao strategija: Pretvaranje dužne pažnje u poslovnu prednost“, održana u Beogradu u organizaciji Nemačko–srpske privredne komore (AHK Srbija) i partnera Sustineri Partners, okupila je predstavnike institucija, kompanija i međunarodnih organizacija sa ciljem da otvori dijalog o tome zašto je društvena održivost danas jednako važna kao i ekološka dimenzija poslovanja.

Događaj su otvorile Nj. E. Anke Konrad, ambasadorka Nemačke u Srbiji, i Brankica Janković, poverenica za zaštitu ravnopravnosti Republike Srbije, uz moderaciju Biljane Braithwaite, osnivačice i izvršne direktorke Sustineri Partners. Poruke sa otvaranja jasno su ukazale da socijalna održivost nije „meki“ deo ESG okvira, već njegova najčvršća osnova, jer razvoj biznisa i razvoj društva moraju ići jedno uz drugo.

„U regionu je društveni element održivog poslovanja konačno dobio pažnju koju zaslužuje. To prepoznaje i Nemačko-srpska privredna komora, kao i svi naši partneri. Danas smo imali priliku da razgovaramo sa predstavnicima institucijama i liderima iz realnog sektora o tome šta znači put od usklađenosti do konkurentnosti i koliko dobro upravljanje ljudskim resursima znači za jedan biznis. Delimo iste izazove i tu imamo šta učiti jedni od drugih“, poručila je Biljana Braithwaite, direktorka Sustineri Partners, jednog od partnera današnjeg skupa.

Konferencija

Nikola Ćirković

Govorilo se o praktičnim aspektima novih evropskih regulativa koje uvode viši nivo odgovornosti u poslovne procese, od nemačkog Zakona o dužnoj pažnji u lancu snabdevanja (LkSG), preko EU Direktive o dužnoj pažnji za održivo poslovanje (CSDDD), do Direktive o ženama u upravnim odborima. Kompanije koje na vreme integrišu društvenu komponentu ESG standarda, kroz poštovanje radnih prava, jednake mogućnosti i inkluzivno liderstvo, obezbeđuju sebi održiv rast i pristup međunarodnim tržištima.

„Socijalna održivost nije apstraktan pojam, ona je u našem slučaju vrlo konkretna: 60% žena u menadžmentu u industriji gde se to smatra gotovo nemogućim. To nije samo pitanje jednakosti, već poslovne logike. Timovi sa različitim perspektivama donose bolje odluke i brže inoviraju. Zato je briga o zaposlenima i stvaranje inkluzivnog okruženja najisplativija investicija koja direktno generiše rast i dugoročnu lojalnost, kako zaposlenih, tako i klijenata“ Suzana Dubajić CEO Kaercher i članica Upravnog odbora AHK.

Diskusije su pokazale da ulaganje u ljude, fer radne prakse i jednakost postaje strateško pitanje dugoročne konkurentnosti. Kompanije koje razumeju da je održivost neraskidivo povezana sa kvalitetom odnosa prema zaposlenima i zajednici ne samo da jačaju svoj kredibilitet, već i stvaraju otpornije organizacije spremne za promene koje donosi nova evropska regulativa.

Poslovanje koje ne prepoznaje važnost ljudi kao temelja uspeha, teško može biti održivo. U eri kada tržišta nagrađuju odgovornost, a ne samo profit, socijalna održivost je novo merilo zrelosti svake kompanije. Više nije reč o etici i deklarativnim vrednostima, već o strateškom pristupu koji direktno utiče na konkurentnost, reputaciju i dugoročni rast.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife

Foto: Nikola Ćirković

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE