
TikTok uklanja filter koji je izazivao kontroverze među tinejdžerima, evo o čemu je reč
TikTok je povukao kontroverzni filter koji je korisnicima omogućavao da izmene svoje fotografije i izgledaju punije.
Svaki video sa AI filterom na aplikaciji prati isti obrazac. Počinje neizmenjenom fotografijom korisnika, obično vitkog pre nego što filter „chubby“ polako menja oblik tela, dok u pozadini svira pesma „Anxiety“ američke reperke i kantautorke Doechii.
Kako su ovi video-snimci postajali sve popularniji, javila se kritika od strane korisnika zabrinutih zbog implicitne poruke o sramoćenju tela. Ljudi su komentarisali: „Ovaj trend ima mean-girl kodiranost“, napisao je jedan korisnik, a komentar je dobio više od 5.000 lajkova.
TikToker sadiebass16 u videu kaže: „Zamislite da samo pokušavate da postojite na ovoj aplikaciji i vidite hiljade ljudi kako koriste AI filter da dobiju telo slično vašem, sramote ga, a svi komentari su ‘ugh, zamisli’. Mnogi ljudi mogu da zamisle.“
Aplikacija za zdravlje i dobrobit tinejdžera Luna takođe je kritikovala filter zbog promovisanja „sramoćenja tela i nezdravih standarda lepote“.
CNN je kontaktirao TikTok za komentar. Kompanija je za BBC potvrdila da je filter uklonjen iz aplikacije i da trenutno pregledaju video-snimke sa ovim filterom, čineći ih nedostupnim za preporuke i blokirajući ih za naloge tinejdžera, piše CNN.
TikTok je dodao da je filter postavila kompanija CapCut, koja je zaseban entitet, ali ima istog vlasnika, ByteDance.
Pretraga za „chubby filter“ u ponedeljak ujutru nije davala rezultate na mobilnoj aplikaciji, dok je na desktop verziji i dalje bilo sadržaja.
TikTok ima stotine filtera, a mnogi su bezopasni, na primer, dodavanje zečijih ušiju ili psećeg nosa. Međutim, filteri lepote na aplikaciji često su kritikovani zbog negativnog uticaja na samopouzdanje korisnika. Jedan od tih filtera uklanja bore, navodno vraćajući korisnike u tinejdžerski izgled, ali potencijalno podržava ageističke standarde lepote. Kritičari kažu da filter „chubby“ dodatno učvršćuje povezivanje lepote sa vitkošću.
Jedna mala studija iz 2019. godine povezala je korišćenje filtera na društvenim mrežama sa većom prihvatljivošću kozmetičkih operacija, dok su istraživači iz Harward Business Review 2021. godine otkrili da ljudi sa visokim samopouzdanjem mogu biti više uznemireni kada vide „poboljšanja“ svog lica nego oni koji već imaju nesigurnosti.
TikTok je u novembru prošle godine najavio da deca mlađa od 18 godina više neće imati pristup filterima lepote, nakon izveštaja koji je istraživao uticaj ovih efekata na mlade.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZlife/CNN
Foto: Unsplash/Oleg Ivanov