Retro pepsi

Da li ste znali da se Pepsi prvobitno zvao „Bredovo piće“?

Malo je globalnih brendova koji imaju toliko prepoznatljivo ime i ukus kao što je Pepsi. Danas je to piće sinonim za zabavu, pop kulturu i generacije mladih koje ga biraju kao svoj „osvežavajući znak“. Međutim, put do statusa koji Pepsi ima danas bio je sve samo ne pravolinijski. Na samom početku, krajem XIX veka, ovaj napitak nije nosio ime Pepsi, već – „Bredovo piće“.

Godine 1893. američki farmaceut Caleb Bradham iz Nju Berna, u saveznoj državi Severna Karolina, eksperimentisao je u svojoj apoteci sa raznim sastojcima u potrazi za osvežavajućim napitkom koji će pomoći varenju i dati energiju. Tako je nastalo „Brad’s Drink“ – mešavina karamele, šećera, vode, ulja od limuna, oraščića kola i drugih prirodnih sastojaka. Piće je brzo postalo popularno među lokalnim stanovništvom, koje je dolazilo u Bradhamovu apoteku ne samo po lekove, već i da proba novi osvežavajući miks.

Pet godina kasnije, 1898. godine, Bradham je odlučio da svom piću da novo ime – Pepsi-Cola. „Pepsi“ je došao od reči „dispepsija“ (što označava probleme sa varenjem), jer je napitak prvobitno promovisan kao koristan za digestivni sistem. Nova etiketa i naziv brzo su privukli pažnju, a brend je počeo da se širi izvan granica male apoteke.

Pepsi

Unsplash

Početkom XX veka Pepsi je beležio brzi rast. Bradham je otvorio fabriku za flaširanje i počeo da prodaje napitak širom SAD. Međutim, veliki preokret došao je sa Prvim svetskim ratom i naglim skokom cena šećera, glavnog sastojka. Bradham je bio prinuđen da kupuje šećer po visokim cenama, verujući da će one nastaviti da rastu, ali kada je cena naglo pala – kompanija je bankrotirala.

Ipak, to nije bio kraj priče. Tokom narednih decenija Pepsi je menjao vlasnike i prolazio kroz uspone i padove, ali je ključni trenutak došao 1930-ih godina. Tokom Velike depresije Pepsi je lansirao bocu od 12 unci (dvostruko veću od standardne) po istoj ceni od pet centi. To je bio pun pogodak – potrošači su u vremenima siromaštva želeli više za svoj novac, a Pepsi im je to ponudio.

Pogledajte kako su kompanije iskoristile fotografiju CRNE RUPE za kampanje (FOTO, VIDEO)

Reklamna kampanja „Twice as much for a nickel“ (dva puta više za pet centi) postala je legendarna. Tokom narednih decenija Pepsi je svoju strategiju usmerio ka mladim potrošačima, muzici, pop kulturi i inovativnom marketingu, gradeći imidž „druge opcije“ koja se ne boji da izazove velikog rivala.

Danas, više od 125 godina nakon što je farmaceut iz Severne Karoline prvi put pomešao svoje sastojke, Pepsi je globalni gigant koji se prodaje u više od 200 zemalja i teritorija. Ali malo ko zna da je sve počelo kao skroman eksperiment u apoteci – pod imenom „Bradovo piće“.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife

Foto: Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE