Super Mario

Super Mario – junak koji već 40 godina ne prestaje da trči i skače

Pre tačno 40 godina, u Japanu je lansirana igrica Super Mario Bros, naslov koji je zauvek promenio svet gejminga. Kada je Nintendo 1985. godine predstavio simpatičnog vodoinstalatera u crvenoj kapi, malo ko je mogao da zamisli da će Mario postati globalni fenomen i najprepoznatljiviji lik u istoriji video-igara.

Iza ovog projekta stajao je vizionar Šigeru Mijamoto, koji je uveo revoluciju u tadašnje igre – umesto statičnih arkadnih ekrana, Mario je dobio svet koji se pomera, neprestano teče, i tera igrače da prate ritam. Upravo to „skrolovanje“ postalo je osnova modernih platformera.

Četiri decenije kasnije, franšiza Super Mario beleži neverovatne rezultate. Prema Ginisovoj knjizi rekorda, ona je najprodavanija serija video-igara svih vremena, sa više od 890 miliona prodatih primeraka – uključujući i spin-ofove. Samo originalna igra dosegla je 40 miliona primeraka, što je pomoglo da se oživi posrnula industrija video-igara osamdesetih. Danas je ta industrija teška oko 187 milijardi dolara.

REKORD: Igrica Super Mario prodata za 1,5 mil. USD

Mario je odavno prerastao granice konzole. Pojavio se u više od 250 naslova, dobio filmske adaptacije, serijale, tematske parkove i bezbroj memorabilija. Kao deo proslave jubileja, Nintendo je otkrio i naziv novog animiranog filma – Super Mario Galaxy Film – koji u bioskope stiže u aprilu 2026. godine. U Kjotu, gde se nalazi Nintendo muzej, godišnjica se obeležava specijalnim svetlosnim instalacijama, dizajnom karata i piksel artom čuvenog junaka.

I dok profesionalni gejmeri obaraju rekorde – najbrži prelazak igre traje četiri minuta i 54,515 sekundi – za većinu fanova Mario je i dalje ono što je bio na samom početku: prijateljski nastrojen lik koji nas podseća da igre mogu biti jednostavne, ali nezaboravne.

Četrdeset godina kasnije, Mario još uvek trči, skače i spašava princezu, a milioni igrača širom sveta i dalje trče s njim.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife

Foto: Promo

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE