Lazar Babović

„30 ispod 30“, Lazar Babović: Moda kao strateški teren rasta

Rastuće domaće tržište mode, strateški razvoj premijum brendova i spoj poslovne analitike i kreativnosti – sve to deo je svakodnevice Lazara Babovića, koji u kompaniji Fashion Company vodi ključne projekte širenja i jačanja partnerskih mreža. Prve profesionalne korake započeo je kao komercijalista u Victoria Groupu, a akademske temelje gradio u Londonu i na prestižnom „Warwick Business Schoolu”. Danas ga pokreće prilika da lokalnu scenu poveže s globalnim trendovima, ali i da kroz inovacije i dugoročne strategije gradi održivu i prepoznatljivu modnu industriju u Srbiji.

  • Šta je bio vaš lični okidač da se upustite u karijeru kojom se danas bavite?

Moda je oduvek bila deo mog sveta. Odrastao sam u porodici sa više od četiri decenije iskustva u ritejl industriji, pa sam još kao dete svakodnevno slušao razgovore o prodaji, kupcima, logistici i strategijama brenda. Sve te teme postale su mi bliske gotovo instinktivno, poput jezika koji sam spontano naučio.

Vremenom sam shvatio da moda nije samo estetika, već snažan alat komunikacije, oblikovanja identiteta i poslovnog izraza. Upravo ta ravnoteža između kreativnog i analitičkog dodatno me je privukla. Okruženje u kojem sam odrastao oblikovalo je moj pogled na biznis i karijeru, pa je profesionalni put koji sam izabrao bio prirodan nastavak ličnog razvoja.

Lazar Babović

  • Šta vas danas najviše pokreće na poslu?

Moja najveća motivacija dolazi iz unutrašnje potrebe da rastem, da stalno učim, prevazilazim sebe i razvijam se kroz izazove. Ne pokreću me ni status, ni priznanja, ni spoljni faktori, već osećaj da napredujem, da sam danas bolji nego juče. Posebno me inspirišu situacije koje u prvi mah deluju kao da su izvan mog trenutnog kapaciteta. Tada dolazi do izražaja moja radoznalost, unutrašnja snaga i spremnost da tražim rešenja. Ne vidim izazove kao prepreke koje treba izbeći, već kao prilike koje me teraju da razmišljam drugačije, da se prilagodim i rastem.

Verujem da rad ima smisla tek kada ostavlja trag, ne samo unutar tima ili kompanije već i šire, na tržištu i u industriji. Zato na svaki projekat gledam kao na šansu za transformaciju – kako profesionalnu tako i ličnu.

  • Kako održavate motivaciju i energiju u svetu koji se stalno menja i u trenucima kada stvari ne idu po planu?

Upravo u trenucima kada stvari ne idu po planu pronalazim dodatnu motivaciju. Tada se oslanjam na svoju intuiciju i znatiželju. Ne posmatram probleme kao prepreke koje treba zaobići, već kao izazove koje treba razumeti i rešiti. U svetu koji se stalno menja, verujem da je jedina konstanta sposobnost prilagođavanja. Zato se trudim da ostanem fleksibilan, otvoren za učenje i spreman da preispitam sopstveni pristup kad god je to potrebno. Energiju crpem iz malih, svakodnevnih pomaka, ali i iz uverenja da svaka prepreka nosi potencijal za lični i profesionalni rast.

  • Koji izazov vas je najviše izbacio iz zone komfora i kako ste uspeli da ga savladate?

Kao jedan od najvećih izazova u svojoj karijeri izdvojio bih uvođenje i predstavljanje francuskih brendova Sandro i Maje na domaćem tržištu. Ovi sofisticirani brendovi, prvenstveno namenjeni ženskoj publici, nose sa sobom visoka očekivanja u pogledu imidža, distribucije i komunikacije. Suočio sam se sa potpuno novim tržišnim segmentom, potrebom za dubinskom analizom potrošačkih navika, kao i zahtevima koji su dolazili iz centralnih kancelarija u Parizu.

U početku je sve to bilo izvan moje zone komfora. Ipak, posvećenost, temeljno istraživanje, transparentna komunikacija sa partnerima i spremnost na brzo usvajanje novih znanja omogućili su mi da postepeno izgradim sigurnost i poverenje, kako unutar tima tako i kod međunarodnih partnera. Taj projekat označio je važnu prekretnicu u mom profesionalnom razvoju.

  • Da li biste izdvojili neku osobu ili neki trenutak iz svoje karijere koji je bio presudan za vaš dalji razvoj?

Jedan razgovor posebno mi je ostao urezan u sećanju. Razgovor sa Vladanom Kaličaninom, zamenikom generalnog direktora Fashion Company-a. U trenutku kada sam bio preplavljen brojnim obavezama i zadacima, nisam znao kako da ih efikasno organizujem. Njegov savet bio je jednostavan, ali duboko važan: „Nauči da postavljaš prioritete i razlikuješ ono što je zaista važno od onoga što je hitno.”

Taj razgovor predstavljao je prekretnicu u mom pristupu radu. Shvatio sam da uspeh ne zavisi samo od posvećenosti, već i od sposobnosti upravljanja vremenom, energijom i fokusom. Danas, svaki put kada se suočim sa složenim izazovima i gomilom zadataka, setim se tog saveta i on me usmerava ka efikasnijem i smirenijem pristupu.

  • Na koje dostignuće ste najponosniji u svom poslovnom putu?

Posebno sam ponosan na uspešno pozicioniranje brendova kao što su Boggi, i već spomenuti Sandro i Maje na našem tržištu. Ti projekti nisu bili samo poslovni izazovi, već su zahtevali strateško razmišljanje, duboko kulturno razumevanje i multidisciplinarni pristup. Svaki brend imao je svoj jedinstveni karakter, specifičan ton komunikacije, drugačiju logistiku i potrebu za pažljivim upravljanjem očekivanjima.

Kroz ove projekte prvi put sam se susreo i sa pravnim aspektima poslovanja, učestvujući u pripremi i tumačenju ugovora, što mi je omogućilo širu perspektivu i dodatno proširilo profesionalne veštine. Uspeh ovih brendova nije bio samo tržišni, već i duboko lični.

  • Kako vidite svoju karijeru za pet godina i šta biste voleli da promenite u industriji kojoj pripadate?

Iako nastojim da budem maksimalno prisutan u sadašnjosti, često razmišljam o tome gde želim da budem za pet godina. Želim da dodatno razvijem svoje poslovne veštine – pre svega, analitičko razmišljanje, donošenje strateških odluka i socijalnu inteligenciju u vođenju timova. Cilj mi je da postanem osoba koja ne samo da izvršava zadatke već i inspiriše druge.

Takođe, želim da doprinesem većoj inovativnosti u domaćoj modnoj industriji kroz uvođenje novih tehnologija, bolje povezivanje sa globalnim tokovima i razvoj održivijih modela poslovanja. Verujem da Srbija ima potencijal da postane ne samo potrošač već i kreator modnih trendova, a to je vizija u kojoj želim da aktivno učestvujem. 


  • Zašto ste odlučili da ostanete i radite u Srbiji?

Odlučio sam da ostanem i radim u Srbiji jer mi je porodica ovde. Ona je moj najveći oslonac, inspiracija i podsetnik na ono što je zaista važno. Upravo zahvaljujući toj podršci i emotivnoj povezanosti sa svojim okruženjem, imam motivaciju i snagu da svoju karijeru razvijam ovde, dajući doprinos zajednici u kojoj sam odrastao.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife Magazin

Foto: Vladimir Ilić

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE