Katarina Savić Medipharm

Medipharm – Od originalnih formula do ljudskog pristupa

Iza svakog uspešnog proizvoda u farmaciji stoji posvećenost detaljima, istrajnost i spremnost na inovacije koje donose stvarnu promenu u svakodnevnom životu pacijenata i lekara. Tek kada je stekla iskustvo u svim segmentima industrije, Katarina Savić odlučila je da izgradi Medipharm – kompaniju koja ne pravi kompromise i ne pristaje na prosečnost. Prvi rezultati i poverenje partnera potvrđuju da je moguće izgraditi održivu priču od nule ako su kvalitet i ljudski pristup u središtu svakog koraka.

  • Kako je izgledao početak vaše preduzetničke priče i šta vas je motivisalo da pokrenete Medipharm iz temelja, u industriji koja je već veoma konkurentna?

Početak je bio sve samo ne jednostavan. Odlučila sam da napravim iskorak iz sigurnog okruženja u kojem sam radila, jer sam snažno verovala da postoji prostor za proizvode koji su istovremeno inovativni, efikasni i razvijeni s punim fokusom na potrebe pacijenata i lekara. U industriji kao što je farmacija – konkurencija je ogromna, ali verujem da to ne sme da obeshrabri, već da nas podstakne da budemo bolji, promišljeniji i hrabriji.

Medipharm sam pokrenula sa idejom da ne pravim kompromise kada je u pitanju kvalitet i da izgradim nešto što ima dugoročnu vrednost. Provela sam 24 godine u farmaceutskom sektoru – počela sam svoj put u apoteci, zatim radila u proizvodnji, a onda prešla u farmaceutsku industriju. Radila sam kao stručni saradnik, produkt menadžer, marketinški menadžer i field force menadžer. Paralelno s radom sam završila i MBA master studije. Taj put mi je dao uvid u sve segmente – od pacijenta, preko lekara, do sistema. Medipharm je bio logičan nastavak tog puta – prvi put da imam potpunu slobodu da sve što sam naučila pretvorim u konkretne proizvode, na svoj način.

  • Šta biste rekli da je bila prelomna tačka za Medipharm? Kada ste shvatili da vaša ideja ima potencijal da preraste u uspešan biznis?

Prva potvrda da smo na dobrom putu stigla je kada je jedan naš proizvod – Mediprost® ‒ razvijen s puno pažnje i truda, naišao na izuzetno dobar prijem među lekarima. U tom trenutku nisam samo videla tržišni potencijal, već stvarnu promenu koju možemo da donesemo u svakodnevnoj praksi. Taj osećaj da smo pomogli, da naše ideje imaju konkretan uticaj na nečije zdravlje – bio je prelomni trenutak za mene lično i za firmu u celini.

Katarina Savić Medipharm

Katarina Savić, Medipharm

  • Na koji način inovacije pomažu Medipharmu da se izdvoji na tržištu i ostane konkurentan među mnogo većim igračima? Možete li navesti neki konkretan primer iz prakse?

Naša prednost je što ne pravimo generička rešenja – svaki naš proizvod je osmišljen sa jasnom kliničkom svrhom, koristi patentirane sirovine ili sastojke s ozbiljnim naučnim dokazima. Na primer, u oblasti urologije razvili smo formulaciju koja kombinuje patent Q-Cran®, sa inkapsuliranim proantocijanidinima, D-manozu i vitamin D3 u jednoj kesici – što je inovacija na tržištu, posebno u tehnologiji izrade, takođe zaštićena kao Bioshield, a lekarima naš proizvod Medicyst® donosi konkretno rešenje u jednoj praktičnoj dozi. Isto tako, u ginekologiji pažljivo biramo sinergijske sastave sa ciljem da se postigne maksimalni efekat uz minimum opterećenja za pacijenta.

 

  • Šta danas Medipharm čini drugačijim u odnosu na ostale kompanije u farmaceutskoj industriji i kako to percipiraju vaši korisnici i partneri?

Mislim da nas prepoznaju po pažnji koju posvećujemo svakom detalju – od ideje i formulacije, preko dizajna pakovanja, do komunikacije sa lekarima i pacijentima. Nismo samo još jedan brend na tržištu – gradimo poverenje korak po korak, sa ljudskim pristupom i doslednošću. Partneri to prepoznaju i često ističu da sa nama rade jer znaju da iza svakog proizvoda stoje posvećenost i ozbiljna stručna osnova.

  • Kada govorimo o inovacijama u farmaceutskoj industriji, koji su, po vašem mišljenju, najvažniji trendovi koji će obeležiti naredne godine i kako se Medipharm priprema za njih?

Mislim da će u fokusu sve više biti personalizacija terapije, funkcionalna sinergija aktivnih sastojaka i klinička opravdanost svake formulacije. Pacijenti i lekari traže više od „proseka” – žele rešenja koja su precizno ciljana, efikasna i bezbedna. Medipharm se već sada priprema za taj pravac – kroz uvođenje naprednih sastojaka, ulaganja u edukaciju i razvoj proizvoda u saradnji sa stručnjacima iz konkretnih oblasti, pre svega urologije i ginekologije.

  • Koliko je bilo izazovno izgraditi tim i postaviti temelje zdrave, održive priče? Na šta ste najviše ponosni kada pogledate Medipharm danas?

Bilo je izuzetno izazovno. Prve godine su bile prepune neizvesnosti, ali sam se trudila da biram ljude koji dele iste vrednosti: posvećenost, odgovornost i strpljenje. Danas imam tim koji veruje u ono što radimo i koji je spreman da uči, raste i daje najbolje od sebe. Najponosnija sam na to što smo opstali i rasli bez prečica, bez kompromisa – samo zahvaljujući radu, istrajnosti i kvalitetu.

  • Šta biste poručili mladim ljudima ili preduzetnicima koji razmišljaju o tome da pokrenu svoj biznis, posebno u zahtevnim oblastima kao što je farmaceutska industrija?

Da ne čekaju idealan trenutak – jer on ne postoji. Ako veruju u ideju i spremni su da ulože vreme, znanje i emociju, neka krenu. Biće teško, ali vredi. U farmaciji uspeh ne dolazi brzo, ali dolazi ako ste autentični, posvećeni i istrajni. I što je najvažnije – ako ne zaboravite da iza svakog proizvoda stoji čovek kome želite da pomognete. 

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Bogdan Kosanović

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE