
Šta poslodavci više ne žele da vide u vašoj biografiji?
Kada Prijanka Džejn, suosnivačica i izvršna direktorka kompanije Evvy, koja se bavi testiranjem i negom mikrobioma, traži nove članove tima, tačno zna šta traži kod kandidata – ali i šta je za nju znak za uzbunu.
Ona prvenstveno želi da zaposli ljude koji su spremni da daju više od onoga što stoji u njihovom opisu posla. To može da bude vidljivo kroz sekciju „Interesovanja“ u biografiji, gde su navedeni volonterski angažmani ili lični projekti, ali i kroz konkretne rezultate i postignuća koja pokazuju strast prema oblasti u kojoj rade, piše CNBC Make It.
Poljska uvodi četvorodnevnu radnu nedelju – budućnost ili ipak ne?
S druge strane, ono što kod kandidata ne želi da vidi jesu osobe koje su fokusirane isključivo na strategiju, a izbegavaju operativni deo posla. „Ako je izvršavanje zadataka van njihove ‘zone genijalnosti’, to je uvek pomalo zabrinjavajuće“, ističe Džejn.
U startapu – svi moraju da znaju i da misle i da rade
Svakoj kompaniji su potrebni ljudi koji razmišljaju o strategiji i oni koji sprovode stvari u delo. Međutim, u startapima, gde su timovi mali i resursi ograničeni, nema luksuza da se ta dva sveta strogo razdvoje.

Foto: Freepik
„U takvom okruženju, svaka osoba mora biti sposobna da prepozna problem, razmisli o rešenju, ali i da se uhvati u koštac sa detaljima, napiše, implementira i sprovede ideju do kraja“, objašnjava Džejn. Drugim rečima – svi moraju da umeju i da planiraju i da zavrnu rukave.
Detalji otkrivaju koliko je kandidat zaista sposoban
Tokom razgovora za posao, Džejn kandidatu uvek postavlja isto pitanje: neka opiše problem sa kojim se suočavao u prethodnoj firmi i kako ga je rešio.
„Nivo detalja koji kandidat ponudi u vezi sa procesom, a ne samo konačnim rezultatom, mnogo govori o tome koliko je zaista bio uključen“, kaže ona. Ako neko precizno objasni korake koje je preduzeo – najverovatnije ih je i sam sproveo, što znači da će to moći da uradi i u novom okruženju.
Pored toga, posmatra i kakav stav kandidat ima prema poslu. Ako sa entuzijazmom priča i o strategiji i o realizaciji, to je uvek dobar znak. „Takva osoba će tu energiju preneti i na buduće zadatke“, zaključuje Džejn.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife/K. J.
Foto: Freepik