
BalCannes Report 2025: Najuspešnije kreativne kampanje, agencije i oglašivači regiona
Nakon što su proglašeni pobednici takmičenja BalCannes, koje je na Danima komunikacija okupilo najbolje od kreativnosti u pet zemalja regiona, na jednom su mestu u BalCannes Reportu 2025 okupljeni važni rezultati ovog velikog takmičenja u kreativnosti. Agencije Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Severne Makedonije, Slovenije i Srbije mogle su se takmičiti u bogatom nizu od 22 kategorije u kojima i inače konkurišu na tržištu za kampanje provođene tokom dvogodišnjeg kvalifikacionog perioda, u kojima je bilo moguće osvojiti zlatnu, srebrnu ili bronzanu nagradu.
Važnost BalCannesova izveštaja – osim što kreativno ujedinjuje region te podstiče zdravu konkurenciju, razmjenjivanje znanja i iskustava, kao i otvaranje regionalnih horizonta, čime postaje istinski mozaik kreativnosti regiona – leži upravo u činjenici da je sjajno ogledalo trenutnih struja na regionalnoj komunikacijskoj sceni, kao i tržištu, na čak 59 stranica.
BALCANNES 2025: Pobednici Takmičenja
Na Danima komunikacija u Rovinju Grand Prix osvojili su BBDO Zagreb i Zagrebačka pivara za projekat BUDI HRABAR, BUDI ZDRAV. Titula najbolje agencije pet zemalja BalCannesa pripala je agenciji Bruketa&Žinić&Grey, a najboljim oglašivačem proglašen je Marodi. Posebnu nagradu Editor’s Pick Award, u izboru regionalnih strukovnih medija, osvojili su Marodi i agencija Bruketa&Žinić&Grey za projekt A soup to remember.
Podsetimo, na ovogodišnje izdanje BalCannesa prijavljeno je više od 200 projekata, čime su nadmašeni svi rekordi ovog takmičenja. Više od polovine radova bilo je prijavljeno u prvu grup I. Market Mosaic, ali grupa II. Positive Change Mosaic beleži gotovo 23% prijavljenih radova, što drugu godinu zaredom potvrđuje činjenicu da region prepoznaje važnost komuniciranja etičnih poruka i njihovu važnost za boljitak društva. Po broju prijava na naticanje ove godine prednjače Hrvatska (33%) i Srbija (28,4%), a za njima slede Slovenija (19,1%), Severna Makedonija (11,8%) i Bosna i Hercegovina (7,4%).
TOP 10 PROJEKATA NA BALCANNESU
U nastavku pogledajte kako izgleda lista projekata koji su ostvarili najviše bodova na takmičenju BalCannes 2025. Neki su projekti impresionirali žiri u više kategorija – ali na našoj Top 10 listi uvrstili smo ga u onoj kategoriji u kojoj je ostvario najbolji rezultat kako bismo istakli raznolikost projekata koji su ostvarili fantastične rezultate.
- BUDI HRABAR, BUDI ZDRAV | BBDO Zagreb | Zagrebačka pivovara | I. Market Mosaic | Alcoholic Beverages
- A soup to remember | Bruketa&Žinić&Grey | Marodi | I. Market Mosaic | Food
- The most important influencers | Leo Burnett Belgrade | A1 Serbia | I. Market Mosaic | Telecommunications
- Startup Garage | McCann Skopje | Halkbank Skopje | I. Market Mosaic | Finance and Insurance
- Rawino – Crafted by terroir | Studio Sonda | OPG Ravnik | II. Design Mosaic | 05. Low-Volume Packaging Design
- Prispevaj kretnjo | Understanding the world around you | Povem | Mastercard | I. Market Mosaic | Finance and Insurance
- NAPOLITANKE UŽIVAJ IZMEĐU REDOVA | Imago Ogilvy | Kraš | II. Design Mosaic | Rebranding
- INA BOLJE STATI NEGO ZASPATI | Imago Ogilvy | INA | I. Market Mosaic | Corporate Communications
- Plazma – Mrvica strpljenja kampanja | Communis Beograd | Bambi | I. Market Mosaic | Food
- Najvažniji poziv u životu 2024. | Jazavac i Utorak | Hemofarm fondacija | I. Market Mosaic | Health and Pharmacy
TOP 10 OGLAŠIVAČA NA BALCANNESU
U nastavku pogledajte kako izgleda lista oglašivača čiji su projekti ostvarili najviše bodova na takmičenju BalCannes 2025. Neki od oglašivača osvojili su jednak broj bodova, stoga dele mesto na lestvici.
- Marodi
- Zagrebačka pivovara
- A1 Serbia | Halkbank Skopje
- Mastercard
- Hemofarm fondacija | INA
- Cubo | Kraš | OPG Ravnik
- Bambi
- Knjaz Miloš
- Mercator-S | Radenska | Superbrke
- Atlantic Group | Gradska knjižnica Poreč | kompare.hr | Mapei Croatia | Novalja Tourist Board
TOP 10 AGENCIJA NA BALCANNESU
U nastavku pogledajte kako izgleda lista agencija čiji su projekti ostvarili najviše bodova na takmičenju BalCannes 2025. Neke od agencija osvojile su jednak broj bodova, stoga dele mesto na listi.
- Bruketa&Žinić&Grey
- Imago Ogilvy
- BBDO Zagreb
- Studio Sonda
- Leo Burnett Belgrade
- Futura DDB
- Povem
- Jazavac i Utorak
- Effectiva agency | McCann Skopje
- Fullhouse Ogilvy
BALCANNES REPORT 2025 PREUZMITE NA LINKU, a više informacija o natjecanju pronađite na zvaničnim stranicama Dana komunikacija.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: promo