Prve posledice Trampovih carina: Stelantis zatvara fabriku Krajslera u Kanadi

Zbog početka primene novih visokih carina SAD, multinacionalni konzorcijum proizvođača automobila Stelantis će od 7. aprila na dve nedelje zatvoriti jednu od svoje tri fabrike u Kanadi, pogon svoje marke Krajsler u Vindzoru.

Ta fabrika Krajslera koja će uskoro napuniti 100 godina, proizvodi miniven Krajsler Pacifik i električne automobile Dodž Čardžer koji se masovno izvoze u SAD, na suprotnoj obali reke Detroit.

Zatvaranje fabrike u Vindzoru koja zapošljava oko 4.000 ljudi uglavnom je vezano za carine koje je najavio predsednik SAD Donald Tramp na automobile koji se uvoze u SAD, saopštio je sindikat.

U poruci su predstavnici sindikata rekli da će privremeno zatvaranje fabrike takođe obuhvatiti i proizvođače delova koji se šalju u fabriku u Vindzoru, prenose kanadski mediji.

„Nekoliko hiljada radnika će biti pogođeno ovim privremenim zatvaranjem potrebnim da se procene posledice carina“, rekla je nacionalna predsednica sindikata Unifor, Lana Pejn.

Tramp je objavio da će carina od 25 odsto na vozila i lake kamione koji se uvoze u SAD stupiti na snagu u četvrtak. On je takođe objavio uvođenje sveobuhvatnih carina, posebno azijskim zemljama i EU.

On je uveo ujednačene carinske tarife za svu robu i usluge po zemljama.

VW dodaje iznos carine na cenu vozila?

Nemački proizvođač automobila Folksvagen (Volkswagen, VW) procenjuje uticaj novih carinskih tarifa SAD radi prilagođavanja svoje politike prodaje u SAD, dok su mediji već pisali da VW planira poskupljenje vozila koja izvozi.

„Kada procenimo uticaj na poslovanje, obavestićemo partnere o našoj strategiji“, rekao je za Frans pres neimenovani portparol VW.

Nemački proizvođači i dobavljači automobila zabrinuti su zbog trgovinskog spora koji je pokrenuo američki predsednik Donald Tramp, pošto su SAD jedno od njihovih glavnih tržišta.

Po američkim specijalizovanim medijima Autonjuz (Autonews) i Volstrit džornal (The Wall Street Journal), VW planira da novu carinu doda na cenu svojih vozila koja u SAD stižu iz Meksika ili Evrope i zato podležu novoj američkoj meri.

Folksvagen, vodeći evropski proizvođač, posebno je pogođen povećanjem carina. Prodaja njegovog čuvenog VW brenda u SAD čini 65 odsto uvoznih vozila, uprkos prisustvu VW fabrike u Tenesiju.

Nove carine koje je Vašington najavio u sredu „samo će stvoriti gubitnike“, ocenila je nemačka Federacija automobilske industrije i pozvala Evropsku uniju da reaguje „snažno“ i da bude spremna na pregovore.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: Agencije

Foto: screenshot, Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE