Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    U mojoj glavi 2, crtać, lekcije, crtani fil, bioskop

    3 životne LEKCIJE koje smo izvuki iz crtaća koji je već zaradio milijardu dolara

    Baršunasta sedišta bioskopa uvek nam donesu zabavu, ali smo ponekad iz bioskopskih sala izlazimo puni utisaka, a ako neko ostvarenje može da dirne i male i starije, to su Diznijevi filmovi. Nije bio izuzetak ni crtać koji obara rekorde na kasama širom sveta „U mojoj glavi 2“ koji nas u sat i 36 minuta osvešćuje i nudi bolje lekcije bolje nego mnogi lajfkoučevi.

    Evo tri lekcije koje smo izvukli nakon gledanja crtanog filma koji je već zaradio više od milijadu dolara.

    1. Sve emocije su važne

    Inside Out 1 upoznaje Rajli sa radošću, tugom, besom, strahom i gađenjem, ali Inside Out 2 pozdravlja pubertet, donoseći potpuno novu ekipu emocija koja preopterećuje sistem: anksioznost, sramota, zavist i dosada (dosada).

    Kako Rajli počinje da upravlja životom kao tinejdžerka, očigledno je da se njeno telo i um menjaju. Nakon što je uzbuđena što je dobila specijalnu pozivnicu za hokejaški kamp, razočarana je saznanjem da će njeni prijatelji na jesen pohađati drugu školu. Bez kvarenja zapleta, Radost razgovara sa svojom ekipom o tome da pomogne Rajli da se prilagodi. Ona baca loše ili neprijatne emocionalne trenutke, a ostatak spušta na Rajlino drvo osnovnih vrednosti. Ove emocije i sećanja stvaraju drvo vrednosti kojih se Rajli drži u trenucima nevolje. Verovanja kao što su da sam ljubazan ili da sam dobra osoba su na vrhu liste.

    Kada anksioznost, sramota, zavist i dosada prete da preuzmu ulogu nove emocionalne ekipe, mi kao publika možemo da vidimo da su Rajli potrebne sve njene emocije jer su sve emocije vredne.

    Postoji velika zabluda da su osećanja loša. Posebno emocije poput ljutnje, brige ili straha. Emocije ne bi trebalo da dominiraju našim životima ili da nas kontrolišu. Međutim, njih takođe ne treba izbegavati ili potiskivati. Svima nam je potrebna emocionalna regularnost da bismo zdravo živeli i procesuirali.

    JAČI OD „DINE 2“ Nastavak crtaća zaradio više od blokbastera za samo 8 dana

    2. Nas čine naša sećanja

    Pred kraj filma, Radost razgovara sa Anksioznošću. Anksioznost voli da preuzme kontrolu. Mnogo. Dobro, loše, ružno, lepo, srećno i tužno, potrebna su nam sva sećanja kao što su nam potrebne sve naše emocije. Zašto? Zajedno, u kombinaciji sa našim emocijama, oni obuhvataju ono što smo mi. Vremenom, ova kombinacija sećanja i emocija čini delove onoga u šta verujemo i, u suštini, našeg identiteta. Naše emocije pomažu u stvaranju naših osnovnih uverenja (u šta verujemo o životu i sebi)

    U mojoj glavi

    3. Emocije nam nisu neprijatelji

    Bez obzira koliko ste emotivni ili bez emocija, vaše emocije nisu neprijatelj. Kako Rajli saznaje da svaka njena emocija ima mesto u njenom životu, ona takođe shvata da je odvajanje vremena za obradu i osećanje svake deo procesa. Emocije dolaze sa ovim putovanjem koje se zove život. Kako bi ružan svet bio da ne osećamo ništa.

    Cratni film koji obara rekorde

    Animacija „U mojoj glavi 2“ za devetnaest dana prikazivanja zaradila je više od milijardu dolara na svetskim blagajnama, što ga čini prvim crtanim filmom koji je u kratkom roku dostigao pomenuti rekord. Svetski mediji napominju da je čuvenoj Diznijevoj animacija Zaleđeno kraljevstvo, za takav uspeh, bilo potrebno 25 dana. I u domaćim bioskopima posećenost ne zaostaje, a gledanost najnojnovije Dizni i Pixar animacije bliži se brojki od 80.000 posetilaca.
    A zašto je korisno pogledati pomenuti animirani film u bioskopima govori psihološkinju i psihoteraputkinja Smiljanu Grujić.


    „Da bi obrazovanje bilo delotvornije umnogome može da pomogne film, samim tim što su današnje  generacije one koje rastu uz ekrane i slika im je bliža od reči. Naročito je dobro kada postoje teme o kojima deci u tinejdž periodu nije lako pričati ni sa roditeljima, ni sa vršnjacima. To je tama osećanja o kojima uglavnom ili puno toga ne znamo, ili nas je strah da delimo svoja unutrašnja stanja sa drugima. E upravo film U mojoj glavi 2, koji beleži veliku posećenost je pokazatelj koliko su nam potrebni sadržaji koji će biti edukativni za decu, ali i za njihove odrasle, naročito  kada deca prolaze kroz period u kome ni oni ni njihovi roditelji nemaju odgovore.“


    Ona je dodala i to da su dogodovštine likova koji su deo filma one koje većina dece ima u tom uzrastu i time se deca lako identifikuju sa likovima filma, a junakinja Rajli je puna izazova, različitih osećanja, misli koje je sprečavaju da ostvaruje ono što želi.

    „Svako dete u tom uzrastu može biti Rajli i to je ono što je najveća vrednost filma,“ zaključila je ona.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife/G.M.

    Foto: G.M/Disney/Pixar Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE