Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    kapar

    Misterija tržišta: Zašto se kapar prodaje u tako visokim i tankim teglama?

    Postoje loše dizajnerske odluke koje traju bez nekog dobrog razloga. Kao, na primer, kada kupite makaze, ali ne možete da dođete do njih jer su zarobljene u tvrdoj plastičnoj školjki koja zahteva makaze za otvaranje. Ove frustracije ne čine proizvod lošim, samo nam otežavaju funkcionisanje, a jedno od večitih pitanja je – zašto se kapar prodaje u tako malim teglama. 

    Nijedna standardna kašičica ne stane u teglu kapara. Ako izvrnemo teglicu da ih izbacimo, rizikujemo gubitak esencijalne slane vode. Čak i ako imamo izuzetno sićušan pribor da ih izvučemo, ne postoji rešenje da to uredimo iz jednog poteza, jer u najboljem slučaju možemo da uhvatimo tri ili četiri u jednom potezu, a bilo koji recept za pikatu ili namaz zahteva barem desetak kapara.

    Zašto proizvođači to rade? Kratak, nezadovoljavajući odgovor? Kapari su skupi, pa ih proizvođači prodaju u manjim teglama kako bi svaka jedinica bila pristupačnija. Ali razlog za visoke i tanke tegle umesto nižih i debljih je duža priča, piše CNN. 

    Šta su kapari?

    Za neupućene, kapari su nezreli pupoljci bodljikavog žbuna kapara veličine graška ili Capparis spinosa. Pustite ih da sazre i dobićete bobice kapara, koje su kao masline. Žbun kapara je izdržljiv žbun, najsrećniji kada se ukoreni na kamenoj litici pod vrelim mediteranskim suncem. Pravo s loze, kapari su strašno gorki. Ali nekome je negde davno palo na pamet da uzme te praktično nejestive pupoljke, osuši ih na morskoj soli i zatim ih rehidrira.

    Jednom kada se usole i ukisele, kapari postaju savršene male slane bombe koje se mogu ubaciti u nisoaz salatu ili pileću pikatu.

    Zašto su tegle tako uske?

    Teško je doći do konačnog objašnjenja za vitku staklenu teglu u kojoj se prodaju. Reddit teme o ovoj temi imaju tendenciju da podržavaju teoriju da visoke, mršave staklene tegle održavaju kapare sveže tako što osiguravaju da ostanu potopljeni u slanoj vodi.

    Rasel Zvanka, direktor programa marketinga hrane na Univerzitetu Zapadni Mičigen, ponovio je to kao verodostojnu teoriju.

    „Razumem frustraciju kada kašika ne može da uđe u teglu i nemam odgovor na to“, rekao je Zvanka. „Ne znam zašto je ne mogu proširiti bar još malo”.

    Postoji još jedna teorija koja je više fokusirana na profit, smatra Džef Meceta, predsednik privatne kalifornijske marke hrane koja svoje kapare prodaje u različitim veličinama tegli, sa dovoljno prostora za običnu kašičicu.

    „Uske i visoke tegle samo izgledaju lepše“, kaže on.

    Na kraju krajeva, mršava tegla ima malo praktične vrednosti. U stvari, daleko je manje praktična i sa stanovišta proizvođača.

    „Što je tegla viša i tanja, teže ju je zapakovati. To je prvenstveno zato što neki trgovci smatraju da će izgledati elegantnije na polici“, kaže on.

    Psihologija supermarketa

    Pakovanje hrane utiče na mnogo stvari, kaže Zvanka. Održava hranu svežom i obezbeđuje da se proizvod može efikasno otpremiti.

    „Ali takođe želimo da budemo sigurni da su proizvodi pristupačni“, rekao je on.

    Pošto su kapari skupi i nisu baš osnovni deo američkih frižidera, iako prodaja raste, prehrambene kompanije se odlučuju za manje tegle kako bi smanjile cenu po jedinici za potrošače.

    Zvanka primećuje sličnu dilemu oko pakovanja sa šafranom, jednim od najskupljih začina na svetu. Kada ga kupite u prodavnici, možda je razočaravajuće videti nekoliko sićušnih žica upakovanih u teglu za 18 dolara. „Potrebna vam je tegla koja staje u stalak za začine, ali nju ne biste mogli da napunite jer bi to koštalo 200 dolara.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. Prijavite se na naš newsletter.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE