Marko Rodić Heating & Cooling Expert

Marko Rodić – Kada finansije susretnu tehniku

Nakon gotovo dve decenije u bankarskom sektoru, gde je rukovodio najkompleksnijim finansijskim procesima i kriznim reorganizacijama, Marko Rodić je odlučio da napravi hrabar zaokret u karijeri i prihvati poziciju generalnog direktora kompanije Heating & Cooling Expert, ovlašćenog distributera i servisnog centra za Daikin u Srbiji. 

Svoje bogato iskustvo u upravljanju kreditnim rizikom, strukturiranju transakcija i strateškom razvoju sada koristi za unapređenje poslovnih modela u industriji klimatizacije, dok istovremeno ostaje veran svojim poslovnim principima: suština pre forme, upornost i razmišljanje izvan okvira.

Marko Rodić Heating & Cooling Expert

Marko Rodić, generalni direktor kompanije Heating & Cooling Expert

  • Kako ste se prilagodili novom radnom okruženju u kompaniji Heating & Cooling Expert d. o .o.?

Svaka kompanija ima svoju korporativnu kulturu i jedinstven sklop međuljudskih odnosa. Prvih nekoliko meseci bilo mi je potrebno ne samo da upoznam procese i osnovna tržišna pravila već i da se upoznam sa korporativnom kulturom Daikina, kako na nivou grupe tako i u okviru našeg lokalnog tima. Razumevanje, međusobna podrška i lojalnost brendu karakteristike su Daikinovog tima, koje mi prijaju i koje sam lako prihvatio. Saradnja sa timom je uspostavljena na osnovama međusobnog prilagođavanja, što mislim da je dobro i da nadograđuje kompaniju, jer izvlači najbolje iz svih nas.

  • Koji je bio presudni momenat da se odlučite za prelazak u Heating & Cooling Expert?

Posle skoro 20 godina u bankarstvu, gde sam prošao skoro sve što se tiče procesa kreditnog rizika i odobravanja kredita, bilo je vreme za promenu. Sa kompanijom Heating & Cooling Expert imao sam priliku da se upoznam kroz programe Mokrogorske škole – svidela mi se slika kompanije koja ulaže u svoj tim, a da je menadžment svestan potrebe za stalnim unapređenjem. Sama odluka o izlasku iz sektora bankarstva bila je teška, s obzirom na to da je to moja zona komfora. Međutim, kroz razgovore sa timom u kompaniji Heating & Cooling Expert zagolicali su me novi izazovi i pomogli mi da donesem odluku o velikoj promeni.

  • U novu industriju ste došli sa velikim iskustvom u finansijskom sektoru. Koliko vam to znanje pomaže u poslu kojim se sada bavite?

Poznavanje finansija je osnova upravljanja kompanijom i mnogo pomaže u donošenju bilo koje poslovne odluke, jer jasna je posledica svake odluke na finansijsko stanje i finansijski rezultat. Sa druge strane, morao sam da se prilagodim činjenici da sam deo industrije koja se bazira na mašinstvu i da su osnova za dobijanje posla tehnika i tehnička znanja. Morao sam da prihvatim svoja ograničenja – ja ne mogu da budem inženjer; kada se priča o tehničkim rešenjima, vodeću ulogu imaju kolege iz tima koje imaju veliko znanje i višegodišnje iskustvo.

  • Da li ste već pokrenuli neke nove inicijative i projekte u okviru kompanije? Koje biste izdvojili kao najvažnije?

Novi ljudi uvek imaju i nove inicijative. Bankarski sektor ima vrlo agresivnu komercijalu i marketing, tako da neke od dobrih praksi gledamo da primenimo i u našoj firmi. Posvetili smo se sistemskom pokrivanju tržišta, proširenju uloge marketinga i trudimo se da naš trening centar dobije dodatnu dimenziju i direktnu vezu sa komercijalnim aktivnostima. Vrlo mi je važno da od tima dobijam transparentne povratne informacije kako neke projekte i inicijative treba prilagoditi karakteristikama tržišta.

  • Koji su vaši prioriteti i planovi za ovu godinu kada je reč o daljem razvoju poslovanja kompanije?

S obzirom na to da mi, kao agenti Daikina, dvanaest godina dajemo tehničku podršku partnerima uvoznicima, a da smo od pre tri godine i sami počeli da uvozimo opremu, prioritetni cilj je stabilizacija ovog hibridnog modela, koji uključuje agenturu i distribuciju. Ovaj poslovni model treba povezati sa planiranim finansijskim rezultatom i očekivanjima centrale za dalji rast prometa Daikina.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Goran Đukanović / Studio Photogenic, Daikin

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE