USVOJENO: Ovo su FINALNE trase za BG metro, uglavnom će biti pod zemljom

Francuska kompanija Egis završila je Generalni projekat i Prethodnu studiju opravdanosti za Metro linije 1 i 2 Beograda i Finalni izveštaj je prihvatila gradska Komisija za sprovođenje ove faze projekta.

Kako je rekao Goran Tadić, senior inženjer mostogradnje i građevinarstva u ovoj francuskoj kompaniji, Generalni projekat i Prethodna studija opravdanosti metroa obuhvatili su elemente predviđene srpskim zakonima i projektnim zadatkom, piše eKapija.

Prema njegovim rečima, usvojene su sledeće trase: Linija 1, Železnik – Mirijevo, dužine 21,3 km, sa 23 stanice. Linija 2, Železnička stanica Zemun – Mirijevo, dužine 19,2 km, sa 20 stanica.

“Uglavnom je predviđena podzemna trasa, sem u Makiškom polju, gde bi trasa Linije 1 bila na nasipu prosečne visine 2 metra. Dve linije se ukrštaju i imaju denivelisane podzemne stanice na Savskom Trgu, gde je omogućen prelaz putnika sa jedne na drugu. U Mirijevu su planirane paralelne stanice za obe linije. Predviđen je tunel ispod Save za Liniju 2. Deo Linije 2 na Novom Beogradu je moguće izgraditi i na vijaduktu”, navodi Tadić.

U prvoj fazi radova bi se verovatno gradio deo Linije 1 od Železnika do Karaburme.

Podsetimo, Vlada Srbije je nedavno formirala Radnu grupu za realizaciju projekta „Izgradnja beogradskog metroa“, čiji je zadatak da s kineskom kompanijom Power Construction Corporation of China (POWERCHINA) pripremi prihvatljiva tehnička, komercijalna i finansijska rešenja za realizaciju ovog projekta.

Kako je rekao Tadić, Egis je, po Ugovoru, završio Generalni projekat i Prethodnu studiju opravdanosti za Metro linije 1 i 2 Beograda. “Pretpostavljamo da se sa Power Construction Corporation of China razgovara o sledećim fazama finansiranja, projektovanja i izgradnje metroa”, naveo je Tadić.

Krajem decembra 2018. godine, odlukom skupštine Grada Beograda osnovano je preduzeće za izgradnju metroa, a zamenik gradonačelnika Goran Vesić tada je izjavio da će ukupna vrednost radova iznositi 3,6 mlrd EUR, od čega će prva faza koštati 1,3 mlrd evra.

Izvor: eKapija

Foto: Pixabay

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE