Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Marketing kolegijum #poweredbyHONOR: Tehnološki razvoj ljudima u marketingu donosi lakši način da svoju publiku upoznaju i saznaju sve o njoj

    Jelena Novaković, Rukovodilac brend iskustva Grupe Sport Vision, za BIZLife Marketing kolegijum #poweredbyHONOR ističe da je i dalje na snazi spoj različitih marketinških alata, u skladu sa tim gde se nalazi ciljna grupa kojoj se obraćamo. 

    Kako je tehnologija uticala na način na koji brendovi dolaze do publike?  

    Brendovi se odlučuju za uvođenje inovacije i nove tehnologije u skladu sa onim što prepoznaju kao potrebu i interesovanje kod ciljane publike. Dakle, pre nego što se inovacija uvede, potrošača treba staviti u centar metrike i analitike i – prema dobijenim rezultatima – implementirati inovaciju. Brendovi, svakako, brže i kvalitetnije upoznaju potrošače, prate ih u kompletnom – onlajn i oflajn – putovanju, stvaraju sa njima jači odnos, grade lojalnost. Isto tako, potrošači, koristeći nove tehnologije, stvaraju novi odnos prema brendu, stiču poverenje, osećaju lojalnost i ostaju vezani za brend. 

    Jelena Novaković, menadžer marketinga kompanije Sport Vision

    Pogledajmo, na primer, Najk, najveći i najinovativniji sportski brend na svetu. Revolucionarni proizvodi iz Najka ne samo da prevazilaze očekivanja sportista već im daju i realna rešenja, potpun pristup najboljim proizvodima i inspirišu ih da ispoljavaju nezamislivo. Brend je od svog osnivanja inovaciju i vrhunsku tehnologiju stavio kao jedan od svojih strateških prioriteta, od kojih ni danas ne odustaje. Zahvaljujući inovacijama na kojima ubrzano radi, Najk je zaslužio titulu najboljeg sportskog brenda na svetu. 

    Tehnologija je važna i za brend i za publiku. Daću jedan „oflajn” i jedan „onlajn” primer inovacije koju smo uveli u sistem Sport Vision. Prvi je RFID tehnologija i Pro Mirror tehnologija, koje smo uveli u Sport Vision Flagship maloprodajni objekat u Beogradu. Potrošač ulaskom u kabinu na ogledalu već vidi koji artikal je uzeo, u kojoj je kategoriji taj artikal, njegovu namenu, tehnologiju, za koje je vreme preporučen, da li postoji još u nekoj boji, kao i sve raspoložive veličine. Takođe, vidi i kako se taj artikal kombinuje uz celokupan izgled. U slučaju da mu veličina ne odgovara, zameni je jednostavnim pritiskom na dugme, tražeći od zaposlenih da mu donesu drugu veličinu. Sve informacije dobija za minut, ne mora da izlazi iz kabine i mnogo brže se odlučuje ili obavlja kupovinu. 

    Jelena Novaković, menadžer marketinga kompanije Sport Vision

    Drugi je, svakako, tzv. lajv striming, odnosno Live Shopping, koji je, definitivno, nova era u onlajn kupovini, jer potrošačima donosi potpuno novo iskustvo i novi doživljaj, predstavljajući im interaktivni sadržaj koji uz dobrog prezentera i veoma dobru pripremu prezentuje artikle ili grupu artikala na drugačiji, zanimljiviji način. Uz to, obavezan je i benefit koji im se nudi, a koji će ih na kraju opredeliti za kupovinu.  

    Ne treba uvek težiti nečemu što je novo samo zato što je tehnološki razvijeno. Ponekad to nije pravo rešenje za vas. Treba biti mudar 

    Koji su izazovi uticaja tehnološkog razvoja na marketing?  

    Izazova je mnogo. Pre svega, u kompanijama kompletni timovi rade na tehnološkom razvoju i digitalizaciji, to su kros-funkcionalni projekti. Ovi timovi imaju veoma važan zadatak, a to je da biraju koju inovaciju ili tehnologiju uvode, na koji način i u kom momentu i da li je njihov potrošač spreman da usvoji inovaciju. Tu je uloga marketinga ključna, jer upravo marketing najbolje poznaje potrošača. Kada se nešto tehnološki inovira ili razvije, a posle testiranja, prevazilaženja „bagova” i implementacije, dolazimo do dela kada marketing ima zadatak da edukuje potrošača i ohrabri ga da isproba novinu. Naravno, deo publike, tj. deo potrošača ili korisnika, može da odustane od novog, može da se nametne pitanje da li je ovo baš za njega. 

    Iz tog razloga smatram da je potrebno vrlo pažljivo birati, dozirati, pustiti u pravom momentu, ne stvarajući veliku priču oko toga, jer cilj je zadržati postojeće kupce, ne izgubiti nijednog potrošača, a istovremeno akvizirati nove korisnike, jer danas potrošači, zaista, imaju izbor. Ne treba uvek težiti nečemu što je novo samo zato što je tehnološki razvijeno. Ponekad to nije pravo rešenje za vas. Treba biti mudar.  

    Jelena Novaković, menadžer marketinga kompanije Sport Vision

    Sa druge strane, tehnološki razvoj ljudima u marketingu donosi lakši način da upoznaju svoju publiku i saznaju sve o njoj: šta voli, koje su njene potrebe, kako se odlučuje na kupovinu, u kom momentu, šta je presudno. Razvijaju se novi alati pomoću kojih pratimo kupca na kompletnom putovanju do ostvarene kupovine.  

    Na koji način će, po vašem sudu, veštačka inteligencija uticati na razvoj marketinških alata?  

    Toliko je priče i polemisanja na temu veštačke inteligencije, najviše u vezi s tim koje su sve njene mogućnosti, koji su njeni dometi. Zapravo, mislim da odgovor na to pitanje ima svega nekoliko ljudi koji su to razvijali. Isti ti ljudi danas traže da učestvuju u zakonskoj regulativi koju će doneti Evropski parlament. A moramo se zapitati da li se sa tim već zakasnilo. 

    No, svakako da je veštačka inteligencija uticala na razvoj marketinških alata, te danas brže i kvalitetnije profilišemo korisnike, imamo mogućnost da personalizujemo ponudu prema njihovim interesovanima i potrebama. Lakše ih pridobijamo za sebe, jer možemo da kreiramo njihovo celokupno putovanje kroz kupovinu.  

    ChatGPT je svet potpuno promenio, okrenuo ga naglavačke. Da, možemo i poneki tekst da provučemo kroz ChatGPT, važno je samo dati dobre inpute i ključne reči; da, možemo da probamo da kreiramo neki vizual, možemo i da sredimo prezentaciju, ili nadogradimo ideju, sve to možemo, ali… Dobra marketinška kampanja se zasniva na emociji, empatiji, a to je duh i pečat koje unosi stvaralac ideje.  

    Upravo je taj nedostatak veštačke inteligencije izazvao burne reakcije kod mnogih kreativaca. Jedan od mojih omiljenih kantautora Nik Kejv direktno je u komunikaciji sa svojim pratiocima i fanovima reagovao na ideju da veštačka inteligencija može da zameni čoveka u pisanju pesama. I ja bih se sa njim složila – nadam se da to vreme nikad neće doći, da se to, ipak, neće dogoditi. 

    Koje inovacije kod mobilne tehnologije vama najviše pomažu u svakodnevnim poslovnim obavezama?  

    Ne mogu zamisliti poslovni dan bez velikog učešća mobilnog telefona sa svim mogućnostima koje napredne tehnologije u telekomunikacijama nude. Dakle, od imejlova, preko kalendara, zakazanih sastanaka, održanih onlajn sastanaka do aplikacija, kamere. Nekada nas je hvatala panika kada vidimo da baterija polako curi, da je pri kraju, sada je to umnogome olakšano brzim punjačima, koji nam za manje od 30 minuta potpuno napune bateriju. Takođe, kamere na telefonima su sve bolje i bolje, što nam, svakako, omogućava da vrlo jednostavno snimimo sadržaj odličnog kvaliteta, da ga montiramo, dodamo muziku i da ga odmah postavimo na mreže. Brza pretraga, glasovna pretraga, glasovne poruke itd. – sve je unapređeno i olakšano, brzo i jednostavno za korišćenje. Nekad smo se privikavali na svaku inovaciju koju novi model mobilnog telefona nudi, sada je vrlo brzo savladamo, gotovo kada podignemo sistem i napunimo bateriju, sinhronizacije su brze, obnavljanje aplikacija sa prodavnice takođe. Važna stavka je, svakako, i mobilno bankarstvo, koje se, imam osećaj, stalno unapređuje. Sve nam je olakšano da obavimo transakciju, značajno se smanjuju koraci u procesu, uz očitavanje QR kodova transakcija se završava začas. Ono što je najvažnije: bilo gde i bilo kada možete proveriti informaciju, poslati poruku, odgovoriti na neki hitan zahtev i završiti jedan od svakodnevnih dnevnih poslovnih zadataka.

    Jelena Novaković, menadžer marketinga kompanije Sport Vision

    Kako vidite budućnost oblikovanja marketinških kampanja? Na koje komunikacione kanale treba posebno obratiti pažnju? 

    Ne postoji jedinstven ili tačan odgovor na ovo pitanje. Naravno, opet u skladu sa potrebama naše ciljne publike – gde se oni nalaze, gde provode vreme, šta čitaju, slušaju, gde se najviše zadržavaju. I dalje bih prednost dala digitalnim i onlajn kanalima. Na primer, tu najviše vremena provodi ciljna grupa našeg koncepta BUZZ, to je publika generacije Z i milenijalaca. Ali njih zanima još mnogo toga, kao što je tema održivosti i zaštite životne sredine, stoga ih tokom kampanje treba privući nekom takvom aktivnošću, pa je i događaj organizovan na tu temu deo kampanje.  

    Kada govorimo o starijoj populaciji, i njih vidimo na mrežama, ali i ispred televizora, te pored digitalnih kanala, moramo da upotrebimo i tradicionalne medije – TV, OOH, ako to budžet dozvoljava. Dakle, i dalje je na snazi marketinški miks, a u skladu sa tim gde se nalazi vaša ciljna grupa. 

    Izvor: BIZLife

    Foto: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE