Koliko je za kompanije važno članstvo u FMBAS: Guard Security Rovčanin i MK Group
Na temeljima ove industrije osnovana je FMBAS, nevladina, neprofitna organizacija posvećena promociji, edukaciji i pružanju podrške razvoju Facility Management-a u Srbiji. Osnovana je od strane vodećih regionalnih kompanija za izgradnju i upravljanje nekretninama: Marera Property Management, MPC Properties i Tokata.
Pitali smo komapnije koje su deo FMBAS-a koliko njima znači članstvo u jednoj ovakvoj organizaciji, a zatražili smo odgovor i na brojna druga aktuelna pitanja u ovoj oblasti.
FMBASasocijacija doprinosi razmeni ideja, iskustva i znanja
Kristina Rovčanin, menadžer, Guard Security Rovčanin
- Koliko vam, kao kompaniji, znači članstvo u jednoj ovakvoj asocijaciji?
Guard Security Rovčanin snažno podržava postojanje ovakvih asocijacija. Smatramo da ovakva asocijacija doprinosi razmeni ideja, iskustva i znanja iz različitih oblasti koje su deo Facility Managementa.
- U kojoj meri je Facility Management razvijen u vašoj kompaniji? Šta on sve obuhvata?
Kompanija Guard Security Rovčanin je prvenstveno osnovana za poslove korporativne bezbednosti, ali je, u poslednje vreme, svoj portfolio usluga proširila i na održavanje higijene i tehničko održavanje objekata.
- Da li vam je važna primena zelenih rešenja i koja ste od njih već implementirali u svoje poslovanje?
Naravno. Sa stanovišta zaštite životne sredine i smanjenja zagađenja, u svoje poslovanje uveli smo vozila koja emituju manji nivo štetnih gasova.
- Da li je važno profesionalno usavršavanje kadrova za obavljanje poslova u oblasti Facility Managementa i koliko je Asocijacija važna kao partner na tom polju?
Svakako. Profesionalno usavršavanje kadrova je najbitnije za uspešno obavljanje poslova iz oblasti Facility Managementa. Smatramo da je Asocijacija ključna karika u tome, imajući u vidi da FM obuhvata više različitih usluga, od kojih je najveći deo regulisan normativnim regulativama i zahteva postojanje određenih licenci.
Održivi razvoj nekretnina znatno smanjuje uticaj na životnu sredinu
Predrag Kosanić, Construction Project Manager, MK Group
- Kada govorimo o održivom razvoju nekretnina, na šta se tačno misli?
Efikasno upravljanje objektom ključno je za nesmetan rad objekta ili zgrade i može pružiti brojne prednosti organizacijama, i to:
- uštede radi efikasnog upravljanja postrojenjima;
- produktivnost i udobnost, čime se stvara udobno radno okruženje;
- usklađenost sa normama uz pomoć kojih se poštuju bezbednosni i ekološki propisi;
- održivost, čime se smanjuje potrošnja energije i promoviše očuvanje resursa;
- upravljanje imovinom, čime se produžava životni vek sredstava i optimizuje upotreba;
- iskorišćenje prostora radi uštede troškova, uz poboljšanje funkcionalnosti;
- pripremljenost za vanredne situacije, čime se podižu mere bezbednosti;
- upravljanje rizikom, čime se ublažavaju potencijalne opasne situacije;
- upravljanje podacima za donošenje odluka i reviziju;
- povećano zadovoljstvo stanara i kupaca;
- otpornost na rizike, čime se osigurava kontinuitet poslovanja u hitnim slučajevima.
Koje su najvažnije prednosti efikasnog upravljanja objektima?
‒ Održivi razvoj nekretnina znatno smanjuje uticaj na životnu sredinu, dok povećava ekonomske i društvene koristi: održivost životne sredine (energetska efikasnost, efikasnost vode, održivi materijali, zeleni dizajn, smanjene otpada); ekonomska održivost (troškovna efikasnost, tržišnost); društvena održivost (pristupačnost, zdravlje i blagostanje, angažovanje zajednice, usklađenost sa propisima); dugoročna održivost (održivi razvoj nekretnina balansira ekonomske, ekološke i društvene odgovornosti za otporno, zdravo i održivo izgrađeno okruženje).
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Guard Rovčanin/MK Group