Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Regionalno udruživanje prehrambene industrije

    Predstavnici regionalnih preduzeća prehrambene industrije blakonaklono gledaju na ideju osnivanja zajedničke kompanije koja bi, prema njihovoj proceni, bila snažna i izvan granica regiona.

    Najveći privrednici u zemljama bivše Jugoslavije razmišljaju kako da budu još veći. Proizvođači u prehrambenoj industriji razmišljaju o stvaranju zajedničkog preduzeća koje bi bez sumnje bilo snažno i izvan granica regiona.
    U ujedinjavanju eks-jugoslovenskog prostora, oni kreću stopama 70 građevinskih firmi koje su se udružile da bi zajednički nastupale na trećim tržištima.

    Počeli su građevinci, a nastavljaju proizvođači hrane. Neke od najjačih kompanija u bivšoj Jugoslaviji žele da stvore regionalnog šampiona da bi se bolje takmičio na svetskim tržištima.

    Kao svi veliki projekti u svetu oduvek, niko ne veruje u njih na početku, podseća Miodrag Kostić, vlasnik MK grupe. Ali ono što je meni ideja, to je da vidim održivost tog projekta. Imati firmu AMANP, spojiti najuspešnije kompanije koje već imaju zajedničkog akcionara, to je Evropska banka za obnovu i razvoj, dakle oni su već prepoznali kvalitet svake firme pojedinačno, objašnjava Kostić.

    AMANP bi činili Agrokor, MK grupa, Atlantik, Nektar i Podravka i kompanije iz Crne Gore i Makedonije.

    Izvršna direktorka podgoričkih Plantaža Verica Maraš kaže da je ovaj region prepoznat kao proizvođač zdrave hrane i mislim da tu šansu treba da iskoristimo da Vlade države regiona nisu dale poljoprivredi poziciju koju ta grana zaslužuje, istakla je ona.

    Prostora gde bi se takmičili itekako ima, a kao jednu od prvih tačaka napada svi vide arapski svet. Izršni direktor makedonskog Makprogresa Gligor Cvetanov podseća da arapski region ima veliki potencijal, ali ne i hranu.

    Ipak, tom rastu najveća prepreka je neorganizovanost i međusobna sukobljenost, a toga su svesne i same kompanije. Ako samo promenimo kontekst i usmerimo se prema tim rastućim tržištima i postanemo partneri, treba da jedinstveno nastupamo kao regionalni proizvođači, tvrdi generalni direktor beogradskog PKB Rajko
    Mandić.

    Pročitajte i>>>Udruživanje privrednika regiona

    Procene govore da bi udružena kompanija imala oko 7 milijardi evra godišnjeg prihoda i imala jednu upravu, ali da bi to bio tek početak u njenom rastu.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE