Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dobrodošli u budućnost

    Piše: Dr Borislav Miljanović, Represent System

    Po izboru časopisa Times, jedan od naboljih tehnoloških izuma ove godine jesu, takozvane, Google naočare, rezulat Google-ovog velikog istraživačkog projekta predstavljenog u junu ove godine, pod nazivom Project Glass. Projekat se bavi tehnološkim konceptom izmenjene realnosti, odnosno tehnologijom koja omogućava da se kompjuterski generisan vizuelni sadržaj integriše u realno okruženje. Najednostavnije rečeno, govorimo o ramu za naočare koji u gornjem desnom uglu ima ugrađen kompjuter veličine 1.3 cm, podešen da reaguje na glasovne komande. Ideja je da u svakom trenutku možete da pogledom u gornji desni ugao fokusirate taj računar i onda pretražujete Internet, odgovorate na mejlove, komunicirate preko društvenih mreža, a krajnji cilj jeste napraviti korak dalje koji će prestići smart telefone.

    Kolika je verovatnoća da će ovako nešto vrlo uskoro postati svima dostupno govori i činjenica da se i Microsoft bacio na isti zadatak i krajem novembra najavio sličan patent. Microsoft-ova ideja je, međutim, da naočare sa ovom tehnologijom koristimo kada, recimo, prisustvujemo nekim sportskim događajima. Onda bi se digitalne informacije neposredno preklapale sa onim što gledamo u realnom vremenu i, po njihovom mišljenju, omogućile nam da poboljšamo i upotpunimo to iskustvo. Drugim rečima, gledali bismo svet očima Terminatora.

    Deluje malo preterano? Trebalo bi da hodamo ulicom i onda usput odgovaramo na mejlove, proveravamo dnevni raspored, pričamo sami sa sobom i sudaramo se sa prolaznicima? Ili prisustvujemo nekom koncertu, pa onda više tvitujemo i gledamo šta još o tome ima na Internetu nego što uživamo u muzici? Priznajem, nije mi lako da zamislim ovakve naprave kao uobičajeni deo svog svakodnevnog autfita, ali je daleko lakše nego praviti se iznenađenim ovakvim razvojem događaja.

    Ne tako davno, pre samo pedesetak godina, su gedžeti koje danas svakodnevno koristimo bili predmet romana naučne fantastike i maštanja o životu u 21. veku. Tehnologija se nezaustavljivo razvija, ideje i mogućnosti se množe, a velike kompanije ih pretvaraju u stvarnost. Na nama je da tu stvarnost napravimo svojom i da ponuđene mogućnosti stavimo u službu sopstvene koristi i razvoja. Mi se još uvek sećamo priča o tome kad su baba i deda prvi put videli tu đavolju napravu pod imenom televizor, dok se procenjuje da 90% modernih tinejdžera uzrasta od 12 do 15 godina svakodnevno koristi Internet, a preko 60% njih poseduje smart telefone. Za današnje tinejdžere su priče o životu bez televizora naučna fantastika.

    Najbrže se menja upravo način na koji komuniciramo, a posledice tih promena su vidljive u svakom aspektu modernog života, od zabave do politike. I baš zato, jedna od najvrednijih lekcija koje sam savladao zahvaljujući radu u komunikacijskoj delatnosti jeste svest nezaustavljivosti promena, ali i prednosti koja se stiče kada inovacijama spremno idete u susret. Nema sumnje da će ovi i neki budući izumi izmeniti naš život, pa i komunikaciju, ali na koji način će se to desiti, zavisi od nas samih. Đavolje naprave ne rade same od sebe, mi smo ti koji njima upravljamo, i to je specifična odgovornost vremena u kome živimo. Google Glass se očekuje u prodaji 2014. godine, a belgijski istraživači već rade na ugrađivanju LCD tehnologije u kontaktna sočiva. Budućnost je stigla, a mi smo u prvim redovima.


     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE