Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    DT Maping

    DT Mapping: Iz Pomoravlja premeravaju čitav svet

    Kompanija DT Mapping, čije je sedište u mestu Podunavci kraj Vrnjačke Banje, postala je ozbiljan poslovni igrač u svetu savremene geodezije, zahvaljujući inovativnom pristupu i tehnološkim dostignućima u obradi geodetskih podataka, kroz primenu fotogrametrije, LIDAR metode i Geografskog informacionog sistema (GIS). Osnovana 2019. godine, firma se brzo istakla na međunarodnom tržištu, pružajući usluge outsourcing-a pretežno za klijente iz SAD, dok odnedavno osvaja i domaće tržište, s velikim projektima poput snimanja 1300 hektara zemljišta u Srbiji.

    Dejan Pavlović, direktor i suvlasnik kompanije DT Mapping, objašnjava početke: „Kada sam radio u drugim firmama gledao sam šta funkcioniše, a šta ne. Trenutak kada smo prešli u preduzetništvo bio je kad smo shvatili da nam honorarni rad za druge nije dovoljan izvor prihoda i da možemo sami da funkcionišemo.“ Inače, Dejan i njegov poslovni partner i suvlasnik kompanije, Petar Marjanski, započeli su svoj put iz studentskog stana u Novom Sadu: „Pokušavali smo tada da dobijemo neke poslove i u jednom trenutku odbijemo ponudu gde nam kažu: Imate 1.000 dolara budžet i sedam dana vremena, jel’ možete? To nije bio u potpunosti naš fah ali smo imali drugara koji nam je pomogao i mi tu rešavamo taj problem. Čak smo dobili i bonus za brzo urađen posao. Onda su oni zapravo i videli čime se mi stvarno bavimo i kažu nam odmah da imaju veći posao za nas. Od tog trenutka kreće saradnja sa tom kompanijom, sa kojom poslujemo i dan danas.“

    Kako je rasla kompanija

    Kompanija DT Mapping je brzo rasla ali su ozbiljni privatni razlozi primorali Dejana Pavlovića da se iz Novog Sada preseli nazad u rodno mesto gde je firma nastavila da se širi. „U jesen 2021. zapošljavamo još dve osobe, a u februaru iste godine, u konkurenciji od 20-ak kompanija, dobijamo projekat koji je zahtevao veći tim. Tada zapošljavamo pet apsolvenata sa Građevinskog fakulteta u Kraljevu, što je bio naš prvi veći poslovni iskorak,“ objašnjava Pavlović i napominje da je prosek godina među zaposlenima svega 28.

    Jedan od njihovih najzanimljivijih projekata sproveden je u Crnoj Gori, gde su za potrebe rekonstrukcije brodogradilišta u Bijeli upotrebili najrazličitije geodetske metode: „Koristili smo klasičnu geodeziju, lasersko skeniranje, fotogrametriju, a u vodi smo koristili batimetriju i eho sonar. Bilo je potrebno i angažovanje ronilaca kako bismo snimili sve elemente potrebne za stvaranje 3D modela koji se potom koristio za rekonstrukciju brodogradilišta“ ističe Pavlović.

    Projekat u Americi

    Najkompleksniji projekat DT Mappinga bio je u Americi, gde su izradili bazu podataka za praćenje zagađenja vode nakon što je lokalna kompanija ispustila opasne supstance u obližnju reku. „Radili smo na stvaranju baze podataka za oko 650 hiljada parcela, što je površinski slično Vojvodini. Morali smo da ažuriramo podatke svakog meseca, što je bio ogroman izazov,“ objašnjava suosnivač DT Mapping-a. Osim toga, kako kaže, kompanija je u SAD-u radila i na identifikaciji lokacija za izgradnju različitih elektroenergetskih postrojenja: „Naš klijent je spona između zemljoposednika i onih koji žele da grade solarne elektrane, skladišta električne energije ili punjače za električne automobile, a naš zadatak je da pronađemo najpovoljniju lokaciju za to gde se, na primer, jedno polje solarnih panela može izgraditi. To radimo tako što kombinujemo prostorne podatke kao što su lokacije trafostanica ili trase elektro-vodova, informacije o osunčanosti parcele zemljište, o opasnostima od poplava ili zemljotresa ili podatke o samom reljefu terena.“

    U  kompaniji DT Mapping se nadaju da će u budućnosti biti mnogo zastupljeniji na tržištu Srbije ali i da će imati mnogo jasniju strukturu firme. Cilj im je da od usluge idu ka proizvodu, da imaju celokupna rešenja koja će nuditi klijentima. Oni se danas bave GIS-om ali to im radi možda 20% ljudi u firmi, a cilj je da im to bude primarna delatnost. Takođe, na američkom tržištu žele da budu glavni nosioci projekata, a ne samo podizvođači kao do sada. To je, kako kažu, poslovni plan koji se za sada odvija baš onako kako su i zamislili.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

     

    Izvor: BIZLife/Borislav Despotović

    Foto: DT Maping

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE