Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Sastanak

    Vašoj kompaniji su potrebni radnici? Ovako se pridobijaju najbolji

    Nedostatak radne snage u kompanijama danas je sve češći problem, velikim sistemima su potrebni radnici, a njih je sve manje.

    Potražnja za kvalifikovanim kadrovima i stručnjacima raste, a mnogi pribegavaju i uvozu radne snage. Nego, postoji li drugo rešenje kako da ubedimo radnika da dođe baš u našu kompaniju, ili pak zadržimo onog koji je već tu?

    Stručnjaci ističu da su pored iznosa zarade, za izbor kompanije u koju ćete se zaposliti ili preći, sve više postaju važni i brojni benefiti koje poslodavac može da vam ponudi kako biste se opredelili baš za njega.

    Iz agencije za konsalting u oblasti ljudskih resursa HUMART ističu da zadovoljstvo zaposlenih ne dolazi samo od privilegija i odličnih uslova, već i od zdravog radnog okruženja vrednovanja rada, raspodele posla, mogućnosti za rast i napredak, uvažavanja rada i doprinosa.

    Kako je BIZLife ranije već pisao o ovom izazovu i jednom od mogućih rešenja u vidu pogodnosti za zaposlene. Ovoga puta donosimo vam nastavak iskustva velikih sistema.

    DM i čovek u centru poslovanja

    U kompaniji dm nastoje da stvore prostor za lični i profesionalni razvoj. Sve to uz međusobno uvažavanje i poštovanje različitosti, vodeći se principom „čovek u centru poslovanja“.

    Za BIZLife govorile su Maja Petrović Kolaković i Jelisaveta Obradović, menadžerke razvoja ljudskih resursa u kompaniji dm drogerie markt Srbija. One navode da kreiranjem podsticajne, motivišuće i stimulišuće radne atmosfere, uz konkretne benefite koji unapređuju kako poslovni, tako i privatni život, kompanija stvara preduslov za zadovoljne i lojalne zaposlene i pridobija nove ukoliko su im potrebni radnici.

    „Benefiti doprinose da se svaki zaposleni oseti važnim delom kompanije i da, unapređujući sopstvene veštine i znanja, doprinese ostvarivanju zajedničkih ciljeva. Našim zaposlenima pružamo niz podsticaja kao što su tržišno atraktivne zarade, a pored toga i dve dodatne plate u toku godine. Građenje osećaja zajedništva i pripadnosti počinje već od prvog dana“, ističe Petrović Kolaković.

    Njena koleginica dodaje da je briga o zaposlenima i njihovom zdravlju jedan od glavnih prioriteta i vrednosti za koje se zalažu. Kaže da je ona dobila na dodatnoj važnosti u izmenjenim uslovima u kojim smo se našli u prethodnim godinama.

    „U ciju očuvanja fizičkog i mentalnog zdravlja, za sve zaposlene organizujemo niz radionica, preglede fizijatra i savete stručnjaka. Sve to kako bi se svi lakše prilagodili novom načinu rada. U skladu sa zahtevima posla, omogućili smo smart working koncept rada. On kombinacijom fleksibilnog radnog vremena i rada na daljinu omogućava lakše usklađivanje privatnog i poslovnog života“, objašnjava Obradović.

    Petrović Kolaković napomije i da se kontinuirano radi na stručnom i ličnom usavršavanju kolektiva.

    „U trenutku kada poslovna zajednica velikim delom prelazi u online svet, kreirali smo i posebnu digitalnu platformu Lernwelt. Platforma predstavlja jedinstveni ’Svet učenja’. Pomoću nje zaposleni sada na jednom mestu mogu da pronađu niz obuka, kurseva i radionica“, kaže ona za BIZLife.

    Jedan slobodan dan za humane aktivnosti

    U dm-u se posebno neguje humanost. Zaposlenima se poklanja jedan slobodan dan tokom godine za volontiranje i učešće u društveno odgovornim projektima.

    Novi sistem stavlja ljude u središte digitalne transformacije, te je kandidatima za posao u dm-u ovaj proces od sada još pristupačniji. Preko platforme  dm-jobs.rs dostupni su otvoreni konkursi i sve informacije o pozicijama, pa tako kompanija kada su joj potrebni radnici ima uvid u sve profile.

    Kompanija dm se našla na prvom mestu u kategoriji „Najpoželjniji poslodavac u oblasti ritejla“. To je pokazalo istraživanje preferencija mladih, koje je sproveo Belgrade Youth Fair u saradnji sa The Employer Branding Agency. Takođe dm je osvojio i prvo mesto za kategoriju „Najbolji brend poslodavac u industriji kozmetike i nege“. A tu je i Culture Impact nagrada za kulturu brige o ljudima u kategoriji „Briga za fizičko i mentalno zdravlje“.

    A1 i profesionalni razvoj zaposlenih

    U kompaniji A1 znaju da postoji povezanost zadovoljstva zaposlenih i njihove produktivnosti. Da svako želi da oseti da se njegov rad vrednuje i ceni. U toj konstalaciji benefiti igraju značajnu ulogu kada su kompaniji potrebni radnici.

    „Benefiti pokrivaju različite oblasti i umnogome doprinose kvalitetnijem životu na poslu i van njega. Sve to utiče na veću povezanost i lojalnost zaposlenih prema kompaniji. Ovako negujuće okruženje doprinosi izgradnji prijateljskog pre nego striktno profesionalnog odnosa, u kom svako ima priliku da uči i razvija se profesionalno, pokrene nove stvari i ukaže gde možemo biti bolji, brži i efikasniji“, objašnjavaju iz A1.

    Kompanija A1 Srbija je posvećena podržavanju zaposlenih na putu njihovog profesionalnog razvoja. To može da se odnosi na usavršavanje određenih veština i znanja, mentorstva i otkrivanja onoga u čemu je svako od njih najbolji i u čemu najviše može da doprinese kompaniji.

    „Negujemo partnerski odnos sa kolegama i tu smo da im pružimo podršku u raznim situacijama, čak i onim koje nisu nužno vezane za posao. Prepoznati smo i kao prva Family Friendly kompanija, ravnoteža između poslovnog i privatnog života nam je vrlo važna. Ceo koncept je osmišljen sa ciljem da pruži podršku zaposlenima i doprinose njihovom celokupnom well-beingu“, navode oni.

    Dodaju da je tu i fleksibilno radno vreme i privatno zdravstveno i penzijsko osiguranje. Tu su i različiti tipovi odsustva koje zaposleni mogu da iskoriste za svrhe edukacije ili druge lične potrebe.

    Benefiti kao šlag na torti ako je sistem dobro postavljen

    Dolazimo do zaključka da se treba usresrediti na ono što je specifično i značajno za vašu kompaniju i zaposlene. Ne na ono što je “trendu”. Benefiti su samo šlag na torti ako je sistem zdravo postavljen. U suprotnom oni nemaju nikakav smisao.

    Ako su zaposleni preopterećeni poslom, nemaju dobru komunikaciju u okviru tima ili kolektiva, ne osećaju da se njihov rad i trud vrednuje, da li mislite da će dva dodatna dana godišnjeg odmora, plaćena teretana ili nešto slično uroditi plodom? Nažalost ne.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay/Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE