Softverska kompanija nudi posao iz snova: Plata 5.000 EUR, bonusi i povlastice
Pre dve godine hrvatska softverska kompanija Bornfajt probila je najdeblji led u hrvatskom IT-u. Na internetu je objavila plate svih svojih zaposlenih i detaljne uslove za napredovanje, opisujući sve pozicije u kompaniji.
Ove godine Bornfight je otišao korak dalje. Sada pravi presedan u menadžmentu u susednoj zemlji. Ovaj IT igrač je u oglasu za jedno od najviših rukovodećih pozicija, Bornfajtovog produkt menadžera, osobe koja će biti odlučujuća u daljem razvoju kompanije, objavio sve finansijske i druge detalje za tu poziciju.
Voditelj proizvodnje u Bornfajtu može se nadati stalnom ugovoru sa platom od 25.000 do 40.000 kuna bruto. Raspon je veliki jer konačan iznos zavisi od iskustva i veština. Radno vreme je fleksibilno. Odmor ima minimum 24 dana i taj broj raste sa brojem dece i vremenom provedenim u društvu. U oglasu se navodi da roditelji mogu računati na dodatne dane u godini, 4.000 kuna neto bonusa za dete i poklon za njega.
Besplatne konsultacije
Novi član najvišeg menadžmenta moći će da dođe na posao sa kućnim ljubimcem, a tamo ga očekuju neograničene količine kafe, čaja, voća i grickalica. Pored toga, kompanija ima neograničen izbor knjiga i druge literature u vezi sa poslovanjem. Zaposlenima je na raspolaganju i besplatno pravno, poresko i psihološko savetovanje. Uključeni su timovi, radionice i obuke, interne i eksterne, a Bornfight takođe vodi kancelarijske zabave, za koje kaže da su trenutno virtuelne.
Softverska kompanija nudi i treninge
U cilju održavanja zdravlja zaposlenih, kompanija u potpunosti pokriva troškove Multisport kartice.
Menadžer proizvodnje Bornfight-a može da očekuje da radi na MacBook Pro-u. Da ima dodatni ekran, ergonomsku stolicu i svu dodatnu kancelarijsku opremu. Za ovu poziciju možete izabrati mobilni telefon po svom izboru, uključujući najnoviji iPhone, i može se koristiti neograničeno i privatno.
Novom top menadžeru u kompaniji takođe se nudi podrška u sticanju i jačanju menadžerskih veština. Bornfight navodi da radi na osam osnovnih liderskih veština i da nova osoba mora da prođe kroz takvu obuku jedan na jedan sa poslovnim trenerom najmanje jednom mesečno. Povrh svega, produkt menadžer će imati na raspolaganju budžet od 2.000 evra godišnje za lično obrazovanje po svom izboru.
Ivor Bihar, glavni operativni direktor Bornfajta, kaže da je ponuda velika, ali da su očekivanja jednako visoka.
„Iako oglas odavno nije izašao i nismo ga oglašavali, mogu reći da smo već dobili nekoliko prijava koje izgledaju veoma dobro“, ističe Bihar.
On dodaje da je siguran da će na tržištu pronaći osobu koja će biti idealna za njihov proizvodni tim i koja će im omogućiti da ga ove godine dalje razvijaju, kako po kvalitetu, tako i po broju ljudi.
U Hrvatskoj potražnja za IT kadrovima raste
Iako je Hrvatska od ulaska u EU imala veliki talas iseljavanja, koji se odvijao i u IT-u, koji je dostigao i do 400.000 ljudi, domaća IT industrija raste tako brzo da je potražnja za kadrovima izuzetno velika.
U poslednjih pet godina nedostatak IT stručnjaka postao je velika prepreka razvoju ove domaće industrije. To je prvi put postalo očigledno 2016. godine. Tada je, prema procenama CISEk-a, više od hiljadu IT stručnjaka napustilo Hrvatsku nego što je napustilo obrazovni sistem.
Sa hrvatskog tržišta rada te godine je nestalo ukupno 4.000 IT stručnjaka. U godinama koje su usledile pravljene su različite projekcije, ali brojke nisu ukazivale na promenu trenda. Prema CBS-u, od 2011. do 2014. svake godine sa domaćeg tržišta rada nestane više od hiljadu programera nego godinu ranije. Pre tri godine Hrvatski Telekom je to potvrdio potpisivanjem partnerstva s Microsoftom. Time je osigurao da 4.000 programera i drugih IT stručnjaka u Indiji može dobiti posao po potrebi.
Zbog svega toga HUP, HGK, CISEk i najveće kompanije u Hrvatskoj već duže vreme pritiskaju Vladu kako bi kompanijama na razne načine omogućile da plate IT profesionalce i tako bar donekle konkurišu kompanijama iz izvan toga aktivno, gotovo grabežljivo, rade IT stručnjaci iz Hrvatske.
Bornfight, koji je napravio veb-sajtove Infobip-a, Rimac Automobila i Photomath-a i radi na digitalnim rešenjima za Lufthanzu, uz punu transparentnost plata i pozicija u početku je povećao broj prijava za svoje oglase za pet puta.
Ivor Bihar navodi da se nakon dve godine, kada se radi ukupna revizija, udvostručio broj prijava za posao, posebno kvalitetnih.
„Pošto smo najavili plate i seniore, mislim da nas to u svesti potencijalnih novozaposlenih stavlja ispred velikog broja drugih IT kompanija. Odmah znaju na čemu su i nema situacija da kandidat prođe celu selekciju, a da mu se na kraju saopšte uslovi“, objašnjava Bihar.
Velike promene
Upravo zbog transparentnosti i činjenice da smo odmah jasno stavili do znanja kakva mogu biti očekivanja, dodaje Bihar, dobijaju one čiji im uslovi odgovaraju i koji zaista žele da rade za njih.
„To je dobitna kombinacija za zdrav rast kompanije“ – ističe Bihar. On dodaje da planiraju da ove godine sa 80 porastu na 120 zaposlenih. Prema Fine-u, Bornfight je 2019. imao prihod od 2,95 miliona kuna, a godinu dana kasnije 18,85 miliona kuna. Bihar kaže da su prošle godine prihode povećali za 50 odsto, na nešto manje od 30 miliona kuna. Ove godine planiraju da to udvostruče.
„Možda ima manjih odstupanja od ovoga, ali smo do sada iz godine u godinu bili vrlo precizni u tim planovima“, kaže Bihar. Očekuje dalji rast kroz razvoj sopstvenih digitalnih proizvoda i povećanje razvojnih kapaciteta za kupce. Trenutno, kaže, rade na pet velikih proizvoda. Dodaje da su i druge kompanije na tržištu počele da idu u tom pravcu. Bihar navodi da se iznosi plata sve češće mogu videti u oglasima, kako na početnoj stranici, tako i na Fejsbuku.
„Ono što me izuzetno raduje jeste da nam se često javljaju osnivači drugih kompanija. Traže malo više informacija o tome kako bi mogli da implementiraju takav sistem u svojoj kompaniji. Kako su to velike promene, potrebno je vreme, ali vidim pozitivne promene“, zaključuje Bihar, piše Jutarnji list.
Izvor: Jutarnji list
Foto: Pixabay