Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Šta možemo da naučimo od generacije Z na poslu?

    Iz onoga što do sada znamo, pripadnici generacije Z nisu oni koji će samo klimati glavom i biti nezadovoljni na poslu. Zapravo, oni bi radije bili nezaposleni nego da se osećaju nedovoljno cenjeno, pokazuju istraživanja.

    Možemo li da ih krivimo?

    Pre nego što ih odbacite kao razmažene, saslušajte ih i odlučite da li vam njihov stav ima smisla.

    Na primer, redovna radna nedelja od 40+ sati koja ne ostavlja prostora za hobije i društveni život nije baš onako kako zamišljaju idealan život.

    Štaviše, sa današnjim radnim okruženjem, malo ko od njih se raduje penziji da bi konačno pročitali sve knjige koje su želeli. U stvari, većina njih veruje da neće ispuniti uslove za penziju.

    Prema podacima iz istraživanja koje je sproveo Deloitte, ovo je ono što generacija Z očekuje od radnog mesta:

    Oni očekuju da će se njihovi nadređeni baviti važnim društvenim i ekološkim pitanjima.

    Od onih na višim pozicijama, generacija Z očekuje da preuzmu odgovornost i predvode put ka promenama. Uostalom, ako su nadređeni, trebalo bi da izgrade sliku na koju će se ljudi želeti da se ugledaju.

    Generacija Z, lideri

    Studenti, mladi (Freepik)

    Žele da rade na daljinu.

    Generacija Z ne vidi mnogo smisla u tome da sedi osam sati u kancelariji ako već njihova pozicija to ne zahteva (a većina ne zahteva). Ali, to nije samo stvar lične preference; sa današnjim troškovima života, skoro je nemoguće imati pristojan stan u dobrom kraju i pored toga priuštiti ostale stvari u životu.

    Posao je važan, ali je prioritet ravnoteža posla i privatnog života.

    Generacija Z je shvatila da osobu čini više identiteta i, iako je posao važan i na to odlazi veliki deo vremena, još je važnije da vodite računa o svojim drugim interesovanjima, navikama, ličnim odnosima, kao i da imate dovoljno vremena da se opustite i napunite baterije kako biste sprečili burnout.

    Oni ne tolerišu nikakvu vrstu diskriminacije.

    Generacije Z je izuzetno stroga po pitanju seksizma, rasizma i drugih oblika diskriminacije. Generacijski jaz je ovde posebno očigledan, pošto starije generacije više prihvataju takozvane „šale“ koje su, zapravo, suptilan seksizam.

    Više o očekivanjima generacije Z na radnom mestu, kao i faktorima koji su uticali na njihovu promenu razmišljanja, pročitajte na portalu WebMind.

    Izvor: WebMind

    Foto: WebMind/Freepik

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE