Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jeste li čuli za pravilo “pisanja unazad”? Često ga koriste emocionalno inteligentni ljudi u poslu

    Pandemija koronavirusa dovela nas je u situaciju kad mnogi od nas rade od kuće pa većinu komunikacije obavljaju pisanim putem, što može dovesti do neželjenih situacija, samo zato što se u takvom načinu interakcije izgubi bit.

    Na primer, nadređeni vam dodeli zadatak i rok za njega je nedeljama kasnije, zatrpani ste poslom i niste pravili nikakve planove za taj zadatak, što je normalno. Ali, nadređeni kao nadređeni, u raznim trenucima mogu se ponašati nepredvidivo i odjednom nekom večernjom porukom izraze znatiželju oko tog zadatka o kojem vi još ni ne razmišljate.

    Računar, digital, rad, pravilo „pisanja unazad“

    Umesto da vas ponesu emocije, iskoristite emocionalnu inteligenciju i zamenite uloge. Na taj način sebe ćete sprečiti da kažete šta ne želite u konačnom, a drugu stranu ćete lakše dovesti do situacije u kojoj vas potpuno razumeju.

    Želite da postanete DOBAR LIDER? Trener Majkla Džordana je dobar primer

    Postoje tri jednostavna trika za to, koja mogu da vam pomognu kad se nađete u nezgodnim situacijama, kažu iz ICT Business-a. Odnosno, onima koje se “na prvu” čine nezgodnim. Dakle, glavna stvar je da vidite sebe tuđim očima. Ili, bolje rečeno, videti napisano tuđim očima, iz njihove perspektive.

    1. Ako pišete odgovor na poruku, prvo napišite da ne možete odmah odgovoriti. I zatim sačekajte. Naime, na taj način pošiljalac se neće brinuti da nieste videli poruku ili da ga ignorišete. Vi dobijate na vremenu. Najbolje je pričekati nekoliko sati, pa čak i jedan dan.
    2. Napišite poruku i postavite je u draft. Na taj način možete napraviti izmene, koje ćete svakako želeti da napravite jer prva poruka sigurno će se bazirati na emocijama. I ta poruka će biti prilika za “ispucati se”. Sve je lakše nakon tog.
    3. Na kraju, razmislite jeste li napisali previše, je li poruka previše zbunjujuća, izaziva li potrebu za dodatnim pitanjima, može li se šta pogrešno shvatiti, zvučite li ljutito, očajno ili previše emotivno… Naravno, pitajte bliske osobe šta misle i “polirajte” poruku koliko god treba.
    radni dan

    Pravilo „pisanja unazad“

    Izvor: Investitor.me

    Foto: Pixabay/Pixels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE